اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

یونیسف خواستار بازگشت کودکان آواره در شمال سوریه شد

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از کشورها خواست کودکانی را که در نتیجه حملات ترکیه درشمال شرق سوریه سرگردان شده‌اند، به کشورهایشان بازگرداندند.

 

به گزارش امروز (سه‌شنبه) پایگاه اینترنتی صندوق کودکان ملل متحد، برآورد می‌شود حدود ۲۸ هزار کودک از بیش از ۶۰ کشور در شمال شرق سوریه گرفتار شده باشند که عمدتا در اردوگاه های آوارگان بسر می‌برند. این تعداد شامل حدود ۲۰ هزار کودک از کشور عراق است.

 

گزارش صندوق ملل متحد نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد از کودکان خارجی آواره در شمال شرق سوریه در رده سنی زیر ۱۲ سال و نیمی از آنها زیر ۵ سال هستند.

 

بعلاوه حدود ۲۵۰ پسربچه که حتی احتمال می‌رود تعداد آنها بیشتر باشد در بازداشت بسر می‌برند و برخی از آنها  فقط ۹ سال سن دارند.

 

بسیاری از این کودکان، فرزندان مظنونان وابسته به داعش هستند. شکست داعش، زنان و کودکان آنها را در اردوگاه های اغلب پرازدحام تحت کنترل مقامات محلی کُرد آواره کرده است.

 

تاکنون دستکم ۱۷ کشور بیش از ۶۵۰ کودک را به کشورشان بازگردانده اند و این کودکان اکنون با اعضای خانواده خود زندگی می‌کنند.

 

یونیسف از این روند از طریق کمک به برخی از جوانان برای ملحق شدن دوباره به خانواده ها و جامعه خود حمایت کرده است.

 

این سازمان همچنین  گزارش داده که حدود ۴۰ هزار کودک سوری به تازگی در سوریه آواره شده اند. برخی از آنها از خانواده های خود جدا شده اند در حالی که دیگران به دلیل خشونت در کشورشان زخمی و آواره شده‌اند.

 

در عین حال، دفتر ملل متحد در امور انسان دوستانه (OCHA) گزارش داده که ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جمله ۴۷ هزار کودک از آغاز حملات ترکیه در ۹ اکتبر  (۱۷مهر) آواره شده‌اند.

 

بر اساس گزارش دفتر ملل متحد درامور انسان دوستانه، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳ میلیون نفری شمال شرق سوریه به کمک انسان دوستانه نیاز دارند.

ایرنا

آمریکا ۹ فرد حقیقی ایران از جمله مجتبی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرده که ۹ فرد حقیقی ایران را تحریم کرده است. از جمله این افراد می‌توان به مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر ایران و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه اشاره کرد.   به گزارش یورونیوز، تمامی افراد تحریم شده از نزدیکان علی خامنه‌ای، رهبر ایران هستند.   محمد باقری، فرمانده ستاد ... آمریکا ۹ فرد حقیقی ایران از جمله مجتبی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی را تحریم کرد

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر

میادین نفتی، مسیرها و پل‌ها همچنان هدف معترضان عراقی/ معترضان موسسات دولتی را تعطیل کردند

در ادامه تظاهرات عراقی‌ها که روز گذشته نافرمانی مدنی سراسری را اعلام کردند و مسیرها را بستند، ادارات و مدارس تعطیل هستند و معترضان اقدام به برپایی چادرهایی برای تحصن کرده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, جهان, خاورمیانه, عراق

حمله به کاروان نظامی آمریکا در مسیر عقب‌نشینی از سوریه به عراق

یگان‌های ارتش سوریه در چارچوب تکمیل عملیات استقرار در مناطق شمال‌شرقی کشور جهت مقابله با عملیات نظامی ترکیه، در حال تثبیت مواضع‌شان در این منطقه هستند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق