هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

یو.اس.ای تودی؛ چرا زمان ترک عراق برای آمریکا فرا رسیده است؟

نشریه «یو.اس.ای تودی» در تحلیلی درباره تحولات اخیر منطقه غرب آسیا، نوشت، زمان آنکه نیروهای آمریکایی عراق را ترک کنند، فرا رسیده است.

 

نشریه «یو.اس.ای تودی» روز دوشنبه در یادداشتی به قلم «بنجامین فریدمن» مدیر سیاست‌گذاری مؤسسه اولویت‌های دفاعی آمریکا، نوشت، با توجه به تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا، وقت آن فرارسیده که نیروهای آمریکایی عراق را ترک کنند، چراکه اکنون روشن شده است که مردم عراق آمریکا را نمی‌خواهند.

 

نویسنده این یادداشت ترور سردار «قاسم سلیمانی» و همراهانش توسط آمریکا را «تصمیمی بی‌ملاحظه» توصیف کرده و نوشته است که این اقدامی غیرقابل جبران است، اما می‌تواند خروج آمریکایی‌ها از عراق را که باید از مدت‌ها پیش انجام می‌شده، تسریع کند.

 

فریدمن به مصوبه اخیر پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور اشاره کرده و نوشته است که واشنگتن باید این خواسته را بپذیرد.

 

نویسنده این یادداشت، هرچند اتهامات مقام‌های آمریکایی علیه سردار سلیمانی را تکرار کرده، اما نوشته است که ترور یک فرمانده ارشد کشوری مستقل، نه تنها در خدمت منافع امنیت ملی آمریکا نیست، بلکه به افزایش اتحاد داخلی در ایران منجر شده است.

 

او با اشاره به اینکه از این پس احتمال حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق افزایش می‌یابد، نوشته است: «نیروهای ایالات متحده باید پیش از این عراق را ترک می‌کردند. زمانی که خلافت داعش شکست خورد، مأموریت نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق با ابهام روبه‌رو شد. با خروج دولت [دونالد] ترامپ از توافق هسته‌ای و تشدید فشار اقتصادی علیه ایران در دو سال گذشته، نیروهای آمریکایی به نقطه جذب دردسر بدل شدند و بیش از آنکه ابزاری برای تأمین امنیت ایالات متحده باشند، به طعمه‌ای برای یک جنگ فاجعه‌بار با ایران تبدیل شدند.»

 

نویسنده در ادامه نوشته است که با ترور اخیر سردار سلیمانی و «ابومهدی المهندس» نیروهای آمریکایی در عراق بیش از گذشته در وضعیتی غیرقابل تداوم قرار گرفته‌اند و این احتمال وجود دارد که نیروهای عراقی هم‌پیمان ایران، نظامیان آمریکایی را هدف قرار دهند.

 

فریدمن با بیان اینکه مردم عراق با حضور آمریکا در این کشور مخالف بوده و مخالف خواهند بود، نوشته است: «خشم عمومی علیه ایالات متحده در عراق، نه فقط به واسطه این حمله پهپادی، بلکه به واسطه حملات هوایی چند روز پیش از آن که با مخالفت دولت عراق روبه‌رو بود، اکنون به امری چاره‌ناپذیر بدل شده است. همین امر باعث می‌شود که هر دولتی هم که در عراق بر سر کار باشد، برای حمایت از ادامه حضور نیروهای ایالات متحده یا سرکوب هرگونه مقاومت شیعی علیه نیروهای آمریکایی، با دشواری روبرو باشد.»

 

او اشاره کرده است که درگیری با آمریکا تنها به عراق محدود نخواهد بود و نیروهای آمریکایی در نقاط دیگر منطقه از جمله سوریه هم می‌توانند هدف قرار گیرند و «هیچکدام از اهداف امنیتی ایالات متحده چنین ریسکی را توجیه نمی‌کند.»

 

وی در پایان با بیان اینکه جنگ با ایران «چشم‌اندازی هراس‌انگیز» است، نوشته است: «ایالات متحده باید به جای فرستادن نیروهای آمریکایی بیشتر به این منطقه، یعنی جایی که این نیروهای اضافی هم به اندازه نیروهای کنونی آسیب‌پذیر خواهند بود، باید نیروهای خود را از عراق و همینطور کل منطقه، خارج کند. همینطور که رخدادهای دو هفته اخیر نشان داده، حضور اندک نیروهای آمریکایی در منطقه به دستیابی به هیچ هدف سودمندی کمک نمی‌کند، اما برای آنکه ایالات متحده را به جنگ بی‌پایان دیگری بکشد، کافی است.»

خبرآنلاین

روسیه و چین با بیانیه یکجانبه آمریکا مخالفت کردند

نمایندگان روسیه و چین در سازمان ملل متحد با پیشنهاد آمریکا برای صدور بیانیه یکجانبه شورای امنیت در محکوم کردن اعتراض به سفارتخانه این کشور در بغداد، مخالفت کردند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, عراق, فرانسه

عبدالمهدی لزوم خروج نیروهای خارجی از عراق را به سفیر آمریکا ابلاغ کرد

رئیس دولت پیشبرد امور عراق یک روز پس از تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق، لزوم خروج نیروهای خارجی از عراق را به سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد ابلاغ کرد.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق