گروهی در جنوب یمن خواستار انقلاب علیه دولت منصور هادی شد

گروهی موسوم به «جوانان عدن» در جنوب یمن در فراخوانی خواستار آغاز سلسله اعتراضات و انقلاب علیه دولت مستعفی این کشور شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، مشکلات شدید اقتصادی و بی کفایتی مقامات دولت منصور هادی با وجود حمایت کامل دولت سعودی و کشورهای غربی از آن، شرایط وخیمی را برای ساکنان استان‌های جنوبی (مناطق تحت کنترل دولت هادی) به وجود آورده است.

 

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، گروه به نام «شباب عدن» (جوانان عدن) در فراخوانی از ساکنان استان‌های جنوبی خواسته‌ است تا در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و برنامه‌های اقتصادی دولت منصورهادی به خیابان‌ها بریزند.

 

در این بیانیه آمده است که برنامه‌های اقتصادی دولت مستعفی یمن به مثابه «جنایت جنگی» و «کشتار جمعی» علیه شهروندان یمنی است و در این در حالی است که ساکنان استان‌های جنوبی ساکت نشسته و کاری نمی‌کنند.

 

به گفته این گروه، تصمیمات اقتصادی دولت هادی موجب شده است تا ارزش دلار آمریکا دو برابر شده و به هزار ریال برسد، در حالی که قیمت دلار در مناطق تحت کنترل دولت صنعاء ۴۵۰ ریال است و همزمان ساکنان استان‌های جنوبی به شدت با تهدید غذایی و قطع مکرر برق و نبود خدمات در همه عرصه‌ها مواجه هستند.

 

در این بیانیه آمده است: «اکنون زمان انقلاب فرا رسیده است تا تمامی کسانی که لقمه نان را از ساکنان جنوب را دریغ می‌کنند، قلع و قمع(تصویه) شوند. ای مردم عدن به پا خیزید چیزی را از دست نمی‌دهید جز گرسنگی و بردگی را و زندگی جز چند صباحی با عزت زیستن نیست.»

 

این فراخوان همچنین در شرایطی صادر شده است که استان «عدن» صحنه رقابت و درگیری شبه‌نظامیان گروه «مجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات با عناصر وابسته به دولت منصور هادی است.