الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

یهودیان آمریکا در اعتراض به کشتار فلسطینی ها تظاهرات کردند

معترضان یهودی با برگزاری تظاهرات در واشنگتن، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و کشتار فلسطینی ها به دست ارتش اسرائیل را محکوم کردند.

 

این معترضان که رویترز، شمار آنها حدود یکصد نفر تخمین زده است، با تجمع مقابل «هتل بین المللی ترامپ» در خیابان پنسیلوانیا در واشنگتن این خیابان را مسدود کرده و شعار ‘خشونت را متوقف کنید’ سردادند.

 

خیابان پنسیلوانیا کاخ سفید و کنگره را به هم متصل می کند.

 

روی لباس بسیاری از معترضان نوشته شده بود: ‘آینده یهود مستلزم آزادی فلسطین است’.

 

آنان همچنین سفارت آمریکا در بیت المقدس را «سفارت اشغال» نامیدند.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۶ دسامبر (۱۵ آذر) اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت ‘اسرائیل’ به رسمیت می شناسد.

 

وی همچنین با امضای نامه ای، دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشغالی را صادر کرد.

 

این تصمیم ترامپ با مخالفت جهانی روبرو شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در ۳۰ آذر ۱۳۹۶ در جلسه ای اضطراری پیش نویس قطعنامه ای در مخالفت با تصمیم اخیر آمریکا درباره بیت المقدس را به رای گذاشت.

 

در این رای گیری نمایندگان ۱۲۸ کشور به قطعنامه مجمع علیه تصمیم آمریکا رای موافق و ۹ کشور به آن رای مخالف دادند.

 

۳۵ کشور رای ممتنع خود را به این قطعنامه اعلام کردند و ۲۱ کشور نیز در رای گیری شرکت نکردند.

 

با این حال، روز دوشنبه در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشغالی انتقال یافت.

 

ترامپ در پیام تصویری به این مراسم که در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام کرد که موقعیت کنونی بیت المقدس، مسجدالاقصی و اماکن مقدس حفظ خواهد شد.

 

مردم فلسطین در غزه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و روز نکبت (تاسیس اسرائیل) تظاهرات بزرگی در مرز این باریکه و سرزمین های اشغالی برگزار کرده و علیه اشغالگری اسرائیل و سیاست های آمریکا تظاهرات کردند.

 

در یورش نظامیان اسرائیل به معترضان ۵۵ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و دو هزار ۴۱۰ نفر زخمی شدند.

 

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در واکنش به قتل عام روز دوشنبه مردم غزه به دست نظامیان اسرائیلی سه روز عزای عمومی در فلسطین اعلام کرد.

ایرنا

در جریان تظاهرات امروز در پی تیراندازی ارتش اسرائیل ۴۶ فلسطینی به شهادت رسیدند

همزمان با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و هفتادمین سالروز “نکبه” فلسطینی‌ها به سمت مرزهای غزه حرکت کردند و در مرزهای غزه تجمع کردند،‌ همچنین شهرها و روستاهای مختلف کرانه باختری شاهد تظاهرات فلسطینی‌ها هستند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

اروپایی‌ها افتتاحیه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را تحریم کردند

بر اساس تصمیم ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا، قرار است سفارت این کشور روز دوشنبه فردا، به صورت رسمی طی مراسمی از ‘تل آویو به ساختمان کنسولگری آمریکا در محله ‘ارنونا’ در شهر بیت‌المقدس منتقل شود.   بیشتر اروپایی ها و همچنین نمایندگان روسیه، مصر و مکزیک در این مراسم حضور پیدا نمی کنند. استرالیا، ... اروپایی‌ها افتتاحیه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را تحریم کردند

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

محمد بن‌سلمان: فلسطینی‌ها یا پیشنهادات را قبول کنند، یا ساکت باشند!

روزنامه اسرائیلی معاریو، به نقل از ولیعهد عربستان نوشت که مساله فلسطین اولویت نیست و فلسطینی‌ها باید ساکت شوند و از شکایت کردن دست بردارند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین

وزیر دفاع آمریکا، درگیری نظامی ایران و اسرائیل را محتمل دانست

به نقل از جروزالم‌پست، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته پس از دیدار با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در واشنگتن، درباره خطر درگیری مستقیم میان این رژیم و ایران در سوریه هشدار داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, فلسطین