ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

گاردین؛ ترامپ دستور خروج ۹۵۰۰ نیروی آمریکایی از آلمان را صادر کرد

رئیس جمهور آمریکا به ارتش کشورش دستور داد تا ۹۵۰۰ نیروی آمریکایی را از آلمان خارج کند؛ اقدامی که احتمالا نگرانی‌ها در اروپا نسبت به تعهد واشنگتن به این منطقه را افزایش می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، یکی از مقامات ارشد آمریکا گفت: این اقدام تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان را به ۲۵ هزار تن کاهش می‌دهد در حالی که تعداد این نیروها در حال حاضر ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن است.

 

وی افزود: این اقدام نتیجه ماه‌ها بررسی و تلاش ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش بود و هیچ ارتباطی با تنش‌های موجود میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که مانع برنامه ترامپ برای میزبانی نشست گروه هفت در ماه جاری میلادی شد، ندارد.

 

یکی دیگر از مقامات ارشد دولت واشنگتن گفت: این ۹۵۰۰ نیرو به نقاط دیگری اعزام می‌شوند. تعدادی از آنها در لهستان و تعدادی در دیگر کشورهای متحد مستقر خواهند شد و باقی آنها به خانه بازمی‌گردند.

 

وی افزود: به دلیل افزایش بودجه دفاعی ائتلاف نظامی ناتو تحت رهبری آمریکا، دیگر نیازی به وجود یک لشگر بزرگ در آلمان نیست.

 

این مقام تصریح کرد: دستور این تغییر در تفاهم‌نامه جدید امضا شده توسط رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی ترامپ صادر شده است. آمریکا سپتامبر سال گذشته بررسی این برنامه را آغاز کرد و تازه در حال اجرایی کردن آن است.

 

این اقدام تازه‌ترین ضربه به روابط میان برلین و واشنگتن محسوب می‌شود که در جریان ریاست جمهوری ترامپ خدشه‌دار شده است. ترامپ آلمان را تحت فشار گذاشته تا بودجه دفاعی را افزایش دهد و برلین را متهم کرده که به خاطر وابستگی که به منابع انرژی روسیه دارد، اسیر این کشور شده است.

 

حدود ۱۷ هزار کارمند غیرنظامی آمریکا، نیروهای آمریکایی در آلمان را حمایت می‌کنند. گمان می‌رود که آمریکا کلاهک‌های اتمی نیز در آلمان دارد.

حزب کارگر انگلیس خواستار توقف فروش تجهزات ضد شورش به آمریکا شد

وزیر تجارت بین‌الملل دولت در سایه انگلیس (حزب کارگر) در واکنش به تشدید اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا، خواستار توقف فوری صادرات تجهیزات ضد شورش به این کشور شد.

ادامه

امریکا, انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, غرب اروپا

بحران کرونا بیش از یک چهارم نیروی کار انگلیس را خانه‌نشین کرد

آمارهای رسمی در انگلیس نشان می‌دهد که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸.۷ میلیون شاغل خانه نشین شده‌ که این میزان برابر با یک چهارم کل نیروی کار این کشور است.

ادامه

اقتصادی, انگلستان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

آلمان: اعتراضات در آمریکا چیزی فراتر از مشروع است

وزیر امور خارجه آلمان اعتراضات اخیر مردم آمریکا به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس را چیزی فراتر از مشروع خواند و ابراز امیدواری کرد که این اعتراضات به نتیجه مطلوب بینجامد.

ادامه

المان, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا