وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

امروز، صنعت تسلیحات در قلب نظام سرمایه‌داری قرار دارد. پژوهشگران کتابخانه یادبود مارکس استدلال می‌کنند که ما باید با هر دو پدیده مقابله کنیم. درگیری‌ها و کشورگشایی‌های نظامی و همچنین تولید و فروش جنگ‌افزار همیشه در کانون نظام سرمایه‌داری بوده‌اند. در سال ۱۵۷۷/ ۹۵۶ خورشیدی فرانسیس دریک که در پی طلا و نقره بود، به‌غارت ... چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسپانیا, استثمار, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, بحرین, برونئی, پرتغال, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, ژاپن, سرمایه‌داری, غارتگری, فرانسه, کره جنوبی, کنیا, کویت, مقاله, ناتو

یدیعوت آحارونوت: تصمیم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را آمریکا می‌گیرد نه اعراب

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که شکست بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تا حد زیادی به خاطر آمریکاست.

 

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از حسن مرهج، سخنران امور سوریه در دانشکده الجلیل در الناصره نوشت: اتحادیه عرب همچنان تحت سلطه موضع و خواسته‌های آمریکاست و همین مساله مانع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است. اخراج سوریه از اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ به درخواست آمریکا بود.

 

این روزنامه نوشت: مشارکت اعراب در نمایشگاه بین‌المللی دمشق که از حد معمول تجاوز کرد برای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مهم بود. از نظر استراتژیک این پیروزی بزرگی برای دولت سوریه بود و واشنگتن این را درک می‌کند.

 

در این راستا آلبین زاکولا، روزنامه نگار و تحلیلگر تحریم‌ها علیه سوریه گفت: حضور امارات در نمایشگاه دمشق بر روابط دوبی با واشنگتن تأثیر نخواهد گذاشت. این مساله درباره دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) نیز که در این نمایشگاه حضور داشتند صدق می‌کند. آمریکا همچنان بر این کشورها و نه فقط بر امارات بر بحرین نیز که برای احیای روابط با سوریه تلاش می‌کنند، فشار می‌آورد.

 

رابرت موگلنیکی، پژوهشگر مقیم در مرکز امور خلیج فارس در واشنگتن گفت: دشوار است که متصور شویم دولت امارات به مسؤولان آمریکا درباره حضورش در نمایشگاه با توجه به حساسیت‌های سیاسی خبر نداده باشد. بسیاری از تجار در امارات و برخی مسؤولان دولتی به تجارت به عنوان یک فعالیت غیرسیاسی می‌نگرند و تجار اماراتی انتظار دارند که سوریه بعد از پایان بحران فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ارائه کند.

 

این پژوهشگر معتقد است که گام‌های اخیر امارات نشان می‌دهد ابوظبی برای بهبود روابط با سوریه جهت مقابله با نفوذ ایران تلاش می‌کند. اماراتی‌ها تصور می‌کنند، نبود نفوذ عربی شورای همکاری خلیج فارس در سوریه برای مدت‌های طولانی‌تری به ایران اجازه خواهد داد خودش را در موسسات سیاسی و اقتصادی سوریه ادغام کند.

ایسنا

دفنس وان: ترامپ به بولتون هشدار داده لفاظی‌هایش را کم کند

روزگاری تعهد آمریکا به نظم در جلسات و تصمیم گیری منطقی، به سیاستمداران سایر کشورهای جهان اجازه می داد کمی راحت تر بخوابند.   سایت تحلیلی دفنس وان اخیراً مقاله‌ای با قلم «جان گانس» منتشر نموده که نویسنده در این مقاله معتقد است: اختلاف بولتون و ترامپ بیانگر عدم توانایی رهبری جهان توسط امریکاست.   ... دفنس وان: ترامپ به بولتون هشدار داده لفاظی‌هایش را کم کند

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, کره شمالی, هندوستان, ویتنام

چین ۴۰۰ میلیارد دلار در اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری می‌کند؟

ایران و چین تفاهم نامه ای را امضا کرده اند که بر اساس آن قرار است طی ۲۵ سال ۴۰۰ میلیارد دلار از سوی چین در بخش های کلان اقتصادی ایران سرمایه گذاری شود.

ادامه

اتحاد شوروی, ازبکستان, اقتصادی, المان, ایران, ترکمنستان, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, قرقیزستان, قزاقستان

آمریکا به ناتوانی در حمایت از همپیمانان منطقه ای خود اعتراف کرد

“دیوید دوروش” معاون وزیر دفاع سابق آمریکا در امور امنیتی در گفت وگو با برنامه « ما وراء الخبر » ( آن سوی خبر ) شبکه تلویزیونی الجزیره قطر به ناتوانی کشورش در دفاع و حمایت از همپیمان خود در منطقه خلیج فارس اذعان کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امارات, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, ژاپن, عربستان سعودی, کره جنوبی, یمن