حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

گزارش سی ان ان از کابوس خشکسالی و گرسنگی در افغانستان

سی ان ان اعلام کرد اوضاع بغرنج افغانستان، از گذشته نیز بدتر شده است و میلیون‌ها افغان در آستانه مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه سی ان ان در گزارشی از بغرنج‌تر شدن اوضاع مردم افغانستان سخن گفت و اعلام کرد میلیون‌ها افغان در آستانه مرگ ناشی از گرسنگی به سر می‌برند.

 

مجری سی ان ان افزود: از زمانی که طالبان در افغانستان قدرت را در دست گرفته است، اوضاع بغرنج این کشور از گذشته نیز بدتر شده است. میلیون‌ها افغان در آستانه مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند. خدمات اساسی دولتی دیگر کار نمی‌کند. این نگرانی وجود دارد که کمک‌های فوق به دست طالبان بیفتد. سوال مطرح این است که چه کسی این کمک‌ها را در افغانستان مدیریت خواهد کرد؟

 

«نیک رابرتسون» خبرنگار ارشد بین‌المللی این شبکه در گزارشی از کابل در این خصوص گفت: بخش اعظم این کمک‌ها به شکل کمک‌های غذایی، دارویی یا کمک‌ها از نوع اقلامی از قبیل پتو و چادر است. این نگرانی وجود دارد که باتوجه به خشکسالی جاری در افغانستان، مردم این کشور از مناطق روستایی به مناطق شهری خواهند رفت که همین حالا نیز اقامتگاه‌های کافی در آنجا نیست.

 

وی ادامه داد: در نتیجه، امکان دارد افغانستانی‌ها به سمت مرز‌ها بروند تا در تلاش برای عبور از مرز از افغانستان خارج شوند. نگرانی دیگر این است که اقتصاد تحت کنترل طالبان، برای مردم درآمد کافی ایجاد نکند تا بتوانند زندگی کنند. آذوقه غذایی و اقلام اساسی مورد نیاز مردم حتی در شهر‌های افغانستان نیز در حال تمام شدن است.

 

بر اساس این گزارش، بسیاری از مردم افغانستان با سرانه کمتر از دو دلار در روز زندگی می‌کنند. با این اوصاف، سوال اساسی مطرح این است که چه کسی کمک‌های بین المللی به افغانستان را دریافت خواهد کرد. بخش اعظم این کمک‌ها به سازمان‌های غیردولتی فعال در افغانستان داده خواهد شد.

 

پس از خروج عجولانه و آشفته نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند.

تلاش پیگیر بازنشستگان برای وادارکردن رژیم به‌پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و‌تصویب لایحه همسان‌سازی

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به اعمال دو مرحله متناسب‌سازی و ضرورت تکمیل اجرای متناسب‌سازی تا سقف ۱۰۰ درصد سال زمان برقراری مستمری (بر اساس بخشنامه ۱۴۰۰ مستمری‌ها) یادآور شدند که ترمیم ضرایب اعمال متناسب‌سازی تا ۷۵ درصد سال برقراری مستمری انجام شده است؛ در حالی که ۲۵ درصد باقی مانده آن در ... تلاش پیگیر بازنشستگان برای وادارکردن رژیم به‌پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و‌تصویب لایحه همسان‌سازی

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی

فعال کارگری؛ برای گذر از اقتصاد تماما ناسالم و مهار تورم، نیاز به تغییرات ساختاری جدی داریم

تورم به معنای ‌عدم تناسب پول با ثروت واقعی و تولید ملی است؛ وقتی پول انبوهی در دست خواص رانتخوار است و تولید ناخالص ملی هر ماه افول می‌کند، چطور قرار است تورم را مهار کنند؛ عده‌ای که پول‌های بادآورده دارند، مدام قیمت‌ها را کاذب بالا می‌برند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

کالایی‌سازی‌ ضد‌انسانی نیروی کار و ترس از قرار گرفتن در لیست سیاه در غیاب تشکل صنفی

کارگران پیمانکاری، همه جا درد دل‌های مشابهی دارند؛ هزاران کارگر متخصص و فنی که سرمایه‌های تولید و پیشرفت کشور هستند، همه جا به دست پیمانکاران و دلالان نیروی انسانی سپرده شده‌اند؛ از عسلویه در جنوب تا نیروگاههای برق در گوشه و کنار کشور و قطارهای مسافربری.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش