ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

گاردین: ماجراجویی بن سلمان در یمن بدترین فاجعه انسانی دنیا را رقم زده است

یک رسانه انگلیس در آستانه سفر ولیعهد عربستان به لندن به انتقاد شدید از جنایات وی در یمن پرداخته و به کارگیری سلاح انگلیسی در این جنگ را مایه ننگ دانسته است.

 

به گزارش الجزیره، یک رسانه انگلیسی در مطلبی در آستانه سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به انگلیس از ترزا می نخست وزیر این کشور خواسته است که موضوع آزادی بیان در عربستان را با وی در میان بگذارد.

 

روزنامه انگلیسی گاردین نوشته است: ترزا می نخست وزیر انگلیس باید با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هنگام سفرش به لندن درباره پرونده های حقوق بشری و موارد نقض حقوق بشر که اخیرا در عربستان رخ داده است، گفتگو کند.

 

این رسانه نوشت: بن سلمان حاکم فعلی عربستانی است که شلاق و شکنجه و عدم برگزاری انتخابات و عدم وجود دولت منتخب شاخصه اساسی آن است. بن سلمان تلاش می کند که برای غربی ها خود را حاکم لیبرال و اصلاح طلب معرفی کند و به زنان عربستان حق رانندگی و ورود به ورزشگاههای فوتبال را داده است این گامها خوب است اما کافی نیست. ترزا می به عنوان رهبر انگلیس باید از توان انگلیس در راستای خیر استفاده کند.

 

گاردین در ادامه آورده است: جنگ در یمن یکی از ماجراجویی های شاهزاده بن سلمان است که تبدیل به یکی از بدترین فجایع انسانی در دنیا شده است. این ننگ است که سلاح انگلیس در این جنگ به کار برده می شود و حمایت نظامی از سوی انگلیس در راستای طولانی کردن جنگ و افزودن رنج غیرنظامیان صورت گیرد.

 

این رسانه آنچه بن سلمان در مبارزه با فساد انجام می دهد را تلاشی برای هدف قرار دادن رقبایش دانسته و به رفتار خشن با معارضان عربستانی از سوی محمد بن سلمان پرداخته است.

 

گاردین از نخست وزیر انگلیس خواسته که به موضع مفقود شدن فعالان حقوق بشری، شخصیت های دینی و مخالفان سیاسی در عربستان توجه کند و ارزش ها و اصول را فدای قراردادهای فروش تسلیحاتی نکند.

 

این رسانه انگلیسی با اشاره به اینکه فروش سلاح انگلیس به عربستان ۲۸۵ میلیون دلار در ماه می رسد می نویسد: این میزان فروش به نظر می رسد که توجه خانم ترزا می را بیش از کودکان کشته شده در مکانهای دورافتاده جلب کند اما انگلیس نباید اصول و ارزش ها را فدا کند.
مهر

طرح جاسوسی انبوه دولت انگلیس در دادگاه استیناف، غیرقانونی خوانده شد

قانون موسوم به ‘دریپا’ که بعداً به قانون ‘قدرت‌های تحقیقاتی’ تغییر نام یافت، به نهادهای جاسوسی دولت انگلیس اجازه می‌دهد تا به بهانه مبارزه با تروریسم و شکار مظنون‌های احتمالی، روزانه هزاران پیام و ایمیل خصوصی مردم را در شبکه اینترنت، شنود کنند.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر

بازداشت موقت طارق رمضان به اتهام دو مورد تجاوز

دادگستری فرانسه از طارق رمضان، اسلام‌شناس مشهور، به خاطر شکایت دو زن بازجویی کرده است. این استاد مطالعات اسلامی آکسفورد در سوئیس نیز در مظان اتهام آزار جنسی ده‌ها دختر از جمله یک فرد نابالغ قرار دارد.

ادامه

جهان, خبر, فرانسه

آسانژ در صورت پیروزی در دادگاه تجدید نظر، آزاد می‌شود

به گفته سرویس دادستانی انگلیس، اگر درخواست موسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس برای لغو حکم دستگیری‌اش برای نقض قرار وثیقه پذیرفته شود، وی آزاد خواهد بود تا از سفرت اکوادور در لندن خارج شود.

ادامه

اکوادور, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, ویکی‌لیکس

اکسفام: ٨٢ درصد از ثروت تولید شده در سال گذشته در جهان به جیب ثروتمندان رفته است

اُکسفام، انجمن بین‌المللی برای ریشه‌کن ساختن فقر و گرسنگی در جهان، در گزارشی که امروز دوشنبه ٢٢ ژانویه/ ٢ بهمن، در آستانۀ برپائی نشست داوُس در سوئیس منتشر کرد، با برشمردن نتایج کارکرد و گردش تولید و توزیع ثروت در جهان در سالی که گذشت، ساختار اقتصادی بین‌المللی را بیمار و ناکارآمد و شکست خورده ... اکسفام: ٨٢ درصد از ثروت تولید شده در سال گذشته در جهان به جیب ثروتمندان رفته است

ادامه

جهان, حقوق کودک, خبر, سوئیس, فساد