ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

کوربین رهبر سابق و چپ‌گرای حزب کارگر انگلیس رفع تعلیق شد

رهبر سابق و چپ‌گرای حزب کارگر انگلیس که به اتهامات یهود ستیزی از عضویت در این حزب معلق شده بود، روز سه‌شنبه از سوی کمیته اجرایی حزب کارگر تبرئه و رفع تعلیق شد.

 

به گزارش ایرنا، رهبر سابق حزب کارگر اوایل آبان گذشته به این دلیل تعلیق شد که گزارش درباره یهودستیزی در زمان رهبری خود را مبالغه آمیز توصیف کرده بود.

 

او امروز (سه‌شنبه) پیش از نشست کمیته اجرایی حزب کارگر با صدور بیانیه‌ای مواضع خود را در خصوص ضرورت مقابله با دین‌هراسی تشریح اما هرگونه اتهامات یهودستیزی را مردود اعلام کرد.

 

کوربین در این بیانیه نوشته است: امیدوارم که این مساله هرچه زودتر حل و فصل، تا حزب کارگر دوباره متحد شود و ریشه یهودستیزی را نابود کند و دولت محافظه کار بوریس جانسون را شکست دهد.

 

خبر رفع تعلیق کوربین هنوز به صورت رسمی از سوی حزب کارگر اعلام نشده اما منابع نزدیک به اعضای کمیته اجرایی آن را تائید کرده‌اند.

 

در همین حال اعضای جنبش یهودیان حزب کارگر بازگشت کوربین به این حزب را به باد انتقاد گرفته و با توسل به سیاست مظلوم نمایی ادعا کرده‌اند که پیروان این دین قربانی یهودستیزی هستند.

 

«کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر هم برای حفظ جایگاه و اعتبار حزبش از هرگونه اظهارنظر خودداری کرده است. حزب کارگر پس از شکست سنگین در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۰، سکان دولت را به حزب محافظه کار واگذار کرد و تاکنون موفق به پیروزی نشده است.

 

جرمی کوربین اواسط فروردین گذشته پس از پنج سال، هدایت دومین حزب بزرگ سیاسی انگلیس را به جانشین خود «کی‌یر استارمر» واگذار کرد.

 

او که پیشتر عضو گروه پارلمانی فراحزبی انگلیس و ایران بود و از عقاید ضد صهیونیستی برخوردار است در تمام مدت پنج سال گذشته به دلیل تبلیغات گسترده لابی اسراییل موفق به پیروزی در انتخابات آذر ماه سال گذشته نشد.

انتقاد شدید حزب چپ آلمان از افزایش چشمگیر بودجه نظامی در بحبوحه بحران کرونا

حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به افزایش چشمگیر هزینه‌های نظامی آلمان در بحبوحه بحران کرونا وارد کرده و اولویت بندی دولت در این راستا را خطا ارزیابی کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحلیل, جهان, حقوق بشر

کرونا به دلیل سیاست‌های نئولیبرالیستی دولت انگلیس با ۳۳ هزار و ۴۷۰ تن مبتلا در شبانه روز گذشته رکورد زد

تازه‌ترین آمار رسمی منتشره در انگلیس نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به بالاترین حد از زمان شیوع این ویروس رسیده است.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا, نئولیبرالیسم