ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

کوربین مدارک «فروش خدمات درمانی انگلیس به آمریکا» را افشا کرد

رهبر حزب کارگر و رقیب انتخاباتی نخست‌وزیر انگلیس، مدارکی از مذاکره مخفی با دولت آمریکا برای واگذاری بخشی از خدمات بهداشت این کشور به واشنگتن و افزایش عمدی بهای دارو را افشا کرد.

 

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس، روز چهارشنبه طی یک سخنرانی اعلام کرد شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس پیشنهاد دسترسی آمریکا به خدمات بهداشت انگلیس را ضمن گفت‌وگوهای تجاری مطرح کرده است.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کوربین گفت ۴۵۱ صفحه مدرکی که در اختیار دارد، از گفت‌وگوهای میان دولت‌های انگلیس و آمریکا پرده برمی‌دارد. او گفت: «شاید او (جانسون) مایل باشد پاسخ دهد که چرا این مدارک تأیید می‌کنند که آمریکا دستور داده خدمات بهداشت انگلیس در مذاکرات تجاری روی میز باشد».

 

جانسون تا کنون بارها اتهام این رقیب انتخاباتی خود در مورد واگذاری بخش‌هایی از خدمات بهداشت انگلیس به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را رد کرده است.

 

کوربین در ادامه گفت: «این‌ها اسنادی سانسور نشده هستند که تکذیبیه‌های بوریس‌ جانسون را کاملاً منسوخ می‌کند. اکنون زمانی که جانسون می‌گوید برگزیت را انجام می‌دهد، این حقیقت را می‌دانیم که چنین کاری کلاهبرداری از مردم بریتانیا است. حقیقت این است: سال‌ها مذاکره بی‌نتیجه [دولت محافظه‌کار با اتحادیه اروپا] و به حراج گذاشتن خدمات ملی بهداشت».

 

رهبر حزب کارگر گفت: «اگر اولین مناظره انتخاباتی بین من و بوریس جانسون را تماشا کرده باشید، دیده‌اید که گزارش‌ مذاکرات مخفی میان انگلیس و آمریکا درباره باز کردن درهای خدمات ملی بهداشت به روی شرکت‌های آمریکایی را به‌صورت سانسورشده و سیاه شده را در دستم بالا گرفتم. دیدید که بوریس جانسون خونسردیش را از دست داد و با عصبانیت پاسخ داد این یک بدعت کامل و اساساً نادرست است».

 

کوربین افزود: «این انتخابات اکنون مبارزه‌ای برای حفظ بقای خدمات ملی بهداشت است».

 

کوربین پیش‌تر نیز در کمپین انتخاباتی خود گفته بود: «جانسون برگزیت را دزدید. او می‌خواهد خدمات ملی سلامت انگلیس را به حراج بگذارد. ولی ما نمی گذاریم دست دونالد ترامپ به خدمات ملی سلامت ما برسد».

 

وی افزود: «همین حالا آمریکا و انگلیس مذاکرات اولیه برای طولانی کردن اعطای مجوز برای دارو را انجام داده‌اند. اعطای مجوز طولانی‌تر فقط یک معنی دارد، داروهای گران‌تر. در نتیجه چنین اقدامی زندگی بسیاری به خطر می‌افتد».

 

انتخابات زودهنگام در انگلیس قرار است در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود. جانسون درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.
فارس

حزب کارگر انگلیس: فروش سلاح به عربستان و اسرائیل را ممنوع می‌کنیم

‌حزب کارگر انگلیس ممنوعیت فروش تسلیحات نظامی به عربستان و اسرائیل را جزو برنامه‌های انتخاباتی خود قرار داد و اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی پیش رو، این وعده را عملیاتی می‌کند.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, فلسطین, یمن

جان‌باختن ۸ کودکِ خیابان‌خواب در شب‌های سرد پاریس

انجمن‌های مردم نهاد فرانسوی اعلام کردند، ۷۰۰ کودک به همراه والدینشان هر شب در خیابان‌های سرد پاریس می‌خوابند و ۲۰ هزار کودک نیز در ناحیه «ایل دو فرانس» به همراه خانواده‌هایشان در مهمانخانه زندگی می‌کنند.

ادامه

جهان, حقوق کودک, غرب اروپا, فرانسه, فقر

فریاد فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها؛ خشونت علیه زنان را پایان دهید

ده‌ها هزار نفر از مردم فرانسه و ایتالیا در اعتراض به اعمال خشونت‌ها علیه زنان، با برپایی راهپیمایی گسترده، پایان دادن به این برخوردها را خواستار شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, غرب اروپا, فرانسه