لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

گوترش؛ برای مقابله با ویروس کرونا خواستار چشم پوشی از تحریم‌های اعمال شده هستم

دبیرکل سازمان ملل خواستار برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه‌ی آمریکا در سراسر جهان شد و گفت که این اقدام دولت آمریکا سلامتی میلیون‌ها نفر را در جهان در معرض خطر قرار داده است و موجب تضعیف تلاش‌های جهانی برای مهار ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن شده است.

 

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که او همچنان خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه‌ی دولت آمریکا علیه ایران به منظور مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا است.

 

به گزارش پایگاه خبری اینرسیتی پرس آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه‌ی آمریکا در سراسر جهان شد و گفت که این اقدام دولت آمریکا سلامتی میلیون‌ها نفر را در جهان در معرض خطر قرار داده است و موجب تضعیف تلاش‌های جهانی برای مهار ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن شده است.

 

درخواست لغو تحریم‌ها توسط آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نشان‌دهنده‌ی وجود نگرانی‌های گسترده در خصوص این که تحریم‌ها مانع اجرای اقدامات مقابله‌ای مؤثر می‌شود، است که مانع تلاش مؤثر کشورهای تحریم شده نظیر کوبا، ایران، کره شمالی، ونزوئلا و زیمبابوه در نبرد با ویروس همه‌گیر کرونا و افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و قربانیان در این کشورها شده است.

 

وی هم‌چنین گفت: «من برای مقابله با ویروس کرونا خواستار چشم پوشی از تحریم‌های اعمال شده هستم و تا از دسترسی این کشورها به مواد غذایی، مواد اولیه ضروری سلامت و تجهیزات پزشکی اطمینان حاصل شود.»

 

پیش از این روسیه از ایالات متحده آمریکا خواسته بود که بدون معطلی تحریم‌های یکجانبه‌ی خود علیه ایران را لغو کند تا مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه و مقابله مؤثر دولت ایران با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس نشوند.

 

گوترش هم‌چنین گفت که در این زمان مهم، به خاطر بهداشت جهانی و به منظور حمایت از حقوق انسانی و حفظ ارزش زندگی میلیون‌ها انسان در کشورهای تحریم شده، می‌بایست این تحریم‌ها به حالت تعلیق درآید و یا کاهش داده شوند.

اعتمادآنلاین

واکنش مدیرکل سازمان بهداشت جهانی به اقدام آمریکا علیه این سازمان بین‌المللی

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در واکنش به اقدام اخیر دولت آمریکا در قطع بودجه این سازمان بین‌المللی، ضمن ابراز تأسف از این اقدام نابهنگام تأکید کرد که همکاری‌های بین‌المللی زیربنای همه تلاش‌ها برای غلبه بر ویروس کرونا است.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, چین, سازمان ملل

سازمان ملل از احتمال حمله بیولوژیکی در بحبوحه همه‌گیری کرونا هشدار داد

دبیرکل سازمان ملل متحد همه‌گیری کووید-۱۹ را تهدیدی برای حفظ صلح و امنیت بین‌الملل دانست و نسبت به احتمال حمله بیولوژیکی در شرایط ضعف و درگیری این بیماری هشدار داد.

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, سازمان ملل, سیاست جهانی

انتقاد ضمنی گوترش از ترامپ و درخواست برای اتحاد در مقابله با کرونا

دبیرکل سازمان ملل در انتقادی ضمنی از رئیس جمهوری آمریکا که اتهاماتی را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرده بود، دعوت به اتحاد کرده و گفته است، هنوز زمان عبرت گرفتن از عملکرد سازمان جهانی بهداشت در مقابله با ویروس کووید- ۱۹ نرسیده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا

سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به آمریکا، از مناسبات این نهاد سازمان ملل با چین دفاع کرد

سازمان جهانی بهداشت که مقر آن در ژنو است، اتهام‌زنی‌های آمریکا به این نهاد مبنی بر برخورداری از رویکرد «چین‌محوری» را رد کرد.

ادامه

اروپا, اسپانیا, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق حیوانات, خبر, سازمان ملل