پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با رهبران آمریکا، عربستان، اسرائیل و مصر درباره سوریه

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه در پایگاه اینترنتی خود گزارشی در مورد گفت وگوی تلفنی ‘ولادیمیر پوتین’ و ‘دونالد ترامپ’ سران روسیه و آمریکا منتشر کرد که براساس آن طرف روسی موضوعات اجلاس سه جانبه سوچی را برای همتای آمریکایی خود تشریح و بر پایبندی به برجام نیز تاکید کرد.

 

در گزارش کرملین در مورد گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و آمریکا گفته شده است: این گفت وگوی تلفنی امروز (سه شنبه) برگزار شد و در آن مسائل مهم سوریه با توجه به عملیات نظامی ضدتروریستی رو به اتمام در این کشور مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 

پوتین در این گفت وگوی تلفنی بر آمادگی برای کمک به حل و فصل پایدار و بلندمدت مسائل سوریه بر مبنای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و در راستای توافقات به دست آمده در روند مذاکرات صلح آستانه و مفاد بیانیه مشترک روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره سوریه، تاکید کرد.

 

در مذاکره تلفنی خاطرنشان شد که ‘این بیانیه سران روسیه و آمریکا درباره سوریه واکنش مثبت مقام های کشورهای خاورمیانه را به همراه داشت’.

 

رئیس جمهوری روسیه بر ضرورت حفظ حق حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی سوریه و دستیابی به راه حل سیاسی براساس اصولی که باید در مذاکرات فراگیر سوری تنظیم شود، تاکید کرد.

 

وی افزود: برای رسیدن به این هدف ، کنگره گفت وگوهای ملی سوریه به زودی در شهر سوچی برگزار می شود.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین نتایج دیدار روز دوشنبه خود با ‘بشار اسد’ رئیس جمهوری سوریه را برای ترامپ تشریح و خاطرنشان کرد: رهبر سوریه بر پایبندی به روند حل و فصل سیاسی و انجام اصلاحات در ساختار حکومتی و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور تاکید کرد.

 

کاخ کرملین در ادامه گزارش خود نوشت: در مذاکره تلفنی پوتین و ترامپ همچنین به نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه که قرار است روز چهارشنبه در سوچی برگزار شود و در ان گام های بعدی برای عادی سازی اوضاع و ابعاد مختلف حل و فصل مسائل سوریه بررسی می شود، توجه خاص شد.

 

پوتین در ادامه مذاکره تلفنی بار دیگر خواستار همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم شده و بر ضرورت و اهمیت همکاری و همگرایی سازمان های اطلاعانی روسیه و آمریکا تاکید کرد و این موضع و خواسته طرف روسی از سوی ترامپ حمایت شد.

 

روسای جمهوری روسیه و آمریکا همچنین در خصوص اوضاع کره شمالی تبادل نظر و بر لزوم جستجوی راه حلی برای حل این مساله از راه های دیپلماتیک و مذاکره تاکید کردند.

 

در بخش گفت وگوی مربوط به مساله اوکراین ، پوتین به لزوم اجرای توافق نامه ۱۲ فوریه ۲۰۱۵ مینسک اشاره و آن را غیرقابل جایگزین خواند.

 

در گزارش کرملین آمده است: رهبران روسیه و آمریکا همچنین در خصوص اوضاع افغانستان گفت وگو کردند که با رشد تهدید تروریستی و قاچاق مواد مخدر نگران کننده شده است.

 

روسای جمهوری روسیه و آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران و برجام گفت و گو کردند. پوتین بر پایبندی طرف روسی به اجرای برجام تاکید و اعلام کرد : این توافق بین المللی عامل مهمی در تامین ثبات منطقه ای و حل مسائل مربوط به عدم انتشار سلاح کشتار جمعی است.

 

پوتین در گفت وگوی تلفنی با سلمان پادشاه عربستان سعودی درباره روند اجرای توافق های به دست آمده در جریان دیدار یک ماه پیش وی به روسیه مذاکره کرد.

 

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در گزارشی نوشت: رئیس جمهوری روسیه و پادشاه عربستان سعودی ازجمله در خصوص همکاری های دوجانبه در عرصه های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری و فنی- نظامی گفت و گو و دو طرف بر اهمیت همکاری در بازار جهانی انرژی تاکید کردند.

 

«دو طرف به تبادل نظر در خصوص اوضاع خاورمیانه ادامه دادند. با توجه به موفقیت های به دست آمده در مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه مسائل مربوط به دورنمای حل و فصل پایدار در این کشور بررسی شد.»

 

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که کنگره گفت وگوهای ملی سوریه که در آینده نزدیک در سوچی برگزار می شود، به مذاکرات سوری تحرک می بخشد و به روند حل مسائل سوریه تحت نظارت سازمان ملل در ژنو سرعت خواهد بخشید.

 

همچنین ابراز امیدواری شد که نشست معارضان سوری در ریاض در روزهای ۲۲ تا ۲۴ ماه نوامبر (روز چهارشنبه تا جمعه) برای نیل به اهداف حل و فصل سیاسی مسائل سوریه کمک کند.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین نتایج دیدار روز دوشنبه خود با ‘بشار اسد’ رئیس جمهوری سوریه را برای سلمان تشریح کرد.

 

پوتین همچنین موضوعات اصلی مورد بحث در اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی در روز چهارشنبه را برای سلمان پادشاه عربستان سعودی برشمرد.

 

پوتین همچنین در گفت وگوی تلفنی با عبدالفتاج السیسی رئیس جمهوری مصر با وی در باره برخی موضوعات خاورمیانه با محوریت سوریه گفت وگو کرد.

 

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه، ارزیابی خود از اوضاع کنونی سوریه با توجه به عملیات نظامی رو به پایان برای نابودی تروریست ها در این کشور را برای همتای مصری خود تشریح کرد. علاوه بر ان وی نتایج گفت وگوهای خود با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را برای السیسی بازگو کرد.

 

دو طرف همچنین در خصوص نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در سوچی گفت وگو کردند.

 

پوتین و السیسی کنگره گفت وگوهای ملی سوریه را که در ان نمایندگان اقشار مختلف مردم سوریه گرد می آیند را مورد بررسی قرار دادند.
رئیس جمهوری مصر عملیات نیروی هوافضای روسیه برای نابودی گروه های تروریستی در سوریه را عالی ارزیابی و از تلاش های سیاسی دیپلماتیک روسیه برای اجرای توافقات نشست آستانه اعلام حمایت کرد.

 

در این گفت وگوهای تلفنی برخی موضوعات دستور کار دوجانبه ازجمله اجرای طرح های بزرگ در عرصه هایی همچون انرژی هسته ای مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 

رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه همچنین در گفت وگوی تلفنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با وی در خصوص مقدمات اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در شهر سوچی، تبادل نظر کرد.

 

در این گفت وگوی تلفنی، مسائل منطقه خاورمیانه و خلیج فارس به ویژه اوضاع سوریه با توجه به پیروزی های به دست آمده در مبارزه با گروه های تروریستی در این کشور و دورنمای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: پوتین، امیر قطر را از مقدمات اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای حامی روند صلح آستانه که فردا در سوچی برگزار می شود، مطلع کرد.

 

حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان فردا در شهر بندری سوچی دیدار و درباره اوضاع سوریه با توجه به نتایج مذاکرات صلح آستانه گفت وگو می کنند.

 

به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شامگاه سه شنبه در گفت و گوی تلفنی خود درخصوص اوضاع خاورمیانه مذاکره کردند.

 

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: پوتین و نتانیاهو درخصوص دورنمای اوضاع خاورمیانه به ویژه با توجه به مرحله پایانی مبارزه با تروریسم در سوریه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه ، نتانیاهو را از نتایج دیدار و مذاکرات خود با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که روز دوشنبه در شهر سوچی انجام گرفت، آگاه کرد.

 

پوتین همچنین اهداف نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه را که روز چهارشنبه در سوچی برگزار می شود برای نخست وزیر اسرائیل بازگو کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه سپس بر اهمیت برگزاری کنگره گفت وگوهای ملی سوریه در سوچی (در آینده نزدیک) تاکید کرد که باید به مذاکرات سوری – سوری تحرک بخشد و همراه با روند صلح مذاکرات آستانه به گفت وگوهای ژنو تحت نظارت سازمان ملل کمک کند.

 

در گفت وگوی تلفنی رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر اسرائیل همچنین برخی مسائل مربوط به منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

منبع ایرنا

روسیه: ناتو برای جنگ هسته ای آماده می‌شود

روزنامه نزاویسیمایا گازتا چاپ مسکو، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت: هیاهویی که در رسانه های غربی در باره رزمایش «زاپاد-۲۰۱۷» به وجود آمده، برای توجیه افزایش فعالیت ناتو در مجاورت مرزهای روسیه و بلاروس از جمله در مسائل مربوط به کاربرد سلاح هسته ای است.   رزمایش «زاپاد-۲۰۱۷» مشترک بین روسیه و بلاروس، ... روسیه: ناتو برای جنگ هسته ای آماده می‌شود

ادامه

جهان, خبر, روسیه, ناتو

افزایش حدود ۵۰۰ درصدی فروش تسلیحات از سوی انگلیس به‌عربستان از آغاز جنگ یمن

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بیش از ۶ /۴ میلیارد پوند تسلیحات در دو سال اول بمباران یمن با اعطای مجوزهای بیشتر صادرات به عربستان سعودی از سوی دولت لندن فروخته شده است.   این فروش در حالی انجام گرفته است که شواهد مبنی بر وجود جرایم جنگی در کشتار های رخ داده در بیمارستانها، مدارس ... افزایش حدود ۵۰۰ درصدی فروش تسلیحات از سوی انگلیس به‌عربستان از آغاز جنگ یمن

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

ابراز نگرانی وزیر دفاع روسیه از اقدامات ناتو در شرق اروپا

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که وضعیت نظامی و سیاسی در مرزهای غربی روسی همچنان وخیم و حساس بوده و احتمال وخامت بیشتر اوضاع نیز وجود دارد.   شایگو روز جمعه در نشستی با مقامات بلندپایه وزارت دفاع روسیه گفت: «قبل از هر چیز باید یادآور شوم که اوضاع ... ابراز نگرانی وزیر دفاع روسیه از اقدامات ناتو در شرق اروپا

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, ناتو

‘شی جین‌پینگ’: عزم پکن در تعمیق روابط با مسکو در هر شرایطی تغییر نمی‌کند

رئیس جمهوری چین تاکید کرد: روسیه شریک راهبردی همه جانبه چین است و اوضاع بین‌المللی به هر شکلی که تغییر کند، عزم پکن در تعمیق روابط با مسکو تغییر نخواهد کرد.   رسانه های چین امروز جمعه گزارش کردند ‘شی جین پینگ’ رئیس جمهوری چین، شب گذشته با ‘ولادیمیر پوتین’ رئیس جمهوری روسیه به صورت ... ‘شی جین‌پینگ’: عزم پکن در تعمیق روابط با مسکو در هر شرایطی تغییر نمی‌کند

ادامه

جهان, چین, خبر, روسیه

تغییرات استراتژیک در منطقه، عربستان را به فکر خرید سلاح از روسیه انداخت

در حالی که عربستان سعودی می‌تواند تمامی تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را از ایالات متحده تامین کند اما اقدام اخیر این کشور برای خرید سلاح از روسیه سوال‌هایی را ایجاد می‌کند.   روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشت، در چارچوب سفر اخیر پادشاه عربستان به روسیه توافق‌هایی اقتصادی و امنیتی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار ... تغییرات استراتژیک در منطقه، عربستان را به فکر خرید سلاح از روسیه انداخت

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی