ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

گابریل؛ پس از پایان جنگ جهانی دوم مناسبات بین آلمان و آمریکا تا این اندازه بد نبوده است

وزیر خارجه سابق آلمان با انتقاد شدید به تهدیدات اخیر آمریکا علیه یک شهر بندری آلمان که در پروژه نورد استریم ۲ مشارکت داشته است، مناسبات دو سوی آتلانتیک را در بدترین وضعیت بعد از پایان جنگ جهانی دوم ارزیابی کرد.

 

به گزارش تسنیم، “زیگمار گابریل”، وزیر امور خارجه سابق آلمان با توجه به تهدیدهای کتبی اخیر سناتورهای آمریکایی علیه یکی از بنادر آلمان که در پروژه گازی “نورد استریم ۲” مشارکت می‌کند، در مقاله‌ای در روزنامه “تاگس اشپیگل” این نامه سناتورهای آمریکایی را احمقانه و متکبرانه ارزیابی کرد.

 

گابریل در این مقاله نوشت: احتمالا هرگز پس از پایان جنگ جهانی دوم مناسبات دو سوی آتلانتیک و به طور دقیق‌تر مناسبات بین آلمان و آمریکا تا این اندازه بد نبوده است. طبیعتا در گذشته هم تنش‌های سیاسی و همچنین مسائل مورد اختلاف بین اروپا و بخصوص آلمان با ایالات متحده وجود داشته است.

 

گابریل به اختلافاتی که در گذشته در روابط دو سوی آتلانتیک وجود داشت از جمله جنگ ویتنام، حمایت از رژیم‌های دیکتاتوری در آمریکای لاتین و مسئله جنگ عراق که نقض کننده قوانین بین‌المللی بود اشاره کرد.

 

گابریل همچنین به اختلافات اقتصادی دو سوی آتلانتیک در گذشته اشاره کرده و تاکید کرد: مناقشات درباره هزینه‌های دفاعی آلمان و اروپا سال‌ها وجود داشته است و انتقاد آمریکا به مسئله مازاد تجاری آلمان هم چیز جدیدی نیست.

 

وی افزود: حتی مناقشات بر سر خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ بین اروپا و آمریکا اولین مناقشات از این نوع نیست.

 

در ادامه این مقاله آمده است: با این حال همه این مناقشات سیاسی و اقتصادی گاها دشوار در اعتقاد اساسی مبنی بر اینکه این کشورها همه به یک ائتلاف مشترک به نام غرب تعلق دارند تغییری ایجاد نکرده است. این مفهوم هرگز تنها معنای جغرافیایی نداشت، بلکه ایده‌ای برای همزیستی همه انسان‌ها در همه نقاط جهان بود.

 

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: دونالد ترامپ، اولین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است که چند جانبه گرایی و قدرت آمریکایی را نادیده گرفته و آماده است این رویکرد یعنی شایستگی ایجاد ائتلاف‌ها را نابود کند.

 

این ویژگی، همواره ایالات متحده آمریکا را از رقبای جهانی خود متفاوت کرده است، نه چین، نه اتحاد جماهیر شوروی و نه روسیه نتوانستند اتحادهای جدی، پایدار و قابل اعتمادی ایجاد کنند.

 

گابریل در بخش دیگری از این مطلب نوشت: وضعیت جدیدی که تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ ایجاد شده است این است که برای او ایده بلوک غرب و ائتلاف‌های توسعه یافته در سایه این مفهوم اهمیتی ندارد. وی در بهترین حالت این ائتلاف‌ها را به عنوان مانعی برای ابتکارات سیاسی خود و احتمالا به عنوان رقیب می‌بیند. او می‌خواهد با رئیس جمهور روسیه درباره سرنوشت جهان مذاکره کند بدون اینکه به اذیت‌های روسیه علیه اروپا و اقدامات نقض‌کننده قوانین بین‌المللی علیه اروپا از طرف این کشور توجه کند.

 

در ادامه این مطلب آمده است: خسارت‌هایی که ترامپ بر اثر رویکردهایش برای متحدانش ایجاد می‌کند برای او ارزش بحث‌کردن را هم ندارد. از آنجایی که صدر اعظم آلمان کورکورانه با ترامپ بیعت نمی‌کند و بخصوص در بین رقیبان سیاست داخلی خود به عنوان آخرین مبارز برای چند جانبه‌گرایی و حمایت از سازمان ملل و ارزش‌های جهانی غرب اعتبار دارد، ترامپ تمام تلاش خود برای تحقیر او را به کار بسته به گونه‌ای که گویا مرکل رقیب وی در عرصه سیاست داخلی است.

 

گابریل در ادامه به طرح ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان اشاره کرده و نوشت: از آنجایی که این اقدام از طرف دولت ترامپ کافی نبوده است، حالا سناتورهای آمریکایی و حامیان ترامپ یک شهر کوچک آلمان را به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ که پروژه ای منطبق با قوانین اروپایی است تهدید می‌کنند.

 

گابریل در ادامه گفت: گرچه نامه تهدید آمیز سناتورهای آمریکایی به مقامات شهری و کارگران بندری در آلمان احمقانه و خودخواهانه بود اما مشکل روابط آمریکا و آلمان تنها محدود به این گونه اقدامات فردی نیست.

 

پوچ بودن ومسخرگی این اقدام زمانی معلوم می‌شود که ما تصور کنیم برخی نمایندگان پارلمان آلمان و یا مقامات محلی در آلمان نامه مشابهی را علیه شهری بندری در ایالات متحده بنویسند و تهدید مشابهی را علیه آن انجام دهند.

 

وزیر امور خارجه سابق آلمان در ادامه نوشت: تعداد و شدت مناقشات بین آلمان و همچنین بین فرانسه و آمریکا اخیرا بی‌مثال است و تحت یک رئیس جمهور جدید مانند جو بایدن هم حل مسالمت‌آمیز همه این اختلافات ممکن نیست.

 

وی افزود: از این وضعیت تنش‌های روزافزون وقتی می‌توان خارج شد که یک مسئله اساسی در هر دو سوی آتلانتیک آشکارا و به صورت مشترک پاسخ داده شود و آن این است که آیا ما همچنان در قرن ۲۱ به یکدیگر نیاز داریم؟ رئیس جمهور فعلی آمریکا قطعا به این پرسش جواب منفی می‌دهد و رقیب او جو بایدن مطمئنا به این سوال پاسخ مثبت می‌دهد.

 

اما در نهایت پاسخ این سوال تنها به ریاست جمهوری آمریکا بستگی ندارد و تنها در کاخ سفید تردیدهای بزرگی درباره این مسئله وجود ندارد که آیا اروپا همچنان به عنوان شریک ائتلافی برای منافع جهانی و ملی ایالات متحده آمریکا مورد نیاز است.

 

وی در بخش دیگری از این مطلب دشمن سیاسی ترامپ را آنچه به عنوان ارزش‌های غربی شناخته می‌شود دانسته و گفت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید حق دارد وقتی که می‌گوید بدون آمریکا غربی وجود نخواهد داشت. این کاملا درست است، بنابراین حتی یک اروپای متحد و قدرتمندتر از آنچه امروز وجود دارد نه از نظر سیاسی و نه اقتصادی و نه نظامی نمی‌تواند شکافی که آمریکا با خروج خود از بلوک غرب و نهادهای بین‌المللی ایجاد می‌کند را پر کند.

 

گابریل همچنین تاکید کرد که اروپا در این شرایط باید بسیاری تکالیف و مسئولیت‌ها بخصوص در همسایگی مستقیم را خود بر عهده بگیرد.

افزایش «نگران کننده» موارد تازه ابتلا به کرونا در آلمان

موسسه روبرت کخ که مسئولیت کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را در آلمان بر عهده دارد روز سه‌شنبه نسبت به افزایش موارد تازه ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور ابراز نگرانی کرد.

ادامه

اسپانیا, المان, جهان, خبر, غرب اروپا

بالا گرفتن درخواست‌ها درآلمان برای اقدامات متقابل علیه سیاست‌های تحریمی آمریکا

بعد از تهدیدهای مستقیم سناتورهای آمریکایی علیه یک بندر آلمانی که در تکمیل پروژه گازی نورد استریم ۲ مشارکت دارد درخواست‌ها از طرف مقامات آلمانی برای در پیش گرفتن اقدامات متقابل بالا گرفته است.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, غرب اروپا

فرانسه و آلمان در اعتراض به آمریکا از مذاکرات اصلاح سازمان بهداشت جهانی خارج شدند

فرانسه و آلمان در اعتراض به تلاش‌های آمریکا برای هدایت مذاکرات بر سر اصلاح سازمان جهانی بهداشت از این گفت ‌وگوها کنار کشیدند.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, جهان, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فرانسه

آلمانی‌ها از خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان استقبال می‌کنند

براساس یک نظرسنجی جدید، اکثر آلمانی‌ها نگران برنامه‌های آمریکا برای خارج ساختن ۱۲ هزار نیرویی که در حال حاضر در آلمان مستقر هستند، نیستند.   به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یاهو نیوز، دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به این برنامه ابراز نگرانی و ناراحتی کرده است؛ اقدامی که به گفته دونالد ترامپ، ... آلمانی‌ها از خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان استقبال می‌کنند

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, حضور نظامی, خبر, غرب اروپا