ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

گرهارد شرودر: تحریم‌های آمریکا علیه «نورد استریم۲» دخالت در امور داخلی آلمان است

صدر اعظم اسبق آلمان انتقاد شدیدی به تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی “نورد استریم ۲” وارد کرده و آن را دخالت در امور داخلی آلمان دانست.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، “گرهارد شرودر”، صدر اعظم اسبق آلمان انتقاد شدیدی به تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی “نورد استریم ۲ ” وارد کرده و گفت: آمریکایی ها می خواهند برای ما تعیین کنند که با چه کسی اجازه داریم تجارت کنیم و با چه کسی این اجازه را نداریم. ما نباید این را بپذیریم. ما ۵۱ امین ایالت آمریکا نیستیم.

 

شرودر که رئیس نهاد نظارت بر انجمن خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم و نورد استریم ۲ است و در گفتگو با “نویه اوزنابروکر سایتونگ” آلمان سخن می گفت ابراز اطمینان کرد که این پروژه به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

شرودر قوانین آمریکا علیه این پروژه گازی را متکبرانه ارزیابی کرده و گفت: این تحریم ها نوعی دخالت در امور داخلی جمهوری فدرال آلمان است که نمونه آن را من از زمان اتحاد دوباره آلمان ندیده بودم.

 

شرودر در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا ما در پارلمان آلمان تحریم هایی علیه آمریکا با قانونی برای محافظت از حقوق بشر در مرزهای ایالات متحده و مکزیک را تصمیم گیری کرده ایم؟ دلایل کافی برای این منظور وجود دارد.

 

بعد از تصمیم اخیر ایالات متحده برای تحریم شرکت‌های مرتبط با پروژه گازی “نورد استریم ۲” از آنجایی که نهایی شدن این پروژه به منظور تامین انرژی اروپا برای اتحادیه اروپا و به ویژه آلمان اهمیت زیادی دارد مناقشات لفظی سخت و روزافزونی بین مقامات دو کشور شکل گرفته است.

 

تحریم‌‌های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت‌هایی خواهد بود که با کشتی‌های خود در لوله‌گذاری در دریای بالتیک فعالیت می‌کند. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت‌ها تحریم شده‌اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده‌های بانکی آنها در آمریکا ضبط می‌شوند.

 

مجری اصلی این طرح، غول انرژی روسیه شرکت “گازپروم” است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از ۹۰ درصد این پروژه خط لوله تمام شده، زمان آغاز بهره‌برداری از این خط لوله سال ۲۰۲۰ و هزینه احداث آن ۱۰ میلیارد یورو برآورد شده است.

 

دولت آلمان بعد از امضا قانون تحریم علیه نورد‌استریم ۲ توسط ترامپ ترامپ بلافاصله واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

 

ترامپ روز جمعه ۲۹ آذر برنامه دفاعی بودجه آمریکا را که تحریم خط لوله گازی “نورداستریم ۲ ” و “ترک استریم” بخشی از آن بود امضا کرد.

 

خط لوله نورد استریم ۲ گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد. خط لوله ترک استریم نیز از طریق دریای سیاه گاز روسیه را به ترکیه و از آنجا به اروپا انتقال خواهد داد.

 

دولت آمریکا ۶۰ روز وقت دارد فهرستی از اشخاص و شرکت‌هایی را که در این پروژه دست دارند تهیه کند.

 

خط لوله نورد استریم ۲ مرحله پایانی خود را طی می‌کند و هم‌اکنون حدود ۳۰۰ کیلومتر از این طرح توسط شرکت هلندی – ‌سوئیسی “ال سیز” در آب‌های دانمارک لوله‌کشی می‌شود. اما این شرکت بعد از اعمال تحریم‌ها از پروژه نورد استریم ۲ کنار کشید. این شرکت اعلام کرده است که فعالیت آنها زمانی از سرگرفته خواهد شد که اطلاعات بیشتری از طرف نهادهای آمریکایی ارائه شود.

 

ترامپ به شدت مخالف این طرح بوده و بارها از مقامات آلمانی خواسته است که این پروژه را اجرا نکنند. رئیس جمهوری آمریکا گفته است که نورد استریم ۲ وابستگی آلمان و اروپا به گاز روسیه را بیشتر می‌کند.

نتیجهٔ غیرمنتظرهٔ انتخابات بریتانیا: شکست حزب کارگر!

شوک بزرگ ناشی از پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات پارلمانی روز ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۱ آذرماه ۹۸) و دورنمای ادامهٔ کار دولت راست‌گرای کنونی بریتانیا به‌نخست‌وزیری بوریس جانسون به‌مدت پنج سال دیگر، جنبش کارگری و حزب کارگر این کشور را به‌چاره‌جویی‌ای همه‌جانبه‌ واداشته است. تدارک انتخاب رهبر جدید از هم‌اکنون در دستورکار قرار گرفته است.

ادامه

انگلستان, جهان, غرب اروپا, مقاله

ملانشون، رهبر حزب چپ فرانسه با پیشنهاد تاسیس صندوق همبستگی پارلمانی برای پشتیبانی اعتصاب‌ها از اعتصابگران حمایت کرد

همزمان با تاکید اتحادیه‌های شغلی بر ادامه اعتصاب‌ها در اعتراض به طرح اصلاح نظام بازنشستگی، رهبر حزب چپگرای فرانسه روز سه‌شنبه بر لزوم تاسیس یک صندوق همبستگی پارلمانی با هدف حمایت از اعتصابگران تاکید کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, کارگری