هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

گسترش استقرار ارتش سوریه در حومه الحسکه به سمت رقه/ تداوم پیشروی در حومه ادلب

ارتش سوریه دایره استقرار خود در محور غربی شهرک تل تمر در حومه شمال غربی الحسکه به سمت استان رقه را افزایش داد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه در ادامه گسترش دایره نفوذ خود در مرزهای مشترک با ترکیه وارد نقطه‌ جدیدی در غرب روستای عالیه الحسین در حومه غربی تل تمر شد تا راه ارتباطی یگان‌های ارتش بین دو استان الحسکه و الرقه و خطوط دفاعی را تامین امنیت کند.

 

یگان‌های ارتش سوریه پنج‌شنبه گذشته در حومه شهرک تل تمر حضور خود را گسترش دادند و تعداد ایست بازرسی را در روستای تل شامیران در حومه تل تمر ایجاد کردند تا خطوط امدادی که در کنار جاده بین‌المللی مواصلاتی بین الحسکه و حلب گشوده‌ بودند را امن سازند.

 

همچنین نیروهای اشغالگر ترکیه نیز ده‌ها خانواده از گروه‌های تروریستی را بعد از مصادره منازل شهروندان راس العین به آنجا منتقل کردند نیروهای ترکیه به ساکنان اصلی اجازه بازگشت نمی‌دهند و کتب درسی را از ترکیه به تعدادی از مدارس شهر منتقل کرده‌اند این اقدامات نشان دهنده تغییرات جمعیتی در این مناطق اشغالی است.

 

از سوی دیگر، ارتش سوریه در جبهه دیگر جنگ در شمال غرب این کشور بر روستای ام الخلاخیل در جنوب روستای المشیرفه در حومه جنوب شرقی ادلب تسلط یافت و در میان صفوف النصره کشته و زخمی برجای گذاشت.

 

رسانه جنگ که اخبار جنگ را مخابره می‌کند نیز نقشه‌ای از وضعیت کنترل ارتش سوریه بر روستای المشیرفه در حومه جنوب شرقی ادلب منتشر کرد.

 

نیروهای دولتی سوریه روز گذشته مجددا کنترل روستای استراتژیک المشیرفه در جنوب شرق ادلب را بعد از درگیری‌های شدید با مخالفان در دست گرفتند.

 

گروه‌های شورشی هفته گذشته این روستا را اشغال کرده بودند.

 

این در حالی است که شورشیان کنترل بیشتر مناطق ادلب را در دست دارند.

ایسنا

رسوایی بزرگ! صحت گزارش ضد سوریه سازمان منع تسلیحات شیمیایی زیر سئوال رفت

رئیس سازمان جهانی تسلیحات شیمیایی امروز (دوشنبه) از نتیجه‌گیری این آژانس مبنی بر اینکه سمی در حمله سال گذشته سوریه استفاده شده بود، دفاع کرد؛ اما انتشار اسنادی فاش کرد دو تن از کارکنان سابق این سازمان، برخی از یافته‌های این گزارش را مشکوک دانسته‌اند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فرانسه, ویکی‌لیکس

حزب کارگر انگلیس: فروش سلاح به عربستان و اسرائیل را ممنوع می‌کنیم

‌حزب کارگر انگلیس ممنوعیت فروش تسلیحات نظامی به عربستان و اسرائیل را جزو برنامه‌های انتخاباتی خود قرار داد و اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی پیش رو، این وعده را عملیاتی می‌کند.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, فلسطین, یمن