بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

گاردین؛ اقتصاد انگلیس در بدترین وضعیت سه قرن اخیر

این رشد بیش از همه تحت تاثیر رشد منفی ۲۴.۷ درصدی مصارف خانوار قرار گرفته است. در بین سایر بخش ها، رشد بخش سرمایه گذاری ثابت منفی ۲۳.۸ درصد و رشد بخش مخارج دولتی منفی ۱۸.۱ درصد اندازه گیری شده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۹ درصد کوچک شده است که این عملکرد از سال ۱۷۰۹ بدین سو سابقه نداشته است. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی انگلیس مثبت یک درصد اندازه گیری شد.

 

رشد اقتصادی در بسیاری از بخش های مهم اقتصادی این کشور در این مدت در سطح منفی قرار داشته است. این رشد بیش از همه تحت تاثیر رشد منفی ۲۴.۷ درصدی مصارف خانوار قرار گرفته است. در بین سایر بخش ها، رشد بخش سرمایه گذاری ثابت منفی ۲۳.۸ درصد و رشد بخش مخارج دولتی منفی ۱۸.۱ درصد اندازه گیری شده است.

 

در انگلیس به عنوان اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در اروپا، بیش از چهار میلیون مبتلا و ۱۱۵ هزار کشته به ثبت رسیده است و تاکنون حدود یک چهارم جمعیت این کشور واکسینه شده اند. این کشور بیشترین میزان واکسیناسیون را در اروپا داشته است.

 

هیتش پتل- مدیر سبد دارایی در موسسه کیلتر اینوستورز گفت: یک بحران بهداشتی خیلی زود انگلیس و دنیا را فرا گرفت و باعث یک بحران تمام عیار اقتصادی شد. واقعیت این است که هیچ کشوری خود را آماده مواجهه با چنین چیزی نکرده بود و باید توجه کرد که ممکن است دوباره همه چیز خیلی بد شود. تمرکز و تلاش همه باید این باشد که امسال عملکرد اقتصادی بد سال قبل را نداشته باشیم اما واضح است که فعلا محدودیت ها ادامه پیدا خواهد کرد و این مساله کسب و کارها و خانوارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

پیش از این، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی با بیان اینکه انگلیس یکی از بدترین وضعیت ها را در بین کشورهای توسعه یافته جهان دارد پیش بینی کرده بود رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ این کشور به منفی ۱۱ درصد برسد.

افزایش سهم چین و آسیای شرقی از بازار جهانی در دوره کرونا

در حالی که اکثر اقتصادها به علت بحران ویروس کرونا هم از لحاظ صادرات و هم از لحاظ واردات افت چشمگیری داشته‌اند، بهبود سریع وضعیت اقتصادی به چین و برخی از کشورهای شرق آسیا کمک کرد تا سهم خود را از تجارت جهانی افزایش دهند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, ویتنام

مخالفت انگلیس با تعلیق فروش سلاح به عربستان

وزرای انگلیس با تاکید بر اینکه کشورشان در مورد فروش اسلحه تصمیمات خود و نه سایر کشورها را اتخاذ می‌کند، موضوع توقف فروش سلاح انگلیس به عربستان را رد کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

اتحادیه آفریقا: آمریکا به تحریم و محاصره کوبا پایان دهد

اتحادیه آفریقا تحریم و محاصره اقتصادی، تجاری و مالی تحمیلی علیه کوبا که دستور العمل اجرایی آن را جان اف کندی رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۱۹۶۲ امضا کرده است، محکوم کرد و خواستار پایان این تحریم و محاصره شد.

ادامه

اتحادیه آفریقا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا