بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

کوهن: ترامپ قدرت را به صورت مسالمت‌آمیز واگذار نمی‌کند / ترامپ یک «نژاد‌پرست، فریبکار و متقلب» است

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، مایکل کوهن وکیل پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جلسه استماعی در مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به واکنش ترامپ به شکست در انتخابات ابراز نگرانی کرد.

 

وی که در کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا شهادت می داد، با اشاره به تجربه همکاری ۱۰ ساله خود با ترامپ گفت: نگرانم اگر او در انتخابات سال ۲۰۲۰ شکست بخورد، هرگز قدرت را به صورت مسالمت آمیز منتقل نکند.

 

کوهن این نگرانی را علت اصلی حضور خود در این جلسه استماع و اعتراف به کارهای غیرقانونی خود در زمانی که در استخدام ترامپ بوده عنوان کرد.

 

وی همچنین در این جلسه از اسناد پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های مستهجن که مدعی ارتباط نامشروع با ترامپ بوده است، پرده برداشت.

 

کوهن تصویری از یک چک ۳۵ هزار دلاری در وجه او با امضای رئیس جمهوری آمریکا را نشان داد که برای بازپرداخت ۳۵ هزار دلار پولی که او به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم های مستهجن پرداخت کرده بود، دریافت کرده است.

 

وکیل پیشین ترامپ همچنین چک های دیگری را که از سوی پسر ترامپ و سازمان تجاری او در وجه این بازیگر صادر شده بود، افشا کرد.

 

این افشاگری کوهن می تواند پسر ترامپ را به دلیل نقض قوانین مربوط به تبلیغات انتخاباتی در آمریکا بسته به میزان آگاهی وی از دلیل این پرداخت ها، تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

 

کوهن در این جلسه استماع همچنین اعتراف کرد که ترامپ به او گفته حق السکوت را از منابع دیگری به این بازیگر بدهد تا مسیر این پرداخت ها قابل پیگیری نباشد.

 

وی در اظهارات خود از همه کمک هایی که به ترامپ برای رسیدن به ریاست جمهوری کرده بود اظهار پشیمانی کرد و ترامپ را یک «نژاد پرست، فریبکار و متقلب» دانست.

 

کوهن سال گذشته در جلسه دادگاه در مورد شهادت دروغ در کنگره در مورد زمان انجام اموری برای انعقاد توافق مربوط به احداث برج ترامپ در مسکو، به جرم خود اعتراف کرد.

 

وی به «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که چندین بار با ترامپ و اعضای خانواده وی در مورد این پروژه مذاکره کرده است.

 

کوهن پس از روبرو شدن با چندین اتهام از سوی بازپرس ویژه، برای تخفیف در مجازات خود حاضر به پذیرفتن جرم و همکاری با او شد.

ایرنا

ابرهای سیاه خصوصی‌سازی برفراز کشت و صنعت کارون / کارگران؛ نمی‌خوهیم خصوصی شویم

کارگران این مجتمع عریض و طویل کشت و صنعت می‌گویند: نمی‌دانیم چرا مسئولان قصد دارند این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کنند؛ آنهم درحالیکه تولید در این شرکت رونق دارد و هیچ مشکل خاصی نداریم.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, کارگری

رئیس‌جمهوری اوکراین در مسیر استیضاح قرار گرفت

یولیا تیموشنکو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین از برنامه استیضاح پترو پروشنکو رئیس‌جمهوری این کشور در پارلمان اوکراین به دلیل آنچه خیانت دولتی عنوان کرده است، خبر داد.   تیموشنکو روز سه شنبه در سخنرانی در پارلمان اوکراین گفت که فراکسیون «باتکیوشینا» (خانه پدری) در پارلمان اوکراین که تحت رهبری وی قرار دارد، به همراه سایر ... رئیس‌جمهوری اوکراین در مسیر استیضاح قرار گرفت

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, شرق اروپا, فساد

از سفر آیت‌الله جزایری به انگلیس تا استعفا از امامت نماز جمعه اهواز

«اعتمادآنلاین»؛ هفته پیش بود که آیت الله موسوی جزایری در خطبه نماز جمعه هفته گذشته با اشاره به بیماری خود به عدم امکان ادامه حضور ‌در این سمت اشاره کرد و گفت: غرضم این است اگر نتوانیم به‌عنوان امام جمعه باشیم که هیچ، اما تا جایی که بتوانم در خدمت شما‌ هستم.

ادامه

انگلستان, ایران, سیاسی, فساد, گزارش