«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

کوربین با اتهاماتی در زمینه یهودستیزی مواجه است

به گزارش شبکه خبری الجزیره، دایره جنجال‌ مربوط به ادعاها در زمینه یهودستیزی بزرگترین گروه اپوزیسیون انگلیس گسترش یافت چراکه حزب کارگر انگلیس از چند ماه پیش با اتهاماتی درباره مخالفت و دشمنی با یهود مواجه است و قبلا جرمی کوربین، رئیس این حزب درباره این موضوع عذرخواهی کرد.

 

روزنامه دیلی میل روز جمعه نوشته بود: “کوربین طی سفرش به تونس در سال ۲۰۱۴ دسته‌گلی را روی قبرهای اعضای یک سازمان فلسطینی که ۱۱ ورزشکار اسرائیلی و یک پلیس آلمانی را در المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ به قتل رسانده بودند،‌ قرار داد.”

 

این روزنامه نوشت: این قبرستان شامل یادبودهای ده‌ها فلسطینی که در انفجار اسرائیل علیه مقر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در تونس کشته شدند و نیز قبرهای اعضای گروه سپتامبر سیاه بود. این گروه از سوی افراد جدا شده از ساف تشکیل شد که دست به حمله مونیخ زد.

 

حزب کارگر اعلام کرد که کوربین که حامی شدید مساله فلسطین است برای بزرگداشت قربانیان حمله ۱۹۸۵ به تونس رفت.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در این باره در توییتر نوشت: قرار دادن دسته‌گل روی قبر “تروریست‌هایی” که دست به کشتار مونیخ زدند و تشبیه اسرائیل به آلمان نازی از سوی جرمی کوربین بی‌تردید مستحق محکومیت است.

 

کوربین نیز در پاسخ گفت: ادعاهای نتانیاهو درباره اقدامات و صحبت‌های من دروغ است. چیزی که مستحق محکومیت است قتل بیش از ۱۶۰ معترض فلسطینی (اشاره به کشته‌های تظاهرات‌های بازگشت در مرزهای غزه) به دست نیروهای اسرائیلی است.

 

حزب کارگر اعلام کرد که کوربین روی قبر کسانی که با گروه “سپتامبر سیاه” ارتباط داشتند دسته‌گل قرار ندارد و حمله مونیخ را محکوم کرد. کوربین به خبرنگاران گفته بود که وی هنگام قرار دادن دسته‌گل روی قبرها حاضر بوده اما وی این کار را نکرده و سفرش به تونس در راستای تلاش صلح بود.
ایسنا

گاردین: عربستان و اسرائیل با مشارکت انگلیس مردم را می‌کشند

تارنمای روزنامه گاردین نوشت: کشتار مردم غیر نظامی در یمن و سرزمین های فلسطین توسط عربستان و اسرائیل با حمایت و سلاح های انگلیس صورت می گیرد و رسانه ها در برابر آن سکوت کرده اند.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, فلسطین

روسیه: اتحاد گروه‌های فلسطینی، کشوری مستقل ایجاد می‌کند

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه اتحاد گروه های فلسطینی حول محور سازمان آزادی بخش فلسطین را شرط لازم برای تحقق آرمان ملت فلسطین برای ایجاد حکومت مستقل و کشوری یکپارچه براساس قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت دانست.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, روسیه, فلسطین