گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

کوبا پیشنهاد آمریکا برای دریافت واکسن کرونا را نپذیرفت

وزیر امور خارجه کوبا در جمع دیپلمات‌هایی در هاوانا اعلام کرد، دولت کوبا اهدای یک میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ از سوی آمریکا را رد کرد چرا که این پیشنهاد خیلی دیر مطرح شد و الزامات بسیار زیادی ضمیمه آن شده بود.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه میامی هرالد، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا گفت: وزارت امور خارجه آمریکا جمعه گذشته با سفارت کوبا در واشنگتن تماس گرفت تا این پیشنهاد “دقیقه نودی” و “فرصت‌طلبانه” را مطرح کند.

 

وی روز چهارشنبه در یک نشست غیرمعمول این اظهارات را مطرح کرد و از برنامه‌های آمریکا برای بی‌ثبات کردن دولت کمونیست کوبا و فقدان کمک‌های بشردوستانه در دوران پاندمی کرونا نیز گله و شکایت کرد.

 

برونو رودریگز گفت: آنها اهدای واکسن کرونا را به کشوری که مردم آن در حال حاضر واکسینه شده‌اند و حتی برنامه دوز یادآور نیز در حال پیشرفت است، پیشنهاد می‌دهند اما الزامات سختگیرانه و مداخله‌جویانه‌ای از جمله لزوم انجام مطالعات بالینی در کوبا با این واکسن‌ها را نیز ضمیمه آن می‌کنند.

 

وی افزود: مقامات کوبا محترمانه پاسخ پیشنهاد آنها را دادند و توضیح دادند که چرا این واکسن‌های اهدایی کمکی به بهبود وضعیت سلامتی کوبایی‌ها نمی‌کند.

 

برونو رودریگز اشاره نکرد که دولت آمریکا قصد اهدای کدام نوع واکسن کرونا را به کوبا داشت.

 

وی افزود مقامات آمریکایی به مکانیسم‌های بین‌المللی اشاره کردند که تاکنون ناکارآمد و تبعیض‌آمیز بوده‌اند؛ اظهاراتی که ظاهرا به برنامه کوواکس به مدیریت سازمان بهداشت جهانی با هدف تامین واکسن‌های اهدایی یا پیشنهادی به قیمت پایین‌تر برای کشورهای در حال توسعه اشاره دارد.

 

کوبا تنها کشور در این منطقه است که انتخاب کرده در این برنامه شرکت نکند. در عوض تصمیم گرفت تا واکسن‌های خود را تولید کند. دولت کوبا در حال حاضر مشغول رایزنی با سازمان بهداشت جهانی برای اخذ مجوز اضطراری است تا بتواند واکسن‌های خود را از طریق این سازمان به فروش برساند.

 

براساس داده‌های رسمی، ۷۰ درصد از جمعیت کوبا که واکسینه شده‌اند، در حال حاضر کاملا ایمن شده‌اند. این آمار شامل کودکان دو ساله نیز می‌شود.

 

اما گرچه کوبا همچنان مشغول تولید و آزمایش محصولات خود است، گونه دلتای ویروس کرونا در تابستان منجر به موج مرگباری شد که سیستم بهداشت این کشور را به آستانه فروپاشی رساند. برخی از بیماران بدون درمان و در بحبوحه کمبود گسترده دارو و اکسیژن جان باختند.

 

تحریم‌های آمریکا اجازه فروش دارو به کوبا را می‌دهند اما برونو رودریگز گله کرد که مقامات آمریکایی مجوزهای ویژه را برای صادرات کپسول اکسیژن به کوبا در دوران این بحران صادر نکردند.

 

برخی سازمان‌ها از دولت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا خواستند تا در دوران پاندمی کرونا برخی تحریم‌ها علیه کوبا را لغو کنند. دولت بایدن هم مدعی شد که در حال تسریع روند صدور مجوزها برای تامین کمک‌های بشردوستانه به کوباست.

 

زمان این پیشنهاد آمریکا برای اهدای واکسن کرونا به کوبا مصادف است با تصویب قوانین جدید مسافرتی توسط مرکز جلوگیری و کنترل بیماری آمریکا که مسافران خارجی را که واکسینه نشده‌اند، ممنوع الورود می‌کند.

لوکاشنکو اروپا را تهدید به بستن گاز کرد + ویدئو

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت کشورش به هرگونه تحریم جدید اروپا در ارتباط با بحران مهاجران در مرز بین بلاروس و لهستان که بروکسل مینسک را مقصر آن می داند، پاسخ خواهد داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, بلاروس, تحریم, جهان, خبر, شرق اروپا, لتونی, لهستان, لیتوانی, ویدیو

کوبا، آمریکا را به سازماندهی تظاهرات و فیسبوک را به کمک به مخالفان متهم کرد

دولت کوبا روز چهارشنبه گفت که تصمیم برای ممنوعیت تظاهرات مخالفان به وجهه آن لطمه نمی‌زند و ایالات متحده و گروه های ضد کاسترو در فلوریدا را به تحریک راهپیمایی برنامه ریزی شده هفته آینده متهم کرد، کوبا همچنین تهدید کرد از فیسبوک شکایت می‌کند و مدعی شد که این رسانه اجتماعی به جنبش مخالفان ... کوبا، آمریکا را به سازماندهی تظاهرات و فیسبوک را به کمک به مخالفان متهم کرد

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, کوبا, گزارش

سازمان ملل: تحریم‌های کره شمالی باید در طول بحران کرونا کاهش یابد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر کره شمالی از قدرت‌های جهان خواست تحریم‌های کره شمالی را کاهش دهند.

ادامه

اسیا, تحریم, جنوب آسیا, جنوب شرق آسیا, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, شرق آسیا, کره شمالی