الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

گوترش: اسرائیل سریعا شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل بار دیگر از اسرائیل خواست هر چه سریعتر به تمام فعالیت‌های شهرک سازی خود در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد.

 

به گزارش یورونیوز: آقای گوترش چهارم فوریه در سخنرانی خود در نخستین جلسه کمیته «اعمال حقوق مسلم مردم فلسطین» شهرک‌سازی‌های اسرائیل را مانع بزرگی برای دستیابی به راه حل دو کشور و صلح عادلانه، جامع و پایدار در منطقه خواند.

.

دبیرکل سازمان ملل همچنین ادامه داد: «اقدامات خشونت آمیز مداوم در کرانه باختری اشغالی، بیت‌المقدس شرقی و غزه و همچنین محدودیت‌های اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و البته سایر موارد نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه، عدم اعتماد میان دو طرف را تشدید کرده و ما را از دستیابی به صلح دور می‌کند.»

 

آقای گوترش با اشاره به چالش‌های پیش‌رو در خصوص بیماری کووید-۱۹، ادامه داد: «درسال جاری باید با ویروس کرونا مقابله کنیم و این چالشی بزرگ است که چگونه می‌توان وضعیت بهداشت درکرانه باختری و غزه را بهبود بخشید. ما می‌دانیم که سیستم بهداشت عمومی برای فلسطینی‌ها به دلیل مشکلات عدیده‌ای چون اقتصاد اجتماعی شکننده و بحران سیاسی و همچنین فشارهای اسرائیل به شدت در شرایط بحرانی قرار دارد.»

 

رئیس پرتغالی سازمان ملل، ضمن استقبال از دستور برگزاری انتخابات در کرانه باختری از سوی محمود عباس، اظهار داشت: «انتخابات یک بخش حیاتی از ساخت دولت دموکراتیک فلسطین است و گامی مهم در جهت وحدت بخشی به گروه‌های مختلف فلسطینی به شمار می‌رود.»

 

آقای گوترش همچنین در پایان تاکید کرد که کمیته «اعمال حقوق مسلم مردم فلسطین» نقش مهمی در بسیج افکار عمومی بین‌المللی و کمک به گروه‌های فلسطینی و اسرائیل برای انجام مجدد مذاکرات جدی میان دو طرف بر عهده دارد. وی در ادامه اظهار داشت: «هدف ما مشخص است؛ پایان بخشی به اشغال و تحقق راه حل دو کشور بر اساس مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷، مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌هایی که سازمان ملل متحد در این خصوص صادر کرده است.»

لاوروف: تفرقه در بین گروه‌های فلسطینی از بین می‌رود/ خواهان برقراری ثبات و امنیت در خلیج فارس هستیم

وزیر خارجه روسیه گفت: به تدریج تفرقه در بین گروه‌های فلسطینی از بین می‌رود و وحدت آنها احیا می‌شود و دودستگی در بین گروه‌های فلسطینی ازجمله با تلاش کشورهای عربی و در وهله اول مصر از بین می‌رود و روسیه نیز در این روند و سازش بین فلسطینی‌ها نقش ایفاء می‌کند.

ادامه

اردن, اسراییل, المان, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, کویت, مصر

فعالان حامی فلسطین، ساختمان شرکت نظامی اسرائیلی در انگلیس را تحت کنترل درآوردند

اعضای مجموعه گروه‌های موسوم به «اقدام فلسطینی و ضدیت با نابودی» که حامی حقوق مردمی فلسطین و مخالف اشغالگری اسرائیل است، روز دوشنبه به مقر شرکت نظامی اسرائیلی البیت در شهر «واترهد» واقع در ۴۲۱ کیلومتری جنوب غرب لندن، وارد شدند.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین