هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

یک جبهه غربی مستقیماً عملیات‌های ائتلاف عربی علیه یمن را مدیریت می‌کند

تحقیقات رسانه‌های فرانسوی نشان می‌دهد که این کشور در آموزش نیروهای ارتش عربستان و قتل‌عام غیرنظامیان یمنی نقش برجسته‌ای داشته است.

 

به گزارش ایسنا به‌نقل از پایگاه خبری المسیره تحقیقات جدیدی که توسط رسانه‌های فرانسوی انجام شده نشان می دهد که شرکت‌های تخصصی این کشور در حال آموزش عناصر ارتش عربستان سعودی در عملیات‌های نظامی علیه مردم یمن هستند؛ عملیات‌هایی که در آنها از سلاح‌های فرانسوی نیز استفاده می‌شود.

 

تحقیقات انجام‌شده توسط سایت تحقیقاتی «مدیا پارت» با هماهنگی رسانه‌های فرانسوی حاکی از آن است که رژیم سعودی از ابتدای جنگ یمن اتکای زیادی به شرکت‌های فرانسوی جهت نظارت بر آموزش افسران و سربازان ارتش خود برای استفاده از «توپهای خودکششی ۱۵۵ میلی متری سزار» فرانسه کرده است؛ همچنین اسنادی در این زمینه وجود دارد که این موضوع را ثابت می‌کند.

 

«انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم» در این زمینه گزارش داد که عربستان سعودی بیش از ۱۳۲ توپ سزار را از فرانسه خریداری کرده و همچنان منتظر دریافت شمار بیشتری از این توپ‌هاست.

 

این مؤسسه خاطرنشان کرد که فرانسه در قرارداد فروش این سلاح‌ها متعهد به آموزش سربازان و افسران ارتش عربستان برای استفاده از آنها شده است.

 

در این زمینه وب‌سایت «دیسکلوز» نیز تأکید کرد که در کنار سلاح‌های مذکور، فرانسه توپ‌های دیگری از نوع توپ‌های «هویتزر» را نیز برای حمله به غیرنظامیان یمن از جمله در مناطق مرزی عربستان به سعودی‌ها فروخته است؛ این موضوع قبلاً توسط یک گزارش محرمانه اطلاعاتی از ارتش فرانسه تأیید شده بود.

 

بر اساس این گزارش شرکت “Defence Consay International” که بیش از نیمی از سهام آن در اختیار فرانسه است به‌شکل ویژه بر آموزش سربازان و افسران ارتش عربستان در استفاده از توپ‌های فرانسوی نظارت داشته و دولت فرانسه نیز همه مجوزهای لازم در این زمینه را به آن داده است.

 

همچنین بر اساس تحقیقات «اردی امسیس» استاد دانشکده حقوق دانشگاه کویینز در تورنتو و عضو تیم کارشناسان سازمان ملل، جامعه جهانی نمی‌تواند ادعا کند که از استفاده سلاح‌های فرانسوی توسط عربستان سعودی در قتل‌عام غیرنظامیان یمنی از جمله کودکان و زنان اطلاع ندارد. پس از آن نیز چندین سازمان حقوق بشری این گزارش‌ها را مستند کرده‌اند.

 

طبق تحقیقات مذکور شرکت‌های فرانسوی که مسئول آموزش سربازان و افسران ارتش عربستان هستند تاکنون در این کشور فعالیت می‌کنند.

 

این تحقیقات همچنین به مستنداتی اشاره می‌کند که میزان مشارکت مستقیم فرانسه، انگلیس و آمریکا در حملات نظامی عربستان علیه یمن را نشان می‌دهد.

 

در همین زمینه رسانه‌های انگلیس نیز جزئیات مشابهی درباره مشارکت گسترده شرکت‌ها و نیروهای انگلیسی در مدیریت حملات هوایی و آماده‌سازی جنگنده‌ها،سلاح ها و تجهیزات عربستان در جنگ یمن فاش کرده بودند. گزارش‌هایی درباره نقش آمریکا در این جنگ نیز وجود دارد که به شکل علنی و مستند ارائه شده است.

 

این اطلاعات نشان می‌دهد که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان ضد یمن از ابتدا چیزی جز یک جبهه غربی که مستقیماً عملیات‌های این ائتلاف علیه یمن را مدیریت می‌کند، نبوده است.

بروکینگز: هدف اصلی آمریکا از حضور در «التنف» تامین امنیت اسرائیل است

اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» دلیل اصلی ادامه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه استراتژیک «التنف» سوریه را تامین امنیت و منافع اسراییل دانست.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

سازمان ملل: اقدامات گروه‌های مسلح در ادلب سوریه می‌تواند جنایت جنگی باشد

کمیساریای ارشد حقوق بشر سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر نقض‌های شدید حقوق بشر در مناطق تحت تصرف گروه‌های مسلح مخالف دولت در استان ادلب در شمال غرب سوریه ابراز کرد.

ادامه

تروریسم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه