عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

کوبا و ونزوئلا به شدت از تحریم‌های جدید آمریکا انتقاد کردند

کوبا و ونزوئلا روز گذشته به شدت از تحریم های جدید آمریکا علیه هاوانا و کاراکاس انتقاد کرده و اعلام کردند که واشنگتن در رسیدن به اهدافش تحت این تحریم ها ناکام خواهد ماند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، کوبا اعلام کرد که تحریم های جدید واشنگتن تلاشی بی ثمر برای تغییر سیاستهای هاوانا خواهد بود و تنها منجر به انزوای بین المللی بیشتر آمریکا خواهد شد.

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا دو روز پیش اعلام کرد شماری از شرکت های کوبایی مرتبط با ارتش و امور اطلاعاتی این کشور به لیست تحریم ها علیه کوبا اضافه می‌شوند.

 

این موضوع در حالی از سوی بولتون اعلام شد که در همان روز ۱۸۹ عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه ای رای دادند که خواستار پایان تحریم های تجاری، اقتصادی و مالی آمریکا علیه کوبا شد.

 

هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز چهارشنبه بحث بر روی پیش نویس قطعنامه ای را آغاز کرد که به موجب آن تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کوبا باید لغو شود.

 

 

نمایندگان کشورهای مختلف در این روز و همچنین در ادامه این نشست که روز پنج شنبه برگزار شد، بر ضرورت لغو این تحریم ها که باعث فشار اقتصادی بر مردم کوبا شده است، تاکید کردند.

 

در همین حال کارلوس فرناندز دکاسیو مسئول امور آمریکا وزارت خارجه کوبا روز جمعه در کنفرانسی خبری عنوان کرد: ما تحریم های جدید آمریکا را قویا رد می کنیم. این تحریم ها بر اقتصاد و توسعه کوبا تاثیر می گذارد. باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که این تحریم ها شکست می خورند. این اقدامات آمریکا نمی تواند عزم مردم کوبا را از بین ببرد.

 

این مقام ارشد کوبایی در ادامه تاکید کرد که این تحریم های آمریکا نقض قوانین بین المللی است و بیشتر از گذشته آمریکا را در جامعه جهانی منزوی خواهد کرد.

 

از سوی دیگر شبکه تله سور ونزوئلا نیز گزارش داد: نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن انتقاد شدید از تحریم های جدید آمریکا علیه کاراکاس، این سیاست واشنگتن را جنایتکارانه توصیف و تصریح کرد که به دلیل تحریم های آمریکا و اقدامات این کشور در ایجاد مانع در انتقال مایحتاج مردم، بهای مواد غذایی و داروهای وارداتی به ونزوئلا رو به افزایش بوده است.

 

با این حال مادورو گفت: ما در اختیار داشتن ۳۲ میدان طلا در ونزوئلا را تایید می‌کنیم. همه چیز نشان از آن دارد که ونزوئلا به دومین کشور دارای بزرگترین ذخایر طلا در کره زمین تبدیل خواهد شد.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه تاکید کرد که دولتش تمامی تدابیر لازم را برای مقابله با محدودیت های اعمال شده در ورود دارو و مواد غذایی به ونزوئلا در دستور کار قرار می‌دهد.

مادورو افزود: این تحریم های آمریکا جنایتکارانه است اما ما هرگز در برابر آنها تسلیم نمی شویم. ونزوئلا هرگز در برابر امپریالیسم تسلیم نخواهد شد.

 

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه دستور اجرایی جدیدی را علیه دولت ونزوئلا امضا کرد که به موجب آن تمام اموال یا منافع موجود در آمریکا که متعلق به رئیس جمهوری این کشور یا افرادی که اوفک شناسایی کرده باشد، مسدود خواهد شد.

 

این دستور اجرایی، هرگونه نقل و انتقال در حوزه طلای ونزوئلا را مسدود و هرگونه معامله ای با دولت یا پروژه های مربوط به دولت ونزوئلا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم را ممنوع می‌کند.

ایرنا

مورالس: ترامپ پس از ناکامی مداخله نظامی، تحریم ونزوئلا را تشدید کرد

رئیس جمهوری بولیوی روز گذشته ضمن اعلام اینکه تشدید تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا به دنبال شکست طرح مداخله نظامی ترامپ علیه کاراکاس اعمال شده، تصریح کرد: ایالات متحده با هدف مطیع ساختن ونزوئلا و تسلط بر منابع طبیعی این کشور، دست به اعمال تحریم علیه کاراکاس می‌زند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, خبر, ونزوئلا

بولتون؛ ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه را “سه‌گانه استبداد” خواند/ بولسونارو؛ سفارتمان را به‌بیت‌المقدس منتقل می‌کنیم

جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در جریان یک سخنرانی در میامی آمریکا ضمن اعلام تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا و کوبا، گفت، کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه «سه گانه استبداد» هستند.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فلسطین, کلمبیا, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا