چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

گزارش جنجالی نیوزویک درباره ارتش سری آمریکا

بر اساس یک گزارش جنجالی نشریه نیوزویک آمریکا که با استناد به نتایج یک تحقیقات دو ساله منتشر شده، ارتش آمریکا مشغول اداره یک ارتش مخفی با ۶۰ هزار سرباز است که هیچ نظارتی از سوی کنگره این کشور روی آن وجود نداشته و دست کم ۹۰۰ میلیون دلار سالانه برای آن بودجه صرف می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش این مجله بر مبنای ده‌ها مورد درخواست دسترسی به اسناد بر مبنای قانون آزادی اطلاع‌رسانی، تحلیل ۱۶۰۰ رزومه و انتصابات شغلی، و مصاحبه‌ها با چند شخص دخیل تهیه شده و بیان می‌دارد که این ارتش مخفی به اجرای عملیات‌هایی در سراسر آمریکا و خارج از این کشور چه به صورت اینترنتی و چه به شکل غیراینترنتی میپردازد و وظایفش شامل شکست دادن تکنولوژی‌های با پیچیدگی فزاینده می‌شود.

 

گفته شده که نیمی از این نیرو شامل سربازان عملیات ویژه‌ مشغول به اجرای عملیات در کشورهای سراسر جهان شامل پاکستان، یمن، کشورهای حوزه غرب آفریقا و حتی کره شمالی و ایران است. دومین دسته بزرگ در این ارتش را متخصصان اطلاعاتی دست اندرکار در جمع آوری اطلاعات، امور ضداطلاعات و زبانشناسان تشکیل می‌دهند. پرسنل دیگر این ارتش شامل یک ارتش سایبری است که طبق این گزارش درگیر در جنگ سایبری، جمع آوری اطلاعات و حتی تلاش برای دست کاری کردن رسانه‌های اجتماعی – کاری غیرقانونی که آمریکا کشورهای دیگر نظیر روسیه، چین و … را متهم به انجامش می‌کند – است.

 

بر اساس این گزارش این برنامه تحت عنوان برنامه “کاهش امضا” شناخته شده و بر طبق برآورد ۱۰ برابر بزرگتر از واحد عملیاتهای مخفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا است.

 

گزارش شده که بالغ بر ۱۳۰ شرکت نیز در این برنامه دخیل بوده و به موجب آن حدود یک میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان برای ایجاد اسناد جعلی، پرداخت صورت حسابها و مالیات‌ها، و ساخت هویت‌های جعلی پیچیده صرف شده است. همچنین بانک‌ها و شرکت‌های کارت‌های اعتباری نیز به هنگام فعالیت‌های غیرقانونی سربازان این ارتش مخفی همچون پولشویی و کلاهبرداری نسبت به اعمال آنها چشم‌پوشی می‌کنند.

 

در عین حال این برنامه بر اساس این گزارش شامل یک مولفه مهم برای شکست دادن سیستمهای مدرن بیومتریک و شناسایی همچون شناسایی چهره و اثر انگشت آن هم نه فقط مرتبط با خارج از آمریکا بلکه در داخل خود آمریکا است.

 

این برنامه مخفی به مجموعه پاسپورتها و روادید واقعی، جعلی و خارجی‌های تغییر داده شده و همچنین به اصطلاح “سیستم مدیریت تامین مخفی” یک برنامه جدیدا گزارش شده برای ثبت هویتهای جعلی وارد شده به مکانیزمهای مورد استفاده اپراتورها، دستریس دارد. در عین حال اپراتورهای این ارتش مخفی علاوه بر تغییر دادن اسناد خارجی و شکست دادن سیستم‌های امنیتی خارجی، به پایگاه‌های داده اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا نیز دسترسی داشته و در این پایگاه‌ها تغییراتی را ایجاد می‌کنند تا هویتهای جعلی در آنها تطبیق یافته و سربازان این برنامه بتوانند با امنیت بدون برانگیختن سوظن به آمریکا برگردند.

 

همچنین این ارتش مخفی شامل بخش “برنامه‌های دسترسی ویژه” است که حاوی اسراری درباره ابزارها و متدهای مورد استفاده برای فریب داده سیستم‌های امنیتی خارجی و مولفه‌های شناسایی چهره و اثرانگشت است.

سندرز: بایدن به جای توجیه کردن نتانیاهو به جان فلسطینیان اهمیت دهد

سناتور ایالت ورمونت طی یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز تأکید کرد که دولت بایدن به جای آن‌ که اقدامات اسرائیل را توجیه کند، یک رویکرد منصفانه اتخاذ کند و بداند که جان فلسطینیان اهمیت دارد.   به گزارش خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی ... سندرز: بایدن به جای توجیه کردن نتانیاهو به جان فلسطینیان اهمیت دهد

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, مقاله

اعتراض انجمن قلم آمریکا به حملات اسرائیل به مقر خبرنگاران در غزه

انجمن قلم “پن” شاخه آمریکا که در حوزه ادبیات و آزادی بیان در نیویورک فعالیت می‌کند، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای به حمله اسرائیل به مقر خبرنگاران در نوار غزه اعتراض و این اقدام را محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, فلسطین

نشنال اینترست: همگرایی چین و روسیه، نتیجه سیاست‌های دولت بایدن

مجله نشنال اینترست آمریکا کوته‌بینی استراتژیک دولت جدید این کشور را عامل هم‌گرایی روسیه و چین و زمینه‌ساز مهار واشنگتن توصیف کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, مقاله