رئیس‌جمهوری پرتغال: باید غرامت دوران برده‌داری و استعمار را بپردازیم

«مارسلو ربلو دِ سوسا» رئیس‌جمهوری پرتغال ضمن عذرخواهی به دلیل جنایت‌ها و قتل‌عامی که این کشور در دوران برده‌داری و استعمار مرتکب شده است، گفت باید غرامت این دوران پرداخت شود. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، رئیس‌جمهوری پرتغال دیروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت پرتغال مسئول جنایت‌ها در دوران برده‌داری و استعمار است ... رئیس‌جمهوری پرتغال: باید غرامت دوران برده‌داری و استعمار را بپردازیم

ادامه

آفریقا, آمریکا, آنگولا, اروپا, استعمار, برده‌داری, برزیل, پرتغال, تحلیل, تیمور شرقی, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, موزامبیک, هندوستان

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

وزیرخارجه ایتالیا ایده ارسال سربازان ناتو به اوکراین را معادل آغاز جنگ جهانی سوم دانست. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزیر ‌خارجه ایتالیا هشدار داد که احتمال اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت. ‌«آنتونیو تاجانی»، وزیر ‌خارجه ایتالیا ‌گفت: «فکر می‌کنم ائتلاف ناتو نباید ... هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

ادامه

اوکراین, ایتالیا, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهار نظر «تحریک آمیز» اخیر نخست وزیر یونان که مسکو را دشمن اروپا خواند، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشور او همیشه دشمن نازیسم در اروپا باقی خواهد ماند و «نخست وزیر یونان وقتی روسیه را دشمن اروپا می‌خواند ... زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آفریقا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کمونیسم, نئونازیسم, یونان

گاردین؛ کرونا در کمپ‌های آوارگان و فاجعه‌ای جهانی

شمار بالایی از پزشکان اروپایی با امضای طوماری از رهبران اتحادیه اروپا درخواست کردند از شیوع ویروس کرونا در کمپ‌های پناهجویان و وقوع فاجعه پزشکی جلوگیری کنند.

 

به گزارش فارس، ۵۰۰۰ پزشک اروپایی روز شنبه با امضای طوماری، از رهبران اتحادیه اروپا درخواست کردند هرچه زودتر درخصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کمپ‌های پناهجویان سوری در یونان اقدام کنند.

 

به نوشته روزنامه «گاردین»، در این نامه آمده است، شیوع کرونا در کمپ‌های پناهجویان «عواقب فاجعه‌باری برای پناهجویان، مردم یونان و باقی جامعه اروپایی خواهد داشت».

 

در متن این نامه نوشته شده است: «این تفکر که شیوع کووید-۱۹ در این کمپ‌ها قابل کنترل خواهد بود توهمی بیش نیست. ۴۰ هزار نفر در حال زندگی در چند کیلومتر مربع هستند و تعداد پزشکان حاضر در این کمپ‌ها انگشت‌شمار است. بسیاری از کودکان و افراد بالغ در حال حاضر از آسیب‌های روحی و جسمی رنج می برد».

 

در ادامه این نامه آمده است: «اگر اکنون اروپا به این مسئله توجه نکند، شرایط می تواند بدتر شده و به فاجعه پزشکی تبدیل شود که در تناقض با ارزش‌ها و هنجارهای خدمات درمانی اروپا خواهد بود. وظیفه ما این است که از وقوع چنین فاجعه‌ای جلوگیری کنیم».

 

در این طومار از دولت‌های کشورهای اروپایی درخواست شده از توافق ۲۰۱۶ درخصوص پذیرش شمار معینی از پناهجویان پیروی کرده و از وقوع «فاجعه پزشکی در منطقه اروپا» جلوگیری کنند.

 

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار تخلیه ۴۲ هزار پناهجو از کمپ‌های واقع در جزایر یونان شد و آن را یک «اقدام پیشگیرانه ضروری» در راستای جلوگیری از «مرگ بسیاری» از پناهجویان دانست.

 

کمپ‌های پناهجویان که در ۵ جزیره در دریای اژه قرار دارند و در حال حاضر میزبان جمعیتی معادل ۶ برابر ظرفیت خود هستند و محیطی خطرناک را برای شیوع ویروس کرونا فراهم کرده‌اند.

 

در اولین مورد شیوع کرونا در این جزایر، ماه گذشته نتیجه تست کرونای یک زن پناهجو در «لسبوس» مثبت اعلام شد.

کمک‌های خارجی به ایتالیا؛ ورود ۵۲ پزشک کوبایی به لومباردی

ایتالیا بیشترین آمار مرگ ناشی از کرونا را در جهان دارد. کشورهای دیگر به یاری ایتالیایی شتافته‌اند، از جمله پزشکانی از کوبا، چین و روسیه وارد این کشور شده‌اند. آلمان با ارسال تجهیزات پزشکی از ایتالیا پشتیبانی می‌کند.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, جهان, چین, خبر, روسیه, کوبا

اعتصاب سراسری در یونان در اعتراض به قوانین ریاضتی و اصلاحات بازنشستگی

هزاران نفر از مردم یونان امروز (سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه) در اعتراض به اصلاحات جدید بازنشستگی، در یک اعتصاب ۲۴ ساعته، بخش حمل‌ونقل و خدمات‌رسانی را فلج کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جنوب اروپا, جهان, خبر, یونان

خیابان‌های اسپانیا، صحنه اعتراض کشاورزان

کشاورزان و رانندگان اسپانیایی با تجمع در خیابان‌های والنسیا و کوردوبا، از سیاستمداران خواستند تا تدابیری فوری به منظور بهبود شرایط نابسامان کشاورزی کشور اتخاذ کنند.

ادامه

اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, امریکا, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, دهقانی