اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

گزارش‌هایی از تلاش مردم و مسئولین چین برای مهار ویروس کرونا

رادیو بین‌المللی چین در گزارشی به اقدامات دولت و مردم این کشور برای مهار ویروس کرونا پرداخته است.

 

به گزارش تسینم، «رادیو بین‌المللی چین» در گزارشی به بررسی اقدامات دولت و برای مهار ویروس مرگبار کرونا پرداخت و تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه بسیار کارآمد و حیرت‌آور خواند.

 

در این گزارش که ترجمه‌ای از آن در پایگاه اینترنتی رادیو بین‌المللی چین منتشر شده، آمده است:

 

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین روز سه شنبه ۸ بهمن/ ۲۸ ژانویه، در پکن در دیدار با تئودور ادهانوم گِبرِیِسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد ما اطمینان داریم که چین تحت رهبری حزب کمونیست و با استفاده از امتیازات نظام سوسیالیسم با ویژگیهای چین و با اتکاء به مردم در مبارزه با ویروس جدید پیروز خواهد شد.

 

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز گفت که پس از شیوع کروناویروس جدید، چین ظرف مدت کوتاهی توانست اقدامات سریع و پردامنه ای برای مقابله با شیوع بیماری در پیش بگیرد و نشان داد که توانمندی نظام چین و مؤثر بودن اقدامات این کشور بی نظیر و ستودنیست. این سخنان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درک، تأیید و پشتیبانی جامعه جهانی از اقدامات چین را نشان می دهد و اعتماد و نیرویی بالا برای مقابله با کروناویروس جدید به مردم چین وارد کرده است.

 

سرعت واکنش چین در مقابله با شیوع بیماری برای جهان حیرت انگیز بود. چین تنها ظرف یک هفته، ژن کامل کروناویروس جدید را شناسایی کرد و آن را با سازمان بهداشت جهانی و دیگر کشورها به اشتراک گذاشت. سپس به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، قاطعانه راههای خروجی شهر وو هان را بست و تصمیم گرفت ظرف ۷ روز بیمارستانهای موقتی در وو هان برای معالجه و درمان بیماران بسازد. کیتازاتو کایو استاد بخش تحقیقات داروشناسی دانشگاه ناگاساکی ژاپن در این باره گفت: چین حدنصاب جدیدی در سرعت تشخیص ویروس جدید در جهان ثبت کرده است.

 

شایان ذکر است که شی جین پینگ رئیس جمهور چین پس از شیوع بیماری در اسرع وقت دستورات لازم را صادر و شخصاً مسیر مقابله با بیماری را برنامه ریزی کرد.

 

با تصمیم گیری سریع و فرماندهی واحد، نیروهای جامعه چین در مدت کوتاهی بسیج و عملیات بهداشت عمومی گسترده ای بر پا شد. تا کنون ۳۰ استان، شهر تابع مرکز و منطقه خودمختار چین که جمعیت کل آنها به بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر می رسد، طرح درجه یک مقابله با وضعیت بهداشت عمومی اجرا کرده اند. بسیاری از تیمهای داوطلب پزشکی عازم مناطق شیوع بیماری شده و لوازم ضروری زندگی به طور مستمر به این مناطق منتقل شده است.

 

با تلاش مشترک مردم، چین در جلوگیری و مهار بیماری کارآیی بسیار بالایی نشان داده است. در چند روز اخیر، بسیاری کاربران اینترنتی پخش زنده ساخت دو بیمارستان در شهر وو هان را تماشا و تلاش فراوان هزاران کارگر عمرانی را تحسین کردند. قرار است بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی کوه هوئو شن در ۳ فوریه راه اندازی شود و بیمارستان دیگری نیز با ۱۶۰۰ تختخواب به نام کوه لِی شن و به مساحت ۶۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

 

همان طور که دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: چین با اقدامات مؤثر خود حتما بر وضعیتی که این بیماری تحمیل کرده غلبه خواهد کرد و تجربیات خود را در اختیار دیگر کشورها خواهد گذاشت.

 

در حال حاضر وضعیت مقابله با کروناویروس جدید در چین همچنان جدی است. هر تلاش چینی‌ها نه تنها برای حفظ امنیت خودشان، بلکه برای حفظ امنیت مردم جهان اهمیت دارد. چین با استفاده از برتریهای نظام و تلاش خود، به کسب پیروزی در مقابله با شیوع بیماری اطمینان و توانایی کامل دارد.

پامپئو چین را “تهدید اصلی” عصر حاضر خواند

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود چین را تهدید اصلی دوران کنونی دانست و تاکید کرد که آمریکا و متحدانش باید مطمئن شوند که قدرت نظامی و فنی برای اینکه تضمین شود قرن حاضر با اصول غرب اداره شود را دارا هستند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا