ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

کوربین ترامپ را به مداخله در امور داخلی انگلیس متهم کرد

رهبر حزب کارگر انگلیس اظهار نظرهای اخیر دونالد ترامپ و حمایتش از کاندیداتوری بوریس جانسون برای نخست وزیر شدن در این کشور و خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را یک “مداخله غیر قابل قبول” در امور داخلی انگلیس دانست.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اخیرا در مصاحبه‌ با نشریه انگلیسی سان که در آستانه آغاز سفر سه روزه رسمی خود به بریتانیا انجام شد با اعلام حمایت از نخست وزیر شدن بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس گفت‌: من فکر می‌کنم که بوریس جانسون در این سمت عملکرد خیلی خوبی خواهد داشت و یک نخست وزیر عالی خواهد بود.

 

ترامپ در اظهاراتش همچنین مدعی شد، برخی از کاندیداها برای رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا خواستار حمایت او از آنها شده‌اند، اما وی اعلام نکرد این افراد چه کسانی هستند و به گفته او تنها کسی که توقع این حمایت را نداشته مایکل گوو، وزیر محیط زیست دولت انگلیس بوده که از مواضع ترامپ در مورد ایران انتقاد کرده است.

 

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس که از پذیرش دعوت برای شرکت در ضیافت رسمی دولت انگلیس به هنگام سفر رییس جمهور آمریکا به این کشور سر باز زده در این خصوص گفت‌: تلاش ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره این که چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا باشد، یک مداخله کاملا غیرقابل‌قبول در دموکراسی کشور ما محسوب می‌شود.

 

وی در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: نخست وزیر بعدی کشور ما نه توسط رییس جمهور آمریکا و نه همچنین از جانب ۱۰۰ هزار عضو حزب محافظه‌کار که نماینده همه نیستند بلکه باید از جانب همه مردم بریتانیا و در یک انتخابات سراسری تعیین شود.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس بعد از این که در سال جاری میلادی سه بار در تلاش برای تصویب کردن توافق بریگزیت پیشنهادی خود در پارلمان این کشور شکست خورد، اخیرا استعفایش را از رهبری حزب محافظه‌کار و به تبع آن نخست وزیری انگلیس برای تاریخ هفتم ژوئن به منظور هموار کردن راه برای انتخاب جانشینش اعلام کرد.

 

تاکنون ۱۲ نماینده پارلمان انگلیس گفته‌اند که در رقابت برای رسیدن به رهبری حزب محافظه‌کار شرکت می‌کنند.

 

این کاندیداها نهایتا از جانب قانونگذاران هم‌حزبی خود به دو کاندیدای نهایی تقلیل پیدا خواهند کرد و سپس مردم عادی عضو حزب محافظه‌کار انتخاب نهایی را خواهند داشت.

 

ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۸ به هنگام آخرین سفرش به بریتانیا از بوریس جانسون تحسین کرد و گفت‌، از نظر او جانسون مهارت‌های لازم برای این که نخست وزیر بعدی انگلیس شود را دارد. کمی پیش از این اظهار حمایت رییس جمهور آمریکا، جانسون در اعتراض به عملکرد ترزا می در به نتیجه‌ رساندن بریگزیت استعفا کرده بود.

 

جانسون پیش از این گفته بود حاضر است بریتانیا را بدون یک توافق در تاریخ ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج کند و تاکنون درباره حمایت‌های اخیر ترامپ از خود اظهار نظری نکرده است.

 

جرمی کوربین به نوبه خود متهم شده است که مواضع حزبش در قبال بریگزیت را با عدم اعلام حمایت صریح از برگزاری یک همه‌پرسی دوم بریگزیت شفاف‌سازی نمی‌کند.

 

ترامپ: بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود

 

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد، اگر بروکسل آن چه را که لندن در بریگزیت می‌خواهد به آن ندهد، انگلیس باید از پرداخت لایحه جدایی‌اش از اتحادیه اروپا به مبلغ ۳۹ میلیارد پوند، امتناع کرده و از مذاکرات خارج شود.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در آستانه سفر رسمی‌اش به انگلیس که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ ساندی تایمز، گفت‌: نخست وزیر بعدی انگلیس باید نایجل فاراژ، حامی اصلی بریگزیت را برای انجام مذاکرات با اتحادیه اروپا بفرستد.

 

وی ادامه‌ داد: انگلیس باید در سال جاری میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود. آنها باید این کار را فیصله دهند. آنها باید موضوع این توافق را بندند. اگر من جای آنها بودم و آنچه را که می‌خواستم دریافت نمی‌کردم از مذاکرات خارج می‌شدم. اگر شما به یک توافق عادلانه دست نیافتید از مذاکرات خارج شوید.

 

دونالد ترامپ هم‌چنین بار دیگر حمایت خود را از کاندیداهای نخست وزیری که اعلام کرده‌اند انگلیس باید با یا بدون توافق در تاریخ تعیین شده ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود، تکرار کرد.

 

این کاندیداها شامل بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق، دومینک راب، وزیر سابق بریگزیت و ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس هستند.

 

ترامپ همچنین گفت‌: پس از پیروزی نایجل فاراژ در انتخابات پارلمان اروپا در ماه گذشته محافظه کاران اشتباه می‌کنند که نایجل فاراژ، رهبر حزب بریگزیت را وارد مذاکرات بروکسل نمی‌کنند.

 

رییس جمهور آمریکا افزود: من نایجل را بسیار دوست دارم و او پیشنهادات بسیاری برای ارائه دارد و فرد بسیار باهوشی است. آنها نایجل را وارد مذاکرات نمی‌کنند، اما به نظرم اگر آنها این کار را کرده بودند چقدر پیشرفت بهتر و بیشتری داشتند. آنها هنوز به این موضوع نرسیده‌اند.

 

وی در ادامه اظهاراتش درخصوص لایحه جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به مبلغ ۳۹ میلیارد پوند، یادآور شد: اگر من جای آنها بودم هرگز ۵۰ میلیارد دلار را پرداخت نمی کردم. این یک مبلغ بسیار هنگفت است.

 

ترامپ همچنین گفت‌: پیش از اینکه اجازه دهم آژانس اطلاعاتی آمریکا اطلاعات محرمانه بسیار مهم خود را با یک دولت چپ افراطی در انگلیس به اشتراک بگذارد باید به خوبی جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس را بشناسم.

 

رییس جمهور آمریکا در همین حال به وزرای انگلیسی هشدار داد که باید بسیار مراقب باشند تا با اجازه ورود دادن به کمپانی چینی هوآویی در شبکه جدید تلفن همراه ۵G انگلیس، تبادل اطلاعات را به خطر نیاندازند.

ایسنا

سخنرانی مرکل در دانشگاه هاروارد با تیکه انداختن به ترامپ و تشویق حضار

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مراسمی در دانشگاه هاروارد آمریکا به خاطر سیاست درهای باز بر روی پناهندگان به شدت مورد تقدیر قرار گرفت. او در سخنرانی‌اش از ترامپ انتقاد کرد و گفت گاهی بهتر است قبل از حرف زدن کمی تامل کرد.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, غرب اروپا, مکزیک

انتقال جولیان آسانژ به بیمارستان

بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی لیکس به بیمارستان زندان بریتانیایی بلمارش منتقل شد؛ مساله‌ای که باعث به وجود آمدن نگرانی‌ها نسبت به وضعیت جولیان آسانژ شده که در انتظار برگزاری جلسات دادگاهش در خصوص استردادش به آمریکاست.

ادامه

اکوادور, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, سوئد, ویکی‌لیکس

روزنامه انگلیسی از حمایت جرمی کوربین از برگزاری یک همه‌پرسی بریگزیت جدید خبر داد

یک نشریه انگلیسی به نقل از چهره‌های ارشد حزب کارگر این کشور گزارش کرد، رهبر این حزب قصد دارد از برگزاری یک همه‌‍‌پرسی جدید اما غیرالزام‌آور برای بریگزیت حمایت کند و احتمالا در عرض چند روز آینده این طرح را اعلام خواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا