ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

کوربین: سیاست تغییر رژیم با استفاده از ابزار نظامی در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و … شکست خورده است

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر روز پنجشنبه در سخنانی در’چتم هاوس’در لندن با بیان اینکه دونالد ترامپ با سیاست ها و اظهاراتش در قبال کره شمالی و توافق هسته ای ایران، جهان را خطرناکتر ساخته، گفت بحران سوریه تنها از طریق سیاسی و مشارکت تمامی طرف ها و کشورهای ذی نفوذ قابل‌حل است.

 

 

جرمی کوربین در جریان سخنرانی اش در اندیشکده چتم هاوس گفت: جهان به ‌ویژه خاورمیانه مواجه بابی ثابتی گسترده است و ظهور گروه تروریستی داعش سبب شده است که بار دیگر در رابطه با نحوه مقابله با عوامل تهدیدکننده موجود به بازاندیشی بپردازیم.

 
وی افزود: رهیافت کنونی برای مقابله با عوامل تهدیدکننده و تروریستم از جمله رهیافت اولویت به کارگیری از ‘بمب’ در مناقشات که دولت آمریکا و نیز محافظه‌کاران در انگلیس معتقد به آن هستند، دیگر کار نمی‌کند.

 
رهبر حزب کارگر بیان داشت: سیاست تغییر رژیم با استفاده از ابزار نظامی در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و نیز مداخله غرب در افغانستان، سومالی و یمن شکست خورده است و هم اینک ( این سیاست ها و مداخلات) جهان را به مکانی خطرناک تر مبدل ساخته اند.

 
وی گفت: واقعیت این است که ‘جنگ علیه ترور’ که این مداخلات از آن نشات گرفته اند، شکست خورده است.

 
رهبر حزب کارگر افزود: این مداخلات نه تنها سبب افزایش امنیت ما در خانه نشده بلکه سبب بی ثباتی و ویرانی در بیرون از خانه ما شده و لازم است که دوباره مورد بازاندیشی قرارگیرند.

 
جرمی کوربین همچنین در جریان اظهاراتش گفت که روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در آمریکا و به‌ویژه اظهارات ترامپ در مورد کره شمالی و مخالفتش با برجام، جهان را بیشتر خطرناک کرده است.

 
وی گفت: رییس جمهوری جدید آمریکا به نظر می رسد که به خطرات کنونی در جهان ، با تشدید رویارویی با کره شمالی، حمله موشکی یک جانبه به سوریه، مخالفت با توافق هسته ای دولت اوباما با ایران و نیز حمایت از مسابقه تسلیحات هسته ای جدید، افزوده است.

 
رهبر حزب کارگر در همین ارتباط دولت محافظه‌کار انگلیس را متهم به دنباله‌روی کورکورانه از دولت ترامپ کرد و گفت: انگلیس سزاوار بیشتر از این است و ‘ترزا می’ نشان داد که برخوردار از یک ‘رهبریت ‘ قوی نیست.

 
کوربین با بیان اینکه حزب کارگر در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن ( ۱۸ خرداد) به دنبال بازترسیم روابط انگلیس با آمریکا و سایر متحدانش برخواهد آمد، گفت : ما به دنبال روابط نزدیک با آمریکا هستیم اما این به معنای دنباله روی از این کشور به ویژه در اقدامات نظامی نخواهد بود.

 
وی عنوان کرد: دولت کارگری خواهان روابط قوی و دوستانه با آمریکا است اما ترسی هم از بیان دیدگاه هایش ندارد.

 
رهبر حزب کارگر افزود: ‘ترزا می’ نخست وزیر انگلیس در حال حاضر یک ائتلاف مبتنی بر ‘ریسک و هرج و مرج ‘ با دولت ترامپ برقرار ساخته است.

 
کوربین در همین حال بیان داشت که در صورت پیروزی حزبش در انتخابات در پیش رو، با ترامپ دیدار خواهد کرد.

 
رهبر حزب کارگر همچنین با اشاره به حمایت حزبش از بازسازی سامانه دفاع هسته ای انگلیس موسوم به ترایدنت گفت او به دنبال استفاده از این سامانه نیست و خواهان یک خلع سلاح جهانی است.

 
وی بیان داشت: ‘سخن گفتن از اینکه آیا اقدام به استفاده از بمب اتمی خواهم کرد یا نه یک ‘پرسش غیرمعمول ‘ است. و درصورتی ‌که به نخست‌وزیری انگلیس برسم از انجام هر اقدامی برای حفاظت از امنیت کشور و حفظ مردم دریغ نخواهم کرد و از این لحاظ فردی صلح‌طلب نیستم.’

 
جرمی کوربین در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد اگر محافظه‌کاران تحت رهبری ‘ترزا می’ در انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن (۱۸ خردادماه) به پیروزی برسند، تنش‌ها در سوریه افزایش خواهد یافت.

 
رهبر حزب کارگر گفت: من روشن سازم که رای به ‘ترزا می’در انتخابات در پیش رو می تواند منجر به افزایش درگیری ها در سوریه و تشدید درد و رنج مردم این کشور، خطر رویارویی نظامی با روسیه و افزایش ناامنی در جهان، شود.

 
وی افزود جنگ در سوریه تنها از طریق سیاسی و گفت‌وگو قابل‌حل است و حزب کارگر بر روی یک رهیافت برای این کشور به توافق رسیده است و از تلاش‌های سازمان ملل در چارچوب مذاکرات صلح ژنو برای حل بحران سوریه حمایت به عمل می‌آورد.

 
رهبر حزب کارگر گفت در این مذاکرات صلح بایستی تمامی طرف ها و به ویژه کشورهای ذی نفوذ از جمله ایران حضور داشته باشند.

 
وی افزود: من خواهان ادامه مذاکرات صلح سوریه در چارچوب پروسه ژنو هستم.

 
کوربین بیان داشت: حزب کارگر در کنار مردم سوریه ایستاده و از انجام تحقیقات درست در مورد جنایات جنگی صورت گرفته در این کشور و پیشبرد مذاکرات صلح ژنو حمایت به عمل می آورد.

 
وی افزود: هر اقدامی که برای سوریه صورت می گیرد بایستی با این معیار مورد قضاوت قرارگیرد که آیا این به پایان دادن به تراژدی کنونی در این کشور منتهی خواهد شد یا نه.

 
رهبر حزب کارگر گفت: حتی اگر داعش به لحاظ نظامی شکست بخورد، اختلافات پایان نخواهد یافت تا زمانی که مذاکرات با حضور تمامی طرف های اصلی از جمله قدرت های منطقه ای و بین المللی صورت گرفته و دولتی فراگیر در این کشور بر سرکار آید.

 
وی تصریح کرد: همه جنگ های جهان عاقبت با ابزارهای سیاسی به پایان رسیده اند.

ایرنا

حمایت گسترده رای دهندگان انگلیسی از طرح های چپ گرایانه حزب کارگر انگلیس

نتایج نظرسنجی موسسه ‘کامرس’ که روز جمعه منتشر شد، نشانگر آن است که شمار زیادی از رای دهندگان انگلیسی از مانیفست چپ گرایانه انتخاباتی حزب کارگر انگلیس که در آن بر ملی شدن شبکه راه آهن و شرکت های انرژی انگلیس تاکید شده است، حمایت می کنند   براساس نتایج نظرسنجی موسسه ‘کامرس’، ۵۲ درصد ... حمایت گسترده رای دهندگان انگلیسی از طرح های چپ گرایانه حزب کارگر انگلیس

ادامه

انگلستان, جهان, خبر

حزب کارگر به‌دنبال ملی‌کردن خطوط راه آهن و صنعت انرژی انگلیس

حزب کارگر انگلیس براساس مانیفست انتخاباتی اش که روز پنجشنبه بخش هایی از آن به بیرون درز کرد، درصدد ملی کردن خطوط راه آهن، شرکت پست و نیز صنعت انرژی این کشور در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن (۱۸ خردادماه) است.   از مانیفست انتخاباتی حزب کارگر که روز پنجشنبه در رسانه های ... حزب کارگر به‌دنبال ملی‌کردن خطوط راه آهن و صنعت انرژی انگلیس

ادامه

اقتصادی, انگلستان, جهان, خبر

کوربین، درصورت شکست در انتخابات هم از رهبری حزب دست نمی‌کشم

به نقل از روزنامه دیلی میل، جرمی کوربین، رهبر ۶۷ ساله حزب کارگر انگلیس اظهار کرد درباره پیروزی در انتخابات زودهنگام ۸ ژوئن جدی است و متعهد به تداوم مبارزه در کمپین انتخاباتی برای کسب پیروزی شد.   کوربین در مصاحبه‌ای با پایگاه بازفید، تصریح کرد، صرف نظر از نتیجه انتخابات ماه آینده میلادی او ... کوربین، درصورت شکست در انتخابات هم از رهبری حزب دست نمی‌کشم

ادامه

انگلستان, جهان, خبر

در کشور آلمان عدالت و تساوی دستمزد در مورد زنان اجرا نمی‌شود!

پژوهش‌های انجام شده از طرف سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، نشان می‌دهد که سطح دستمزد زنان نسبت به همسرشان پایین تر است و برای بخشی از کار و زحمت آنان دستمزدی پرداخت نمی‌شود.   در کشور آلمان درصد زیادی از زنان شاغل هستند، ولی این زحمتکشان تا دستیابی به پرداخت دستمزد مساوی در برابر کار ... در کشور آلمان عدالت و تساوی دستمزد در مورد زنان اجرا نمی‌شود!

ادامه

المان, زنان, کارگری, گزارش