تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

یهودی ستیزی؛ اتهامی کهنه و بی‌حاصل از سوی اسرائیل

‘عبدالباری عطوان’ سردبیر روزنامه فرامنطقه ای ‘رأی الیوم’ و تحلیل‌گر مسائل منطقه در مطلبی با قدردانی از مواضع ‘ماهاتیر محمد’ و دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: صهیونیست‌ها برای اعمال فشار به حامیان آرمان فلسطین از همه ابزارها و اهرم های خود به ویژه اتهام ‘یهودی ستیزی’ استفاده می کنند.

 

سردبیر روزنامه فرامنطقه ای ‘رای الیوم’ نوشت: پس از اینکه ‘ماهاتیر محمد’ نخست وزیر مالزی با بیان موضع شرافتمندانه خود درباره ‘فلسطین’ اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد هیچ یک از شهرک‌نشینان اسرائیلی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی شنا وارد کشورش شوند، اسراییل با توسل به ابزار همیشگی خود یعنی ‘یهودی ستیزی’ این اقدام را محکوم کرد.

 

‘امانوئل نحشون’ سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل نیز با متهم کردن ماهاتیر محمد به ‘یهودی ستیزی’ اعتراض خود را نشان داد.

 

عطوان گفت: گمان نمی‌کنم این ابزار اسرائیل بتواند تغییری در تصمیم عزتمندانه ماهاتیر محمد ایجاد کند چرا که وی پیش از این هم گفته بود که اگر کمیته برگزار کننده رقابت های جهانی شنا به تصمیم ما اعتراض دارد می‌تواند بازی ها را در مکان دیگری برگزار کند.

 

همچنین ‘ایلهان عمر’ زن مسلمان سومالیایی تباری است که به عنوان اولین نماینده محجبه در تاریخ آمریکا وارد مجلس نمایندگان این کشور شده است.

 

وی از ابتدای ورود خود به این مجلس، حمایت قاطعانه خود را از آرمان فلسطین نشان داد که در همین راستا با حضور در برنامه‌ای در شبکه ‘سی ان ان’ عزم و پایبندی خود را برای حمایت از فلسطین علنا اعلام کرد.

 

ایلهان چندی پیش در حساب توئیتر خود نوشت: ‘اسرائیل دنیا را در خواب فرو برده است، از خدا می‌خواهم که ملت‌ها را بیدار کند تا ببینند این رژیم جنایتکار چه بلایی بر سر فلسطینیان مظلوم می آورد.’

 

عطوان افزود: پس از این اظهارات که هیچ یک از حکام عربی حتی جرأت فکر کردن به آن را هم ندارند، اسرائیل در تلاش است با کنکاش گذشته این نماینده شجاع مسلمان، دستاویزی را برای ضربه‌زدن به وی پیدا کند.

 

صهیونیست‌ها مجددا با توسل به بهانه ‘یهودی ستیزی’ اتهاماتی را به سمت وی نشانه می‌روند تا از این طریق بتوانند بر اقدامات ظالمانه خود سرپوش بگذارند، اما ایلهان عمر از مطالبات منصفانه خود و ملت فلسطین و گرفتن حق آنان کوتاه نمی‌آید.

 

این تحلیلگر ادامه داد: همچنین ‘رشیده طلیب’ بانوی فلسطینی الاصلی است که با پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در اقدامی بی‌سابقه با لباس فلسطینی وارد کنگره شد و مراسم تحلیف را با نسخه‌ای ترجمه شده از قرآن به جا آورد.

 

وی همچنین از حامیان سرسخت جنبش تحریم و منع سرمایه گذاری در اسرائیل موسوم به ‘ BDS’ به شمار می‌رود.

 

عطوان اضافه کرد: با وجود تبلیغات منفی سازمان یافته از سوی تل‌آویو که علیه این نمایندگان در جریان است نباید شگفت زده شویم اگر ببینیم کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی حامی اسرائیل انتقاد از صهیونیست‌ها را جرم محسوب کنند.

 

رشیده چندی پیش گفته بود در حال اتخاذ اقداماتی برای استیضاح ترامپ هستیم.

 

به نوشته سردبیر رای‌الیوم، ‘جرمی کوربین’ رهبر حزب کارگران بریتانیا نیز از دیگر کسانی است که به علت مواضعی متفاوت درباره فلسطین از سوی اسرائیل به یهودی ستیزی متهم شده است.

 

وی در حمایت از فلسطین و اعتراض به تجاوز های اسرائیل به نوار غزه تظاهراتی را در بریتانیا عیله اسرائیل سازمان دهی کرد و کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان را در راهپیمایی‌های ‘بازگشت’ به شدت محکوم کرد.

 

هم چنین در مطلبی دیگر با اشاره به قانون نژادپرستانه‌ای که در پارلمان اسرائیل تصویب شد، نوشت: قانون نژادپرستانه ‘کشور یهود’ که کابینه نتانیاهو به تصویب رساند، موجب تبعیض نژادی علیه فلسطینیان خواهد شد.

 

این مواضع و اظهارات خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته و آنان را ناچار به توسل به اتهام خود ساخته یهودی ستیزی کرد.

 

عطوان نوشت: آنچه باعث تاسف ما می‌شود این است که مواضع دو نماینده شجاع مسلمان در قلب مرکز لابی‌های کنگره اعلام می‌شود اما اخباری که از کشورهای عربی به ما می‌رسد مانند بمبی بر سر ما فرود می‌آید، روزی نیست که خبر سفر چند ورزشکار اسراییلی به کشورهای عربی یا عبور هواپیماهای اسرائیل از حریم هوایی کشورهای عربی یا طرح صلح با این رژیم را نشنویم و این اخبار است که همچون خنجری در قلب ما فرو می‌رود.

ایرنا

پیش‌بینی هاآرتص درباره شکست آمریکا در کنفرانس ضدایرانی لهستان

روزنامه هاآرتص روز جمعه در مقاله‌ای به بررسی ابعاد مختلف کنفرانسی ضدایرانی پرداخت که ایالات متحده قصد دارد ماه آینده در ورشو برگزار کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, عراق, لهستان, یمن

لاوروف از برگزاری نشست ضد ایرانی در ورشو ابراز تاسف کرد

وزیر امور خارجه روسیه با ابراز تاسف از برگزاری نشست ضد ایرانی آمریکا در ورشو پایتخت لهستان اعلام کرد: این نشست برای پیشبرد اقدامات به منظور بازداشتن ایران برگزار می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اذربایجان, اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین

۳۰۰۰ فعال ضدجنگ از اروپا خواستند نشست ضدایرانی را بایکوت کند

بعد از ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره حضور بیش از ۷۰ کشور مختلف در نشست ضد ایرانی در لهستان، جمعی از فعالان ضدجنگ در آمریکا و دیگر کشورها با امضای طوماری از کشورهای اروپایی خواستند در این نشست، شرکت نکنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, لهستان

پایگاه اسرائیلی دبکا: سفر منطقه‌ای پمپئو شکست خورده است

یک پایگاه اطلاع‌رسانی اسرائیلی از کوتاه‌شدن سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه بعد از شکست تلاش‌هایش برای متقاعد کردن کشورهای عربی به منظور همسویی با سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن خبر داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق