ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

گسترش تظاهرات همزمان با آغاز نشست گروه ۲۰ / زخمی‌شدن ۱۳۰ مامور پلیس

هم‌زمان با آغاز نشست سران کشورهای گروه ۲۰ در هامبورگ اعتراضات مردمی و سندیکایی نیز گسترده‌تر شده و در درگیری‌های پیش آمده علاوه بر ده‌ها معترض، تاکنون ۱۳۰ پلیس نیز زخمی شده‌اند.

 

به گزارش رسانه‌های محلی آلمان، دست‌کم ۱۳۰ مامور پلیس با تداوم اعتراضات در سراسر هامبورگ هم‌زمان با برگزاری نشست سران کشورهای گروه ۲۰ در این شهر زخمی شده‌اند.

 

به نوشته روزنامه ولت، ۱۲ تن از این ماموران به دلیل شدت آسیب وارد شده مجبور به ترک محل خدمت خود شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای پلیس در هامبورگ برای متفرق کردن معترضان از آب پرفشار استفاده کردند.

 

پلیس آلمان اعلام کرد، انتظار می‌رود نزدیک به ۱۰۰ هزار معترض از سراسر اروپا و کشورهای دیگر در آستانه برگزاری نشست گروه بیست به این شهر بروند و در حین برگزاری نشست گروه ۲۰ تظاهرات “به جهنم خوش آمدید” را برگزار کنند. بر همین اساس پلیس آلمان بیش از بیست هزار نیرو به این شهر اعزام کرده است.

 

در طول روزهای گذشته نیروهای پلیس بارها از معترضان ضد کاپیتالیسم خواسته‌اند که متفرق شوند. همچنین روز سه‌شنبه در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات در هامبورگ پنج نفر زخمی شدند.

 

گفتنی است ۲۰ هزار نیروی پلیس، تامین امنیت نشست هامبورگ را بر عهده دارند.

 

پیش بینی می شود در هفته جاری، دهها هزارتن از معترضان در شهر هامبورگ علیه «جهانی شدن» و آنچه که آنها حرص و طمع شرکتهای بزرگ و قصور در حل معضل تغییرات اقلیمی می خوانند، راهپیمایی کنند.

 

مجله اشپیگل گزارش داد که ارتش آلمان بیم آن دارد معترضان از پهپادهای غیر مسلح استفاده کنند و از این رو، ارتش آلمان برای شناسایی هرگونه تجاوز هوایی احتمالی از یک رادار استفاده می کند.

 

دیدارهای رهبران گروه ۲۰ پیش از آغاز نشست هامبورگ

 
نشست سران کشورهای گروه ۲۰ در حالی امروز کار خود را آغاز می‌کند که مقامات کشورهای عضو از روز گذشته دیدارهای دو جانبه‌ و سه جانبه‌ای داشته‌اند.

 

نشست دو روزه سران کشورهای گروه ۲۰ به عنوان کشورهای دارای مهم‌ترین اقتصادهای جهان امروز (جمعه) در هامبورگ آغاز می‌شود.

 

در آستانه شروع این نشست و در حالی که از روز چهارشنبه سران کشورهای مختلف سفر خود را به هامبورگ، محل برگزاری این نشست آغاز کرده‌اند، دیدارهای دو جانبه‌ای میان رهبران مهم‌ترین اقتصادهای جهان صورت گرفته است.

 

در این میان روز گذشته آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. براساس اطلاعیه کاخ سفید در این دیدار سران دو کشور در حالی به گفت‌وگو درباره هماهنگی در خصوص حوزه‌های کلیدی سیاست‌گذاری پرداخته‌اند که پیش از این در مسائل مختلفی از جمله توافق آب‌وهوایی پاریس و هم‌چنین مسئله مهاجران اختلافات گسترده‌ای داشتند.

 

گفته می‌شود مرکل و ترامپ در این دیدار هم‌چنین درباره اجرای توافق مینسک، تنش‌زدایی از بحران شکل گرفته در روابط قطر و برخی کشورهای عرب و هم‌چنین خلع سلاح هسته‌ای در سراسر شبه‌جزیره کره به رایزنی پرداخته‌اند.

 

سران این دو کشور هم‌چنین امروز (جمعه) یک ساعت پیش از آغاز رسمی نشست با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. در پایان این دیدار طرفین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند، تجارت، تغییرات آب‌وهوایی، امنیت جهانی، ضرورت احیای توافق مینسک و خلع‌ سلاح هسته‌ای کره‌شمالی محورهای این گفت‌وگو بوده‌اند.
این در حالی است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در دو روز گذشته با اکثر رهبران حاضر در نشست دیدار دو جانبه داشته است.

 

در آستانه آغاز این نشست رهبران آمریکا، ژاپن، و کره جنوبی نیز در محل کنسولگری آمریکا در هامبورگ با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار سه جانبه روسای جمهور آمریکا و کره‌جنوبی و نخست‌وزیر ژاپن بر همکاری نزدیک‌تر برای تشویق چین در راستای اتخاذ نقش بیشتر برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای کره شمالی توافق کردند.

 

این دیدارها در حالی صورت گرفته‌اند که ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون روسای جمهور روسیه و فرانسه نیمه شب گذشته و امروز به منظور حضور در نشست سران کشورهای گروه ۲۰ وارد هامبورگ شده‌اند.

 

براساس هماهنگی‌های صورت گرفته ترامپ و پوتین قرار است برای اولین بار در حاشیه اسین نشست با یکدیگر دیدار کنند؛ دیداری که بر حساسیت این دوره از نشست‌های کشورهای گروه ۲۰ افزوده و آینده مسائل بسیاری را روشن‌تر خواهد کرد.

 

سران کشورهای چین، برزیل، هند، روسیه و آفریقای جنوبی نیز پیش از آغاز این نشست با یکدیگر دیدار و خواهان اقتصاد جهانی گشوده‌تر شدند.

 

در بیانیه‌ای که پس از دیدار امروز سران این کشورها در هامبورگ منتشر شد، سران کشورهای بریکس از “سیستم مبادلاتی چندجانبه، جامع، شفاف، آزاد و قانونی” حمایت کردند.

 

سران این کشورها هم‌چنین ضمن تاکید بر ضرورت افزایش حضور کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی خواهان اجرای مشترک توافق آب‌وهوایی پاریس شدند؛ توافقی که آمریکا اخیرا خروج خود از آن را اعلام کرد.

 

نشست گروه ۲۰ چندهفته قبل از انتخابات پارلمانی آلمان برگزار می‌شود. این نشست برای آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بخت بزرگی است. او قبل از انتخابات در بیست و چهارم سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۷) موفق شده میزبان رهبران گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان باشد.

ترکیه مذاکرات وحدت قبرس شمالی و جنوبی را به شکست کشاند

به گزارش دویچه‌وله، علیرغم تلاش دبیرکل سازمان ملل برای رسیدن به یک نتیجه مشخص در مذاکرات قبرس این گفت‌وگوها بدون نتیجه پایان گرفت. این مذاکرات با امید تلاش برای وحدت قبرس شمالی و جنوبی آغاز شده بود.   «متاسفم که اعلام کنم علیرغم تمامی تلاش‌ها این کنفرانس بدون نتیجه پایان گرفت.» آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ... ترکیه مذاکرات وحدت قبرس شمالی و جنوبی را به شکست کشاند

ادامه

ترکیه, جهان, خبر

در اعتراض به‌رفراندوم اخیر؛ اپوزیسیون ترکیه به‌دادگاه حقوق‌بشر اروپا می‌رود

حزب اپوزیسیون ترکیه دادخواستی در اعتراض به تصمیم شورای عالی انتخابات ترکیه مبنی بر تصویب آرای بدون مهر رسمی در رفراندوم ۱۶ آوریل به دادگاه اروپایی حقوق بشر ارجاع می‌دهد.   به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه در بیستمین روز راهپیمایی عدالت اعلام کرد: من با تاسف باید اعلام کنم ... در اعتراض به‌رفراندوم اخیر؛ اپوزیسیون ترکیه به‌دادگاه حقوق‌بشر اروپا می‌رود

ادامه

ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر

پارلمان اروپا به‌تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در این اتحادیه رای داد

پارلمان اتحادیه اروپایی از کمیسیون و کشورهای عضو خواست مذاکرات درباره الحاق ترکیه به این اتحادیه را متوقف کنند.   به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان اروپایی در نشست خود در استراسبورگ قطعنامه‌ای را تایید کرد که در آن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپایی خواسته شده فورا مذاکرات با آنکار بر سر الحاق ... پارلمان اروپا به‌تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در این اتحادیه رای داد

ادامه

اتحادیه اروپا, ترکیه, جهان, خبر

پ‌ک‌ک سالانه ۲۸ میلیونی یورو در اروپا درآمد و ۱۴ هزار عضو در آلمان دارد

آژانس جاسوسی آلمان با انتشار گزارشی اعلام کرده است، پ‌ک‌ک که از سوی برخی کشورها یک گروه تروریستی محسوب می‌شود، سالیانه از طریق اعانه‌ها حدود ۲۸ میلیون یورو جمع‌آوری می‌کند.   به نقل از خبرگزاری ورلد بولتن، حزب کارگران کردستان ترکیه(پ‌ک‌ک) از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی قرار دارد با این حال ... پ‌ک‌ک سالانه ۲۸ میلیونی یورو در اروپا درآمد و ۱۴ هزار عضو در آلمان دارد

ادامه

المان, ترکیه, جهان, خبر