افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کویت تحویل نامه‌های ایران به عربستان و بحرین را تایید کرد

جمهوری اسلامی ایران از طریق کویت پیام‌های مکتوبی برای رهبران عربستان و بحرین ارسال کرده است. گفته می‌شود که حسن روحانی رسما در نامه‌های جداگانه‌ای خواستار گفت‌وگو و مذاکره با رهبران عربستان و بحرین شده است.

 

به گزارش دویچه وله؛ خبر ارسال نامه از سوی ایران به رهبران دو کشور عربستان سعودی و بحرین توسط خالد جارالله، معاون وزارت أمور خارجه کویت رسانه‌ای شده است.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از جارالله نوشته است که کویت نامه‌های ایران را به رهبران عربستان و بحرین تحویل داده است. اطلاعات دقیقی درباره مضمون این نامه‌ها منتشر نشده است.

 

معاون وزیر أمور خارجه کویت اعلام کرده است که هنوز پاسخی از سوی رهبران عربستان و بحرین به نامه‌های جمهوری اسلامی ایران دریافت نشده است. گفته می‌شود که مضمون این نامه‌ها پیرامون اوضاع منطقه بوده است.

 

تلاش برای گفت‌وگوهای دوجانبه

 

خبرگزاری رویترز به تلاش مشابهی اشاره می‌کند که ماه پیش از سوی وزیر امور خارجه ایران، محمدجواد ظریف صورت گرفته بود. ظریف اعلام کرده بود که ایران برای گفت‌وگو و مذاکره با رهبران عربستان آمادگی دارد. او تاکید کرده بود که این مذاکرات می‌توانند “با یا بی میانجی” صورت گیرند.

 

حملات موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو باعث افزایش تنش در مناسبات بین ایران و عربستان شده است.

 

عربستان اعلام کرده است که مسئولیت حملات روز ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی این کشور برعهده جمهوری اسلامی ایران بوده است. این در حالی است که ایران هرگونه دخالتی در این حملات را تکذیب کرده است.

 

عربستان اعلام کرده است که این کشور برای حل مناقشات خود با جمهوری اسلامی ایران، راه حل سیاسی را بر راه حل نظامی ترجیح می‌دهد.

 

تایید خبر ارسال نامه از سوی روحانی

 

روزنامه “المونیتور” به نقل از علی ربیعی، سخنگوی دولت خبر ارسال نامه‌های جداگانه از سوی حسن روحانی به رهبران دو کشور عربستان و بحرین را تایید کرده است.

 

ربیعی گفته است که ایران برای همه کشورهای منطقه پیام می‌فرستد و چنین امری از منظر دیپلماتیک پدیده نامتعارفی نیست. ربیعی اعلام کرده است که ایران خواستار کاهش تنش در منطقه است.

 

علی ربیعی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره صحت داشتن نامه روحانی به پادشاه عربستان گفته است:« بله، رییس جمهور محترم نامه‌هایی ارسال کرده‌اند. اساس نامه‌ها صلح و ثبات منطقه بوده است. ما معتقدیم دو جانبه‌های متعددی می‌تواند در منطقه شکل گیرد و فشارهای آمریکا نباید باعث دوری همسایگان شود.»

 

روزنامه “الجریده” چاپ کویت پیش از آن اعلام کرده بود که روحانی نامه‌های خود را مستقیما خطاب به عبدالعزیزبن سلمان، پادشاه عربستان و حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین نوشته است.

 

تاکید رئیس جمهور کوبا بر احترام به حاکمیت سوریه و عدم دخالت خارجی در امور آن کشور

شرکت کنندگان در کنفرانس همبستگی در هاوانا ضمن محکومیت دخالت خارجی در امور خود بر همبستگی خود با سوریه تاکید کردند و خواستار توقف دخالت های امپریالیستی در امور سوریه و احترام حاکمیت و وحدت اراضی آن شدند.   در بیانیه پایان این کنفرانس لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و همپستگی با ونزوئلا و نکولاس ... تاکید رئیس جمهور کوبا بر احترام به حاکمیت سوریه و عدم دخالت خارجی در امور آن کشور

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خاورمیانه, سوریه, فلسطین, کوبا

“عواقب احتمالی استقرار نیروهای آمریکایی در شمال سوریه”

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه اعلام کرد، استقرار نیروهای آمریکایی در شمال سوریه خطراتی را برای حملات تصادفی و غافلگیرکننده به گشت‌زنی‌های سوریه و روسیه در منطقه ایجاد می‌کند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

سندرز خواستار بازگشت فوری آمریکا به برجام شد

سناتور دموکرات و داوطلب ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در “نقض بی پروای” برجام، خواستار بازگشت فوری به برجام شد.

ادامه

امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن