الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

یک رسانه اسرائیلی: فرمانده سنتکام هدف حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا در عراق بود؟

در حالی که سفارت آمریکا در عراق اعلام کرد سامانه‌های پدافندی موفق به سرنگونی راکت‌های شلیک شده به سوی ساختمان این سفارت شده و تلفات ناچیزی به آن وارد آمده، یک رسانه اسرائیلی ادعا کرد حین حمله راکتی دیشب به سفارت آمریکا عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا در منطقه در داخل ساختمان حضور داشته است.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، سفارت آمریکا در عراق با تایید اصابت موشک به بخشی از ساختمان سفارت در بغداد ادعا کرد راکت‌های شلیک شده با فعال شدن سامانه‌های پدافندی سرنگون شده و زیان‌های ناچیزی به سفارت وارد آمده است.

 

در این حال پایگاه اطلاع‌رسانی وعبری‌زبان «گلوبال» خبر داد در حین حمله راکتی به سفارت آمریکا در عراق، ژنرال کیت مک‌کنزی فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی (سنتکام) در داخل سفارت آمریکا در بغداد حضور داشته است.

 

این رسانه اطلاعات بیشتری در رابطه با این ادعای خود ارائه نکرده است.

 

پمپئو ایران را به دست داشتن در حمله به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرد

 

وزیر خارجه آمریکا در توییتی ایران را به دست داشتن در حملات شب گذشته در عراق متهم کرد، حملاتی که مسئولان و جریان‌های سیاسی اجتماعی عراق آن را دسیسه خود آمریکایی‌ها برای باقی ماندن در عراق می‌دانند.

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه در توییتی نوشت: ”شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران بار دیگر بی‌پروا به بغداد حمله کرده و غیرنظامیان عراقی را مجروح کردند. مردم عراق لایق این هستند که این‌ مهاجم‌ها را محاکمه کنند. این مجرمان باید به اقدامات بی‌ثبات کننده خود پایان دهند.”

 

شب گذشته ۱۱ فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد، جایی که سفارت آمریکا در آن واقع شده اصابت کرد. در پی این حملات سامانه‌های دفاع هوایی C_RAM مستقر در سفارت آمریکا فعال شدند و بالگردهای آمریکایی نیز بر فراز منطقه به پرواز در آمدند.

 

در حمله دیشب که حوالی ۹ شب به وقت بغداد روی داد به چند ساختمان و خودرو آسیب وارد شد.

 

پمپئو درحالی ”شبه نظامیان وابسته به ایران” را مسئول این حمله و حملات مشابه اخیر به سفارت آمریکا می‌داند که مسئولان و فرماندهان نیروهای حشد الشعبی عراق این حملات را مشکوک دانسته و تاکید کرده‌اند که حملات از جانب خود آمریکا طرح ریزی می شود تا به نوعی باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق را توجیه کند.

هماهنگی مصر، اردن و فلسطین برای شکستن رکود روند صلح

وزیر خارجه مصر و وزیر خارجه اردن امروز، شنبه تاکید کردند: راه حل درگیری اسرائیلی و فلسطینی براساس راه حل دو کشوری است و قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی به منزله اساس قابل اعتماد برای مذاکره هستند.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر

میرزابیگی: ابتلای ۶۰ هزار و مرگ ۱۰۰ پرستار بر اثر کرونا

رئیس سازمان نظام پرستاری ضمن تشریح مشکلات پرستاران هنگام شیوع کرونا از ابتلای ۶۰ هزار نفر از آن‌ها به این بیماری خبر داد و گفت: همچنین تاکنون حدودا ۱۰۰ نفر از گروه پرستاری بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

ادامه

ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری