واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

گوترش خواستار همکاری ایران وآمریکا برای خروج از بن‌بست برجام شد

« آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خواست تا برای خروج از بن بست فعلی در خصوص توافق هسته ای (برجام) همکاری کنند اما همزمان اذعان کرد که انتظار«نتیجه سریعی» برای این درخواست ندارد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گوترش شامگاه پنجشنبه در جریان یک کنفرانس خبری و در پاسخ به سوالی در خصوص امکان میانجیگری او برای خروج از بن بست برجام، گفت که کارهای زیادی برای انجام وجود دارد اما « انتظار حل فوری » را ندارم.

 

دولت جدید آمریکا به رهبری جوبایدن آمادگی خود را برای مشارکت مجدد در توافق نامه هسته ای که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، اعلام کرده اما خواستار شده است که ایران ابتدا باید به تعهدات خود بازگردد.

 

در مقابل جمهوری اسلامی ایران هم تاکید کرده است که ابتدا آمریکا باید همه تحریم ها را بردارد و به تعهدات خود احترام بگذارد و به آنها پایبند باشد.

 

گوترش بدون اینکه به احتمال میانجیگری پاسخ دهد، افزود:معتقدم همه کسانی که در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مشارکت کرده اند و سایر طرف های مربوطه باید با هم همکاری کنند تا عدم اطمینان را کاهش دهند و با مشکلات و موانع روبه رو شوند.

 

وی گفت: موضوع مربوط به اطمینان از این است که همه چیز به تدریج به سمت شرایطی پیش رود که بتوانیم به توافق لازم برای صلح و ثبات در خلیج فارس و همه جهان برسیم.

 

دبیرکل سازمان ملل با این ادعا که « هدف توافق هسته ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بود»، آن را یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک و یک عنصر اساسی برای صلح و ثبات در خلیج فارس دانست و افزود: متاسفیم که این توافق نامه در موضع تردید قرار گرفته است.

 

گوترش تاکید کرد: روشن است که مشکلات، موانع و پیچیدگی های فزاینده ای وجود دارد زیرا آمریکا (از توافق نامه) خارج شد و اقدامات اضافی (تحریم ها) را انجام داد و ایران هم متعاقبا برخی اقدامات را برای توسعه توانایی های هسته ای خود انجام داد.

 

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که برنامه هسته ای ایران برای اهداف مسالمت آمیز است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بارها مسالمت آمیز بودن آن را تایید کرده است.

 

ایران همچنین خاطرنشان کرده است که گام اول را باید آمریکا بردارد و در صورتی که همه تحریم ها برداشته شود تهران هم آماده است به تعهدات خود بازگردد.

 

« محمد جواد ظریف » وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم دیروز در حساب کاربری توییتر خود با اشاره به واقعیت‌های برجامی خطاب به آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا نوشت: ایالات متحده برجام را نقض کرد، انتقال مواد غذایی و دارو را برای ایرانی‌ها مسدود کرد و پایبندان به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را مورد تنبیه قرار داد.

 

وی خاطرنشان کرد: اما ایران در مقابل و در طول مدت این افتضاح کریه به برجام پایبند ماند و تنها تدابیر جبرانی از قبل پیش‌بینی‌شده را اتخاذ کرد.

 

ظریف با طرح این پرسش که حالا چه کسی باید گام نخست را بردارد، خطاب به بلینکن یادآور شد: هرگز شکست حداکثری ترامپ را از یاد نبرید.

العربیه : امانوئل مکرون خواستار مشارکت کشورهای منطقه و از جمله عربستان در گفتگوها و توافق اتمی با ایران است

امانوئل مکرون، بگزارش شبکۀ تلویزیونی العربیه، در گفتگوهای خصوصی با شماری از رسانه‌های آمریکائی و اروپائی و از جمله العربیه که امروز جمعه ۲۹ ژانویه صورت گرفت، بر ضرورت مشارکت قدرت‌های منطقه بویژه عربستان سعودی در مذاکرات مربوط به برنامۀ هسته‌ای ایران و نیز هر توافقی در این زمینه تاکید کرد و کاستی توافق سال ... العربیه : امانوئل مکرون خواستار مشارکت کشورهای منطقه و از جمله عربستان در گفتگوها و توافق اتمی با ایران است

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه, مذاکرات اتمی

بلینکن: واشنگتن تنها زمانی به‌برجام برمی‌گردد که تهران به‌تعهداتش عمل کند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد، واشنگتن تنها هنگامی‌ که تهران تعهدات هسته‌ای خود را انجام دهد، به برجام باز خواهد گشت که این موضوع مدتی طول خواهد کشید.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

راهکار کاترین اشتون و چاک هیگل؛ بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام

با چراغ سبز دولت جو بایدن برای آغاز گفت‌وگوها پیرامون آینده توافق هسته‌ای ایران، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر دفاع اسبق آمریکا خواستار اجرای کامل این توافق بدون تغیین پیش‌شرط شدند.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, سازمان ملل, مذاکرات اتمی