ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

گاردین: پیام ترامپ در سفر به انگلیس جنگ و درگیری است

گاردین می‌نویسد: اولین رئیس‌جمهوری امریکا یک‌صد سال پیش به انگلیس سفر کرد. «وودرو ویلسون» برای شرکت در کنفرانس صلح پاریس پس از پایان جنگ جهانی اول وارد انگلیس شد. او در این سفر دو هدف را دنبال می‌کرد: در اروپای ویران‌شده صلح و نظم جهانی را بر مبنای قانون ایجاد کند.

 

اما تفاوت میان اولین سفر ویلسون و ترامپ یک قرن بعد در این است که او (ترامپ) بیش از این نمی‌تواند درباره تغییر نقش آمریکا در جهان واضح‌تر موضع‌گیری کند. ترامپ مانند ویلسون پیام‌آور صلح نیست بلکه پیام او «جنگ و درگیری» است.

 

این روزنامه انگلیسی یادآور شد: ویلسون در سفرش به انگلیس در سال ۱۹۱۸ درباره ضرورت تبیین عدالت به‌عنوان رویکرد مدیریت جهان سخن گفت اما ترامپ در سال ۲۰۱۸ باهدف انتقام‌جویی و با پیام بی‌عدالتی وارد انگلیس شد.

 

ویلسون در جریان سفرش به انگلیس به زادگاه مادری‌اش در کارلایل سفر کرد و سپس به منچستر رفت که در آنجا از سوی طرفدارانش مورد استقبال قرار گرفت. اما ترامپ هرگز نمی‌تواند حمایت مشابه ویلسون را به دست آورد. هرچند او رهبر منتخب یک ملت بزرگ است اما آمدن او به انگلیس به صلاح کشور نبود.

 

این روزنامه انگلیسی بابیان اینکه دلایل زیادی برای مخالفت با سفر ترامپ وجود دارد نوشت: او نامناسب‌ترین فرد برای ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور به شمار می‌رود. سیاست‌های ترامپ، اظهارات او، اقدامات و عقایدش از دیگر دلایل بحث‌برانگیز بودن او می‌باشد. علاوه بر این فهرست اتهامات علیه ترامپ طولانی، غیرقابل‌تحمل و غیرقابل‌انکار است.

 

گاردین در این بارره به سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ اشاره و عنوان کرد: بی‌رحمی او در اجرای سیاست‌هایی که بر اساس آن‌یک کودک از خانواده‌اش جدا می‌شود و تهدیدهایی که او علیه حقوق زنان و اقوام مختلف روا می‌دارد از جمله این موارد است.

 

به نوشته این روزنامه انگلیسی، ترامپ درنهایت بی‌فکری از توافق اقلیمی پاریس خارج شد، پویش بی‌سابقه‌ای را علیه آزادی رسانه‌ها به راه انداخته، به متحدان سنتی آمریکا اهانت کرده و با آن‌ها وارد جنگ تجاری شده است.

 

این روزنامه انگلیسی افزود: در یک قرن گذشته رئیسان جمهوری متعدد آمریکا به انگلیس سفرکرده که انگلیس باسیاست‌های آن‌ها موافق نبوده است؛ اما ترامپ یک پدیده دیگری است. او در اهانت به نظم جهانی نمونه است، به متحدان تاریخی آمریکا سوءنیت دارد، برای حقیقت هیچ احترامی قائل نیست و به‌روشنی تمایل دارد تا در دنیا اختلال ایجاد کند.

 

گاردین افزود: گاهی در دفاع از سفر ترامپ به انگلیس این بحث مطرح می‌شود که منافع انگلیس ایجاب می‌کند تا با رهبران بدنام و حتی وحشی که با آن‌ها فصل مشترکی نداریم ملاقات کنیم؛ آری این درست است اما رئیس‌جمهوری آمریکا متحد اصلی ما به شمار می‌رود. کشورهای ما با یکدیگر رابطه ادعایی ویژه و ارزش‌های دمکراتیک و عمیق مشترکی دارند.

 

زمانی که او به این ارزش پشت می‌کند، تاریخ به ما آموخته که نبایستی با او مماشات کرد.

 

ترامپ به گفته گاردین بایستی پس از گذشت یک دوره تأمل در روابط دوجانبه به انگلیس سفر می‌کرد، ‘اما «ترزا می» درنهایت تأسف سال گذشته با عجله به واشنگتن سفر کرد و از او (ترامپ) برای ملاقات در لندن دعوت به عمل آورد. او (می) با این کارش اعتبار انگلیس را زیر سؤال برد.’

 

این روزنامه در پایان نوشت که از تظاهرکنندگان و معترضان به سفر ترامپ به‌عنوان یک متحد غیرقابل‌اعتماد حمایت می‌کند.

 

گاردین با اشاره به این مطلب که ترامپ پیش از سفر به انگلیس گفته بود: مردم انگلیس او را دوست دارند نوشت: بازهم یک خبر دروغ دیگر ‘ما اصلاً او را دوست نداریم و از او استقبال نمی‌کنیم’

 

رئیس‌جمهوری آمریکا بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در میان تدابیر شدید امنیتی وارد فرودگاه استنستد لندن شد. او در مدت اقامت ۴ روزه خود قرار است با نخست‌وزیر و ملکه انگلیس دیدار کند

 

هم زمان با ورود دونالد ترامپ تظاهرات ضد ترامپ در لندن برگزار شد

 

مخالفان سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس، عصر پنجشنبه در مناطق مختلف لندن دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

 

تظاهرکنندگان هم زمان با ورود دونالد ترامپ بیرون فرودگاه استنستد لندن تجمع کرده و شعارهایی را علیه وی و سیاست هایش سر دادند. شماری دیگری از معترضان در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس تجمع کرده و با شعارهای خود به استقبال ترامپ رفتند.

 

جمع دیگری از تظاهر کنندگان در حال حاضر در مقابل اقامتگاه سفیر آمریکا در انگلیس واقع در مرکز لندن تجمع کرده و علیه رئیس جمهوری آمریکا شعار می دهند.

 

شرکت کنندگان شعارنوشته هایی را در دست دارند که روی برخی از آنها ‘از ترامپ استقبال نمی کنیم ‘، ‘مخالف ترامپ و حزب محافظه کار’ و ‘ نه به ترامپ نه به نژاد پرستی’ نوشته شده است. آنها همچنین در شعارهای خود اعلام کردند که برای رساندن پیام اعتراضی به ترامپ دراین مکان تجمع کرده اند.

 

در این حرکت اعتراضی فعالان ضد جنگ سخنانی را در محکومیت سیاست های رئیس جمهوری آمریکا بیان کرده و یادآور شدند که ترامپ با خروج از برجام و نزدیکی روابط خود با عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اوضاع خاورمیانه را به سمت بی ثباتی سوق داده است.

 

او در بدو ورود از سوی لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل انگلیس و وودی جانسون سفیر آمریکا در انگلیس مورد استقبال قرار گرفت. وی بدون گفت وگو با خبرنگاران مستقر در فرودگاه با بالگرد راهی اقامتگاه جانسون در مرکز لندن شد.

 

اقامتگاه سفیر آمریکا از شعاع یک صد متری توسط فنس های فلزی و استقرار نیروهای امنیتی حفاظت می شود.

 

رئیس جمهوری آمریکا قرار است فردا ( جمعه ) با نخست وزیر انگلیس و ملکه الیزابت دوم دیدار کند؛ با این حال این دیدارها از بیم رویارویی با معترضان، خارج از لندن برگزار می شود.

 

بر اساس برنامه اعلام شده، راهپیمایی بزرگ موسوم به «روز ملی تظاهرات» قرار است فردا ( جمعه ) ساعت ۱۴ به وقت محلی از مقابل ساختمان شبکه خبری بی‌بی‌سی آغاز شود و معترضان به سمت میدان ترافلگار حرکت خواهند کرد.

 

همچنین بالون غول‌پیکر تمسخرآمیز ترامپ به مدت چند ساعت بر فراز ساختمان پارلمان به پرواز درخواهد آمد.

 

ترامپ پیش از سفر امروز خود به انگلیس ادعا کرد: مردم این کشور من را دوست دارند. این در حالی است که او تاکنون سه بار سفر خود را به دلیل اعتراض های مردم انگلیس به تاخیر انداخته و سفر خود را از سطح رسمی به کاری تنزل داده است.

ایرنا

گاردین: سفر ترامپ فشار امنیتی و هزینه بالایی بر انگلیس تحمیل می‌کند

روزنامه گاردین روز دوشنبه در گزارشی از بسیج بی‌سابقه نیروهای امنیتی انگلیس برای مقابله با معترضان به سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور خبر داد و نوشت: سفر دونالد ترامپ فشار بیش ‌از حد و هزینه بالایی را بر دستگاه‌های امنیتی انگلیس تحمیل می کند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا