آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گاردین: ترور فخری‌زاده با مجوز ترامپ صورت گرفت

یک روزنامه انگلیسی در سر مقاله خود می‌نویسد که ترور محسن فخری زاده با مجوز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

 

در سرمقاله روزنامه گاردین آمده است: گفته می‌شود که در سال ۲۰۰۹ ، مقامات اسرائیلی برای حمله هوایی به ایران قبل از روی کار آمدن باراک اوباما به دنبال کمک و سلاح آمریکا بودند. جورج دبلیو بوش امتناع ورزید. مشاوره ای که به بوش داده شده بود مشابه آنچه دونالد ترامپ در توجیهی این ماه از مقامات دریافت کرده است: یک حمله نظامی می‌تواند بدون اثر باشد، ایران را به ساختن بمت اتمی نزدیک‌تر کند و ممکن است منجر به جنگ شود.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، ترامپ بر اثر یک گزارش بازرسان سازمان ملل احساس خطر کرده بود که به افزایش قابل توجه ذخایر اورانیوم اشاره داشت. ترامپ خواستار گزینه های نظامی می‌شود اما او را منصرف می‌کنند و حالا توجه ها به این مسئله است که آیا او برای سایر اقدامات پوششی علیه ایران چراغ سبز داده است؟

 

آمریکایی‌ها و تحلیلگران منطقه‌ای گمانه زنی می‌کنند اسرائیل تنها در صورتی می‌تواند در این ترور[فخری زاده] دست داشته باشد که اجازه ترامپ را گرفته باشد.

 

این توضیح به چند دلیل منطقی است. ترور جمعه مانند ترور ژانویه گذشته ، ژنرال سپاه پاسداران قاسم سلیمانی ، اقدامی فوق العاده تحریک کننده است. این خطر دارد ایران را به تلافی مسلحانه علیه برجسته ترین دشمنانش – اسرائیل ، عربستان سعودی و نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه سوق دهد. ترور ، از این نظر ، به معنای اعلام جنگ است.

 

هیچ یک از رهبران اسرائیل و یک فرد بی‌مسئولیت همانند بنیامین نتانیاهو، یک بار هم گامی چنین خطرناک را بدون آنکه با واشنگتن شفاف‌سازی کند، انجام نمی‌دهد. آمریکا و اسرائیل در کلیه خرابکاری‌های داخل ایران همکاری داشته اند.

 

با توجه به شکست شدید سیاست ترامپ درباره ایران در طول چهار سال گذشته شکی نیست که او احساس ناامیدی می‌کند و کارزار تحریمی فشار حداکثری آنطوری که انتظار داشت نتوانست ایران را به زانو در آورد، و پس از خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته‌ای، ذخایر اورانیوم ایران در حال افزایش است.

 

اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در باره احیاء توافق هسته‌ای و بازگشت به برجام را از دلایل احتمالی دخیل بودن ترامپ در این ماجرا است. ترامپ به پای خود شلیک کرد و تنش‌های منطقه‌ای را افزایش داد.

 

اگر ایران اقدام تلافی‌جویانه انجام بدهد، می‌تواند خاورمیانه را به هرج و مرج بکشاند و امیدهای بایدن برای یک شروع دوباره را از بین ببرد.

انتقاد تل آویو از اتحادیه اروپا؛ چرا ترور فخری‌زاده را محکوم کردید؟

وزیر اطلاعات اسرائیل ضمن خشنودی از ترور دانشمند هسته‌ای ایران، از اتحادیه اروپا به دلیل محکوم کردن این اقدام انتقاد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, افریقای جنوبی, المان, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, ونزوئلا

اتحادیه اروپا: ترور دانشمند ایرانی اقدامی مجرمانه است

اتحادیه اروپا امروز شنبه، ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را مجرمانه و در تضاد با اصل احترام به حقوق بشر توصیف کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, ایران, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل

نیروهای آمریکایی ۱۰ پایگاه خود در افغانستان را ترک کردند

منابع امنیتی افغانستان اعلام کردند ۱۰ پایگاه آمریکا در افغانستان در پی تصمیم واشنگتن برای خروج شماری از نظامیان این کشور از افغانستان تخلیه شد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حضور نظامی

نتانیاهو درباره محسن فخری‌زاده چه گفته بود؟

۳۰ آوریل سال ۲۰۱۸ تل‌آویل: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در یک کنفرانس خبری ادعا کرد مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران «همچنان» به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر