مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

ینی‌شفق؛ استقرار نیروهای نظامی عربستان و امارات در سوریه

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند عربستان و امارات اخیراً نیروی نظامی در شمال‌ شرق سوریه مستقر کرده‌اند.

 

پیش از این، در ماه آوریل سال جاری میلادی روزنامه آمریکایی وال‌ استریت ژورنال گزارش داد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در حال بررسی طرحی برای جایگزین کردن نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه با نیروهای عربی ‌است و به همین منظور دولت آمریکا به عربستان سعودی، قطر و امارات روی آورده است تا هزینه مالی اعزام نیروهای عربی به سوریه را بررسی کنند.

 

اکنون روزنامه «ینی‌شفق» ترکیه اعلام کرده است که نیروهای نظامی عربستان و امارات اخیراً در شمال شرقی‌ سوریه مستقر شده‌اند، منطقه‌ای که پایگاه‌های نیروهای کُرد سوریه تحت حمایت آمریکا در آنجا حضور دارند.

 

هر چند امارات و عربستان تاکنون به انتشار این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش‌تر عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، از آمادگی این کشور برای اعزام نیروی نظامی به سوریه خبر داده بود.

 

به گفته وزیر خارجه عربستان «بحث اعزام نیروی نظامی به سوریه از روز آغاز بحران این کشور میان ریاض و واشنگتن وجود داشته است. گفتگوهایی نیز در این رابطه که چه نیروهایی باید در شرق سوریه حضور داشته باشند یا از چه کشورهایی باشند انجام گرفته و هم‌اکنون نیز چنین بحث‌هایی میان دو کشور در جریان است».

 

همچنین صالح حاجی عبدالله، عضو شورای محلی شهر رقه سوریه به روزنامه ینی شفق گفته است که آمریکا طی ده روز گذشته، بیش از ۵۰۰ نظامی خود را به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه منتقل کرده است.

 

این نظامیان آمریکایی به دستور پنتاگون از عراق و منطقه التنف در جنوب سوریه منتقل شده و در مناطق عین‌العرب (کوبانی) و الیعربیه در شمال سوریه و نزدیک به مرز ترکیه و عراق مستقر شده‌اند.

 

به نوشته ینی‌شفق، این اقدام آمریکا در انتقال نظامیان خود به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوری، در هماهنگی کامل با گروهک حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک، که از نظر ترکیه گروهی تروریستی است، انجام گرفته است.
باشگاه خبرنگاران جوان

روسیه: تحریم‎های آمریکا در راستای حمایت از تروریسم است

به گزارش ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد اتهام تامین نفت برای سوریه – کشوری که نیروهای مسلحش بیش از ۷ سال است که درگیر مبارزه با تروریسم هستند – به منزله حمایت از تروریسم و نشانه آرزوی آنها (آمریکا) مبنی بر عدم برقراری آشتی در این کشور جنگ‌زده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

عادل عبدالمهدی: زیر بار دیکته‌های آمریکا نمی‌رویم

به نقل از النهرین، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در جلسه ای با حضور اصحاب رسانه، ورزشکاران و هنرمندان عراقی اعلام کرد که عراق اجازه هیچ دیکته‌ای از سوی آمریکا درباره هر پرونده‌ای از جمله تحریم‌ها علیه ایران را نمی‌دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, شمال غرب آسیا

دبکافایل: درخواست بیروت از مسکو برای قرار گرفتن آسمان لبنان زیر چتر پدافندی روسیه

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان از روسیه درخواست کرده که آسمان این کشور را نیز تحت چتر پدافند موشکی مستقر در سوریه قرار دهد تا مانع پرواز جنگنده‌های اسرائیلی برفراز لبنان شوند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, لبنان