چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

گفت و گوهای تجاری چین و آمریکا بدون نتیجه پایان یافت

تازه ترین دور گفت و گوهای ایالات متحده آمریکا و چین که به مدت دو روز در واشنگتن برگزار شد بدون پیشرفت آشکاری به پایان رسید.

 

 

خبرگزاری شینهوا روز جمعه گزارش داد: ‘دیوید مالپاس’ معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا و ‘وانگ شووِن’ معاون وزیر بازرگانی چین در این مذاکرات که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد، حضور داشتند.

 

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد دو طرف در این مذاکرات در رابطه با ادامه مذاکرات توافق کرده اند.

 

‘لیندزی والترز’ معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز در بیانیه ای در این ارتباط اعلام کرده بود دو کشور در این مذاکرات درباره نحوه دستیابی به مناسبات عادلانه اقتصادی تبادل نظر کردند.

 

او همچنین گفته بود که آنها مسائلی همچون موارد نقض حقوق مالکیت معنوی توسط چین را نیز بررسی کردند.

 

‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پیشتر گفته بود که انتظار پیشرفت چندانی از این مذاکرات نداشته است.
ایالات متحده آمریکا دور دوم تعرفه ها بر واردات کالا از چین به ارزش حدود ۱۶ میلیارد دلار را از روز پنجشنبه اعمال کرده است.

 

ترامپ گفته بود این اقدام بر اساس ماده ۳۰۱ پیمان تجاری آمریکا در پاسخ به انتقال غیرعادلانه فناوری و حقوق مالکیت معنوی آمریکا به چین است.

 

این تعرفه های اضافی از سوی آمریکا بر ۲۷۹ قلم کالا از جمله محصولات پلاستیکی، نیمه هادی ها و فیبرهای نوری وضع شد.

 

با تعرفه های تنبیهی که در ماه ژوئیه به اجرا درآمد، اکنون در کل محصولات وارداتی از چین به ارزش ۵۰ میلیارد دلار با تعرفه های بیشتر مواجه شده اند.

 

چین نیز در واکنش به این اقدام، تعرفه وارداتی بر کالاهای آمریکایی به همان میزان ارزش را وضع کرد.

 

این اقدامات چین ۳۳۳ کالای آمریکایی از جمله سوخت هواپیما، وسایط نقلیه دیزلی و تجهیزات پزشکی را شامل می شود.

 

دولت ترامپ در حال تدارک برای وضع تعرفه های بیشتر بر محصولات وارداتی از چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار است.

رکورد واردات خودروهای لوکس در دوران روحانی شکسته است

در شرایطی که در زمان بحران، رویه مسلط رویه ملی‌‌‌سازی است، به طرز مشکوکی شاهد هستیم که بر طبل خصوصی‌‌‌سازی غیرشفاف و بی‌‌‌برنامه می‌‌‌کوبند که هیچ موضوعی تا این آن اندازه نمی‌‌تواند از حکومت مشروعیت‌‌‌زدایی کند

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر

رویترز از کمک ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران خبر داد

رویترز نوشت: اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای قبول کرده که برای حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران و جبران تاثیرات تحریم‌های مجدد آمریکا بر کشورمان، مبلغ ۱۸ میلیون یورو را به ایران پرداخت کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, خبر

وال استریت ژورنال؛ سیگنال‌های آمریکا برای تحریم چین به دلیل رابطه با ایران

رییس گروه اقدام ایران در خصوص اظهارات مقامات چینی درباره قانونی بودن رابطه‌شان با ایران و عدم تبعیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: ما آماده‌ایم که تحریم‌های ثانویه را علیه هر کشوری که روابط تجاری خود را با ایران ادامه دهد، اعمال کنیم.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر