ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

کوربین: فرش قرمز برای ترامپ در انگلیس پهن نکنید

رهبر حزب مخالف دولت انگلیس در واکنش به برنامه سفر رسمی دونالد ترامپ به لندن گفت: «ترزا می» نباید به‌ افتخار رییس‌جمهوری که قراردادهای بین‌المللی را پاره می‌کند و اظهارات نژاد پرستانه و فاسد دارد و از انکارکنندگان بحران اقلیمی است، فرش قرمز پهن کند.

 

جرمی کوربین روز جمعه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که حفظ رابطه مهم با آمریکا مستلزم مراسم‌های پرطمطراق سفر رسمی نیست. او از اینکه بار دیگر «نخست‌وزیر در برابر دولت آمریکا کرنش کرده» ابراز تأسف کرد. کوربین ضمن رد دعوت برای شرکت در مراسم رسمی ضیافت شام با رییس جمهوری آمریکا افزود که حاضر است برای گفت‌وگو درباره تمام مسائل موردعلاقه با ترامپ دیدار کند.

 

کوربین تازه‌ترین سیاستمدار انگلیسی است که دولت محافظه‌کار ترزا می را به دلیل دعوت از رییس‌جمهوری آمریکا موردانتقاد قرار داده است.

 

پیش از این، رییس مجلس عوام انگلیس هم با سخنرانی ترامپ در پارلمان مخالفت و آن را اعتباری توصیف کرد که خود به‌ خود به رییس‌جمهوری میهمان اعطا نمی‌شود. تعدادی از نمایندگان مجلس عوام نیز با تنظیم لایحه‌ای مخالفت خود با حضور ترامپ در پارلمان را اعلام کرده‌اند.

 

دولت انگلیس می‌گوید تصمیم‌گیری در این رابطه به نظر پارلمان بستگی دارد، اما جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس بر ضرورت سخنرانی ترامپ در پارلمان اصرار دارد.

 

دفتر نخست‌وزیری انگلیس سه‌شنبه گذشته تائید کرد که ‘دونالد ترامپ’ سوم ژوئن (۱۳ خرداد) به لندن سفر خواهد کرد. این سفر با دعوت ملکه انگلیس انجام می‌شود و رییس‌جمهوری آمریکا و همسرش، ملانیا ترامپ، در جریان سفر مهمان ملکه خواهند بود.

 

سفر سال گذشته ترامپ به لندن با اعتراضات گسترده مردم روبه رو شد و تامین امنیت او حدود ۱۸ میلیون پوند خرج روی دست مالیات‌دهندگان انگلیسی گذاشت.

 

«ائتلاف توقف جنگ» که از جمله نهادهای بزرگ ضد جنگ در انگلیس به شمار می‌رود، با انتشار فراخوانی از مردم خواسته تا مانند سال گذشته در تظاهرات پر ازدحام علیه ترامپ شرکت کنند.

 

همچنین گروه «با یکدیگر علیه ترامپ و علیه ترامپ می‌ایستیم» روز چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) را برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در لندن انتخاب کرده‌اند. در بیانیه‌ای که این سه نهاد منتشر کرده آمده است: ترامپ نماد افراط‌ گرایی، اسلام ‌ستیزی، یهودستیزی، جنگ و درگیری است. این بار با حضور در خیابان‌های شهر نشان خواهیم داد که از سیاست‌های او متنفر هستیم.

 

در جریان تظاهرات سال گذشته کوربین در سخنانی ترامپ را نژاد پرست و نفرت پراکن نامید.

ایرنا

اعتراضات فعالان و حامیان محیط‌زیست در انگلیس به‌ساختمان بورس لندن کشید

به گزارش رویترز، حامیان و فعالان محیط زیست در شهر لندن، پایتخت انگلیس آخرین روز اعتراضات خود را در مقابل ساختمان بورس اوراق بهادار برگزار کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, محیط زیست

دوره درخشان اقتصاد آلمان تمام شد؟

با افزایش منازعات تجاری و کاهش فعالیت‌های اقتصادی در منطقه یورو، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی دچار کاهش فعالیت محسوسی شده است. این روند باعث شده تا دولت آلمان ناگزیر شود پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را کاهش دهد.

ادامه

اقتصادی, المان, جهان, خبر, غرب اروپا

مقامات آلمانی تهدید ترامپ را درباره هوآوی نمی پذیرند

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد: مقامات آلمانی تهدید ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر قطع همکاری اطلاعاتی با آلمان را درصورت کنار نگذاشتن شرکت چینی ‘هوآوی’ از شبکه نسل پنجم موبایل در آلمان رد می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جهان, چین, خبر, غرب اروپا