خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

گیلان؛ آتش در بیشتر نقاط جنگلی به غیر از شهرستان سیاهکل، مهار شد

عصر روز شنبه، همزمان با وزش شدید باد گرم در استان، نقاط وسیعی از جنگل های استان در شهرستان های املش ، لنگرود ، سیاهکل، لاهیجان، شفت، صومعه سرا و ماسال دچار آتش شد.

 

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: آتش در بیشتر نقاط جنگلی به غیر از شهرستان سیاهکل، مهار شد.

 

عباس صابر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عصر دیروز (شنبه) همزمان با وزش شدید باد گرم در استان، نقاط وسیعی از جنگل های استان در شهرستان های املش ، لنگرود ، سیاهکل، لاهیجان، شفت، صومعه سرا و ماسال دچار آتش شد.

 

صابر با بیان اینکه حجم آتش سوزی ها در شهرستان های شفت، ماسال، سیاهکل و لاهیجان بیشتر بود، گفت: در لاهیجان ۱۲ نقطه و در سیاهکل بیش از شش نقطه آتش سوزی داشته ایم.

 

وی تصریح کرد: بدلیل احتمال گسترش حریق به برخی از واحدهای مسکونی حاشیه روستاها، به آنها اعلام کردیم که منازلشان را تخلیه کنند و چندین خانوار در لاهیجان و سیاهکل این کار را انجام دادند.

 

صابر شدت وزش باد گرم در استان طی روز گذشته را بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت عنوان و بیان کرد: وزش باد شدید گرم عموماً در جلگه مرکزی و شرق گیلان اتفاق افتاد و دمای هوای برخی مناطق استان بین ۱۰ تا ۱۵ درجه افزایش داشت و به ۳۵ درجه سانتیگراد رسید.

 

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: علت آتش سوزی ها به طور شفاف هنوز مشخص نیست اما با توجه وزش باد گرم، احتمال می رود که بدلیل بی احتیاطی گردشگران این آتش سوزی ها اتفاق افتاده باشد.

 

صابر از همه گردشگران خواست در جنگل ها آتش روشن نکنند و در صورت روشن کردن آتش، قبل از ترک محل، حتماً از خاموش شدن آن اطمینان یابند.

 

از مجموع اراضی ملی گیلان، ۵۶۵ هزار هکتار اراضی جنگلی ، ۲۴۵ هزار هکتار اراضی مرتعی، ۲۸۸ هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و ۱۱ هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث است.

 

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، وزش باد گرم تا صبح امروز در استان ادامه دارد و طی بعدازظهر و شب بتدریج افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق و کاهش دما پیش بینی شده است.

 

مازندران؛ جنگل‌های مرزن‌آباد با گذشت ۲۴ ساعت همچنان در شعله‌های آتش می‌سوزد

این آتش سوزی که ظهر شنبه در منطقه جنگلی حفاظتی بالادست روستای ‘ برار’ بخش مرزن آباد و در ارتفاع بیش از ۷۰۰ متری از سطح دریا آغاز شد ، با وجود تلاش نیروهای امدادی و محلی به دلیل وزش باد شدید گرم همچنان ادامه دارد.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران طی امروز و فردا در ۱۹ استان کشور خبر داد

امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، غرب کرمان، شمال یزد و شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران پدیده غالب بارش باران همراه رعد و برق و وزش باد است.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

ورو دسامانه بارشی جدیدی به کشور و باران بهاری در ۲۷ استان کشور

طی روز جمعه گستره بار‌ش‌ها در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، لرستان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، قزوین، البرز و تهران ایجاد می‌شود.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

سازمان هواپیمایی کشوری؛ گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای تهران – یاسوج

سازمان هواپیمایی ایران با انتشار گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج به انجام عمل قلب باز خلبان این پرواز و بی توجهی هواپیمایی آسمان به این محدودیت اشاره کرده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, سانحه