وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارشگر ویژه سازمان ملل؛ تحریم‌های یک‌جانبه علیه شهروندان باید فورا متوقف شود

«ادریس جزایری» گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره تاثیر منفی تحریم ها بر مسائل حقوق بشر، گفت: تحریم های یکجانبه ای که مردم بی گناه را از دسترسی به مواد غذایی و دارو محروم می کند، باید فورا متوقف شود.

 

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اینترنتی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR)، جزایری در گزارشی که به تازگی به مجمع عمومی سازمان ارائه داد، گفت: تحریم های یکجانبه که تقریبا همه معاملات مالی را محدود می کند یا کشورهای ثالث را از مراوادت تجاری قانونی با یک کشور منع می کند، غیرقانونی و اشکال غیراخلاقی تهدید و اجبار هستند، به ویژه زمانی که به مسائل حقوق بشری افرادی که در کشورهای هدف زندگی می کنند، آسیب می رساند.

 

وی افزود: لازم است اختلافات بین کشورها از طریق ابزارهای مسالمت آمیزی که مورد حمایت منشور سازمان ملل است، حل و فصل شوند و از قرار دادن شهروندان بی گناه درمعرض مجازات جمعی خودداری شود.

 

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سپتامبر ۲۰۱۴ به دنبال نگرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی درباره آثار منفی تحریم های یکجانبه بر مسائل حقوق بشری غیرنظامیان، ماموریت گزارشگر ویژه را آغاز کرد و جزایری به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در اقدامات قهریه آمیز یکجانبه منصوب شد.

 

در گزارش پایگاه اینترنتی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد آمده است: جزایری گفته است که قانون بین المللی در زمینه حقوق بشر خواستار دسترسی آزاد و بدون محدودیت به کالاهای بشردوستانه است.

 

وی گفت: «دیوان بین المللی عدالت به تازگی دو حکم ابتدایی را صادر کرد که بر تعهد کشورها در زمینه تضمین معافیت امور بشردوستانه در سازوکار تحریمی آنها از جمله تجهیزات امنیت هوانوردی تاکید دارد.

 

جزایری به نقل از کمیته حقوق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سازمان ملل متحد گفت:«ساکنان یک کشور از حقوق اولیه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود به ازای هر گونه تصمیمی ازسوی مقاماتشان که هنجاری بین المللی را در زمینه صلح و امنیت نقض می کند، محروم نمی شوند.»

 

وی با اشاره به موضوع سوریه گفت: تحریم های مالی پیچیده، فعالان دولتی و امور بشردوستانه را از خرید مواد غذایی، دارو یا قطعات پمپ آب یا ژنراتورهای برق از کشورهای غربی منع و فشار بیشتری را بر غیرنظامیان بی گناه در این کشور وارد کرده است.

 

گزارشگر ویژه سازمان ملل افزود: از کشورها می خواهم این مساله را از طریق سازوکار خرید به رهبری سازمان ملل حل و فصل کنند؛ سازوکاری که امکان حمایت از مسائل حقوق بشری شهروندان را فراهم کند.

 

وی همچنین گفت: ایران، سوریه، غزه و احتمالا ونزوئلا با خطر مشهود مواجهه با شرایط تحریم مواجه بوده و خواهند بود.

 

در گزارش این مقام سازمان ملل به مجمع عمومی پیشنهاد شده که سازوکارهای حمایتی کنوانسیون ژنو در زمان جنگ باید در خصوص کشورهای تحت تحریم حتی در زمان صلح اعمال شوند.

 

جزایری گفت: حمایت از افرادی که تحت فشار اقتصادی هستند نباید کمتر از آنهایی باشد که در معرض حملات مسلحانه قرار دارند. من از جامعه بین المللی می خواهم به این مساله توجه کند که تحمیل چنین فشاری بر افراد بی گناه غیرقانونی و از لحاظ اخلاقی غیرقابل قبول است.

 

وی از جامعه بین المللی خواست به تدوین یک اعلامیه عمومی در مورد اقدامات یکجانبه و اجباری و حاکمیت قانون کمک کنند.

 

پیش تر و در هنگام خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، جزایری از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران را اقدامی نادر و غیر قانونی خواند.

 

به دنبال طرح شکایت ایران علیه آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری به علت اعمال تحریم های یکجانبه و تقاضای صدور دستور موقت مبنی بر توقف ادامه این تحریم ها در ۱۷ ژوئیه، دیوان در مواردی چون سلامت و درمان، اقدام آمریکا درباره این تحریم ها را محکوم و خواستار رفع آنها شد.
ایرنا

رسانه اسرائیلی؛ توافق محرمانه پوتین، روحانی و اردوغان برای دور‌ زدن تحریم‌های نفتی آمریکا

به گزارش «اسپوتنیک»، در آستانه موج جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر، یک رسانه اسرائیلی مدعی شده توافق محرمانه‌ای میان مسکو و تهران در این رابطه منعقد شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, خبر, روسیه