ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

۶ کشور اروپایی هم مرز با دریای شمال، توافقی را به امضا رساندند که براساس آن از زیرساخت‌های دریایی این پهنه آبی با هدف آنچه که مقابله با تهدیدات روسیه خوانده‌اند، محافظت کنند. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رویترز، انگلیس و دیگر کشورهای بزرگ اروپایی هم مرز با دریای شمال امروز سه‌شنبه این توافق‌نامه ... توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

ادامه

آلمان, اروپا, انگلیس, اوکراین, بالتیک, بلژیک, جنگ سرد, جهان, خبر, دانمارک, روسیه, غرب, غرب اروپا, ناتو, نروژ, هلند

نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شدند

۱۱۵ نماینده پارلمان فرانسه خواستار توقف فوری فروش تسلیحات به اسرائیل شدند. به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، ۱۱۵ نماینده اپوزیسیون در پارلمان فرانسه روز گذشته -جمعه- در نامه ای از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا فورا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند. این نمایندگان در نامه خود با اشاره به ... نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شدند

ادامه

اسراییل, غرب آسیا, فرانسه, فلسطین

کوربین در واکنش به سیل اخیر؛ دولت جانسون ماهیت و چهره واقعی خود را نشان داد

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که در چند روز گذشته به دلیل سوء مدیریتش در رسیدگی به سیل اخیر در کشورش مورد انتقاد قرار گرفته است، این بار از سوی جرمی کوربین رهبر حزب کارگر به «بی توجهی» به آسیب دیدگان به دلیل سیل ناشی از توفان دنیس متهم شد.

 

به گزارش روز پنجشنبه تارنمای شبکه اسکای نیوز انگلیس، کوربین که قرار است امروز به منطقه جنوب ولز سفر کند ؛ گفت : واکنش دولت در قبال سیل های اخیر «کافی» نبوده است.

 

رهبر حزب کارگر افزود: نخست وزیر با خودداری از دیدار از مناطق آسیب دیده و برگزاری نشست کمیته اضطراری دولت ماهیت و چهره واقعی خود را نشان داد.

 

وی همچنین وزیران دولت متهم کرد که نتوانسته اند با بحران آب وهوایی مقابله کنند.

 

کوربین گفت: ناتوانی دولت جانسون در تشکیل نشست اضطراری برای حمایت از ساکنان مناطق آسیب دیده حامل پیامی کاملا روشن است. نخست وزیر به کمک به جوامع مناطق سیل زده به ویژه مناطقی که بارها در سالهای اخیر دچار سیل بوده اند، اهمیتی نمی دهد.

 

اظهارات کوربین با انتقاد جورج یوستیس وزیر محیط زیست انگلیس مواجه شد و یوستیس رهبر اپوزیسیون این کشور را به تلاش برای سیاسی کردن موضوع سیل ها متهم کرد.

 

جانسون  به تازگی نیز از سوی برخی از مردم ساکنان مناطق سیل زده و نمایندگان اپوزیسیون به دلیل خودداری از ملاقات با ساکنان مناطق سیل زده مورد انتقاد قرار گرفت.

 

در روزهای گذشته هزاران نفر به دلیل توفان « دنیس » از مناطق محل سکونت خود تخلیه شدند و روز سه شنبه بیش از ۴۰۰ وضعیت هشدار سیل همچنان به قوت خود باقی بود.

 

« لوک پولارد » سیاستمدار عضو حزب کارگر و وزیر دولت در سایه در امور محیط زیست، خودداری جانسون از دیدار با خانواده‌های سیل‌زده را « فضاحت بار » توصیف کرده است.

 

این نخستین‌بار نیست که جانسون به دلیل واکنش به سیل‌های گسترده مورد انتقاد قرار می‌گیرد. او آذر (دسامبر) گذشته نیز به دلیل خودداری از عذرخواهی از مردم برای دیدار زودتر از مناطق سیل‌زده مورد انتقاد قرار گرفت.

 

در روزهای گذشته صدها پرواز در فرودگاه‌های انگلیس بر اثر شدت وزش باد و طوفان که سرعت آن حدود ۱۱۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده، لغو و حدود ۲۳۰ پرواز خطوط هواپیمایی ایزی‌جت لغو و شمار زیادی از پروازهای بریتیش‌ایرویز نیز با تأخیر روبه رو شده است.

 

شرکت‌های ریلی نیز به مسافران اعلام کردند به دلیل جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی، سرویس‌ها با تأخیرهای طولانی روبه‌رو  و یا لغو شده‌اند.

سیاست جدید فرانسه نسبت به مساجد و سازمان‌های اسلامی، منابع مالی و وابستگی خارجی آن‌ها

رئیس‌جمهوری فرانسه علاوه بر امتناع از پذیرش امامان جماعت خارجی، از افزایش نظارت بر منابع خارجی مساجد و سازمان‌های غیردولتی اسلامی خبر داد.

ادامه

الجزایر, ترکیه, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, مراکش

احتمال مرگ بنیان‌گذار ویکی‌لیکس در زندان افزایش یافت

گروهی از پزشکان و روانشناسان در نامه‌ای سرگشاده به دولت‌های انگلیس و استرالیا نسبت به وضعیت سلامتی جولیان آسانژ بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند که او ممکن است در زندان تلف شود.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, ویکی‌لیکس