مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

گروه تروریستی النصره، مناطق تحت تسلط تروریست‌های مورد حمایت ترکیه را ازهم جدا کرد

با تسلط گروه تروریستی تحریرالشام پس از توافق با سران و ریش سفیدان شهر الاتارب در غرب حلب برای ورود به این شهر، برتمام ریف غربی حلب مسلط شد.

 

تسلط تحریرالشام بر الاتارب با خروج دو گروه ‘ثوارالشام’ و ‘بیارق الاسلام’ از زیرمجموعه های جبهه ملی آزادیبخش مورد حمایت ترکیه همراه بود.

 

گروه تروریستی تحریرالشام با تسلط بر شهر الاتارب میان گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه در شهرهای عفرین، اعزاز، الباب و جرابلس در ریف حلب با گروه های تروریستی موجود در استان ادلب فاصله انداخت.

 

تحریرالشام(جبهه النصره) روز یکشنبه با هیات مذاکره کننده شهر الاتارب برای ورود به این شهربه توافق رسید.

 

براساس این توافق دو گروه تروریستی ‘ثوارالشام’ و ‘بیارق الاسلام’ در شهر الاتارب باید خود را منحل کنند و الاتارب از نظر اداری به مناطق تحت تسلط تحریرالشام ملحق شود.

 

تحریرالشام با این توافق به حضور گروه تروریستی نورالدین الزنکی وابسته به جبهه ملی آزادیبخش در غرب و شمال غرب حلب به طورکامل پایان داد.

 

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ۴۰۰ عضو گروه تروریستی نورالدین الزنکی روز یکشنبه از شهر الاتارب به سوی شمال و شمال شرق حلب عقب نشینی کردند.

 

روزجمعه هفتم دیماه پنج عضو گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) در اطراف روستای تلعاده در شمال استان ادلب سوریه به دست افراد ناشناس کشته شدند.

 

پس ازاین عملیات، گروه تروریستی النصره، انگشت اتهام را به سوی گروه تروریستی نورالدین الزنکی از اعضای گروه تروریستی موسوم به جبهه آزادیبخش ملی نشانه رفت.

 

جبهه النصره تهدید کرد انتقام قتل این افراد را خواهد گرفت.

 

از روز سه شنبه ۱۱ دیماه درگیری های شدیدی میان جبهه آزادیبخش ملی و هیات تحریرالشام (جبهه النصره) در غرب استان حلب واقع در شمال سوریه رخ داد.

 

این درگیری ها که با تسلط تحریرالشام بر شهر داره عزه و کوه شیخ برکات در غرب حلب شدت گرفت در سه استان حلب، ادلب و حماه ادامه یافت.

 

تاکنون صدها عضو گروه‌های تروریستی در این درگیری ها کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند.

 

درگیری گروه تروریستی تحریرالشام(جبهه النصره) با دیگر گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه درحالی است که این گروه بارها به ارتباط نزدیک و برخورداری از حمایت های ترکیه اعتراف کرده بود.

 

گروه تروریستی ‘تحریرالشام’ (جبهه النصره) نهم مهرماه در بیانیه ای اعلام کرد که ‘ساختار تشکیلات نظامی’ خود را تغییر داده است.

 

این گروه تروریستی در این بیانیه افزود که گردان ها و نیروهای زیر مجموعه تحریر الشام را در سه بخش که لشکر نامیده شده، سازماندهی کرده است.

 

تروریست های تحریرالشام این سه لشکر را به نام های ‘ارتش ابوبکر’، ‘ارتش عمربن خطاب’ و ‘ارتش عثمان بن عفان’ نامگذاری کرده است.

 

ارتش ابوبکر، از ادغام تروریست های ‘ادلب، بادیه و حماه’ تشکیل شده، ارتش عمربن خطاب شامل تروریست های ‘حلب و غوطه شرقی’ و ارتش عثمان بن عفان شامل تروریست های ‘شام و منطقه ساحل’ است.

 

گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) خردادماه ۹۷ اعلام کرد که روابط ما با ترکیه براساس منافع و مصالح مشترک برقرار است.

 

این گروه تروریستی در بیانیه ای افزود: این روابط براساس جلب منافع و دفع ضرر مشترک پا برجا است.

 

تحریرالشام اضافه کرد: اختیار ما به دست کسی نیست ولی به منافع مشترک با دیگران ایمان داریم.

 

روابط میان گروه تروریستی تحریرالشام و ترکیه در پنج سال گذشته به شکل مداوم و راهبردی ادامه داشته است.

 

براساس نشست آستانه، گروه های مسلح موجود در مناطق کاهش تنش باید با ارتش سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و جبهه النصره همکاری کنند.

 

برخی منابع خبری می گویند که ارتش ترکیه در یک همزیستی مسالمت آمیز با تحریرالشام حتی کاروان های نظامی خود را با حفاظت این گروه تروریستی به مناطق مختلف سوریه اعزام و مستقر می‌کرد.

 

منابع محلی معتقدند که کاروان های ارتش ترکیه بدون هیچ محدودیتی از مناطق تحت تسلط جبهه النصره در استان های حلب و ادلب عبور می‌کردند.

 

۳۰ خردادماه نیز عناصر گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) با انتشار فیلمی بر حضور نیروهای ارتش ترکیه در سوریه و همکاری کامل آنکارا با آن ها مهر تایید زدند.

 

در آن تاریخ فیلمی در فضای مجازی با عنوان ‘سلفی و ارتش ترکیه پشت سرم’ منتشر شد که عناصر گروه تروریستی جبهه النصره وظیفه محافظت از یکی از مقرهای نظارتی ارتش ترکیه در استان ادلب سوریه را برعهده داشتند.

 

کارشناسان آشنا به منطقه و کاربران فضای مجازی اعلام کردند که این فیلم در منطقه ‘تل الطوقان’ در شرق استان ادلب و درمسیر شهر سراقب به ابوالضهور گرفته شده است.

 

در این فیلم شمار زیادی از تروریست های تحریرالشام در کنار نظامیان ترکیه، نفربرها و ادوات نظامی آن ها مشاهده می شدند.
ایرنا

واکنش روسیه به‌اظهار تاسف انگلیس از ادامه حضور بشار اسد رئیس‌جمهور منتخب مردم بر قدرت، علی‌رغم تلاش‌های لندن

سفارت روسیه در لندن، سخنان وزیر خارجه انگلیس درباره سرنوشت “بشار اسد” و مسئولیت روسیه در ازای روند آتی اوضاع در سوریه را محکوم کرده است.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

بازگشت هزار پناهجوی سوری به کشورشان طی ۲۴ ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، طی شبانه روز گذشته تقریبا هزار پناهجوی سوری از لبنان و اردن، به کشورشان بازگشتند و حدود دو تن مواد غذایی ضروری نیز بین ساکنین اردوگاه “یرموک” در حومه شهر دمشق توزیع شده است.

ادامه

اردن, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, لبنان

واشنگتن پست؛ احیای بین‌المللی بشار اسد آغاز شده است

“سال ۲۰۱۸ برای رئیس جمهوری بحران‌زده سوریه پایان خوبی داشت. علاوه بر اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از سوی دونالد ترامپ، بسیاری از کشورهای عربی برای ازسرگیری روابط دوستانه با سوریه ابراز تمایل کرده‌اند”.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتحادیه عرب, اردن, افریقای جنوبی, الجزایر, المان, امارات, امریکا, انگلستان, ایران, برزیل, ترکیه, تونس, جهان, چین, روسیه, شمال غرب آسیا, عراق, عربستان سعودی, لبنان, مصر, مقاله, هندوستان