بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

یمن خواستار مداخله روسیه برای حل بحران در این کشور شد

به گزارش اسپوتنیک، سفیر یمن در مسکو خواستار مداخله بشردوستانه و میانجی گری روسیه برای حل و فصل بحران در این کشور شد.

 

بر اساس این گزارش، «احمد سالم» که این سخنان را در مصاحبه اختصاصی خود با اسپوتنیک مطرح می کرد، گفت: دولت یمن از حمایت سیاسی و بشردوستانه روسیه از مردم یمن ممنون است. ما به دنبال استفاده از این نقش در دستیابی به صلح در یمن هستیم.

 

وی همچنین در سخنان خود ابراز اطمینان کرد که تلاش های روسیه در صحنه بین المللی با هدف حفظ صلح و امنیت در سرتاسر جهان انجام شده که به گفته وی، از جمله این تلاش ها می توان به تلاش های مسکو برای حل و فصل بحران یمن بر اساس موازین حقوق بین المللی اشاره کرد.

 

سالم تاکید کرد: یمن و دیگر کشورهای عربی به دنبال ایجاد گفتگویی سازنده در جریان برگزاری پنجمین نشست روسیه و اعراب هستند که قرار است امسال با هدف افزایش همکاری ها با مسکو در روسیه برگزار شود.

 

سفیر یمن در مسکو در ادامه تمجیدات خود از نقش سازنده روسیه در کمک به حل بحران یمن افزود: روابط دوجانبه میان یمن و روسیه بر تامین منافع دوجانبه و اصل عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر و همچنین احترام به حاکمیت و استقلال ملی مبتنی است. چنین موضوعی دورنمایی گسترده از همکاری های دوجانبه در تمامی زمینه ها برای دو کشور ایجاد خواهد کرد.
مهر

آخرین روز نشست حمایت از بازسازی عراق در کویت با ارائه کمک‌های چندین میلیارد دلاری

امیر کویت امروز (چهارشنبه) با اشاره به همکاری جامعه جهانی و بانک جهانی بابت بازسازی‌ها در عراق از اختصاص مبلغ دو میلیارد دلار به این مساله خبر داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امارات, ترکیه, جهان, خبر, عراق, عربستان سعودی, کویت

استخدام ۳۰۰ زن در وزارت دادگستری عربستان برای نخستین‌بار

به گزارش النشره، به دنبال تصمیم ولید صمعانی، وزیر دادگستری عربستان مبنی بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان سعودی، منابع عربستان از تصمیم این وزارت‌خانه درباره استخدام ۳۰۰ زن خبر دادند.

ادامه

جهان, خبر, زنان, عربستان سعودی