گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

یونهاپ: آمریکا مانع ارسال تجهیزات پزشکی کره به ایران است

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی با اشاره به مخالفت آمریکا برای ارسال کمک های تجاری بشر دوستانه مانند دارو و تجهیزات پزشکی به ایران نوشت سئول در این ارتباط در حال گفت و گو با آمریکا است.

 

یونهاپ روز شنبه در مطلبی نوشت ایران این مساله را در جریان احضار سفیر کره جنوبی در تهران به اطلاع وی رسانده و به توقف این کمک ها اعتراض کرده و خواستار از سرگیری آن‌ها شده است.

 

گزارش از قول وزارت خارجه کره جنوبی آورده است که این کشور از مواضع ایران اطلاع حاصل کرده و با تهران و واشنگتن در مورد ارسال کمک‌های بشر دوستانه در حال رایزنی است.

 

خبرگزاری کره جنوبی می افزاید گفت و گوهایی در جریان است تا اقلام تجاری بشردوستانه همچون تجهیزات پزشکی به ایران ارسال شود و این کار می‌تواند با سامانه های بانکی با ارز کره جنوبی انجام شود.

 

گزارش تصریح می‌‌کند ایران تحریم‌های آمریکا را ناجوانمردانه، ظالمانه و غیرانسانی توصیف کرده و تاکید کرده است این اقلام نباید مشمول تحریم‌ها باشد.

 

یونهاپ نوشت مقام‌های مسئول از وزارت خارجه، وزارت صنایع و وزارت دارایی در هفته گذشته به آمریکا سفر کرده و با مقام‌های واشنگتن در این باره رایزنی کرده‌اند.

 

گزارش تاکید کرده است از ماه آوریل که آمریکا معافیت‌های تحریمی علیه ایران را نیز لغو کرد شرکت‌های کره جنوبی برای فروش و ارسال اقلام، تجهیزات پزشکی، دارو و تولیدات دیگر بشردوستانه به ایران حتی با سامانه‌های ارزی کره با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند و تحریم بانک مرکزی ایران از سوی واشنگتن کار را به مراتب سخت‌تر کرده است.

 

بنا به این گزارش، بانک مرکزی ایران در ووری بانک و بانک صنایع کره جنوبی حساب‌هایی به پول «وون» ارز ملی کره جنوبی دارد که فقط مربوط به خریدهای نفتی نیست و اقلام تجاری بشردوستانه را نیز شامل می‌شود.

 

مقام های کره جنوبی در ماه ژوئن امسال نیز با سفر به واشنگتن با مسئولان آمریکایی برای صادرات این اقلام گفت و گو کردند

ایرنا

استفاده کودتاچیان بولیوی از شیوه‌های فاشیستی برای کنار زدن هواداران مورالس از دولت

رئیس جمهور مستعفی بولیوی اقدامات کودتاچیان این کشور را برای تصاحب قدرت فاشیستی توصیف کرد و گفت آن‌ها به مقامات دولت حمله کرده و آنان را مورد ارعاب قرار می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر

ایندیپندنت: آمریکا در اعلام حمایت از مردم ایران صادق نیست

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی با بررسی اعتراضات اخیر در برخی شهرهای کشورمان نوشت: وقتی دولت ترامپ می‌گوید از مردم ایران حمایت می‌کند، صداقت ندارد چراکه تحریم‌های واشنگتن دلیل وضعیت اقتصادی کنونی ایران است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر