«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

کوبا و تداوم حرکت در مسیر دیپلماسی پزشکی

کوبا در تازه‌ترین اقدامش برای کمک به کشورها در مهار شیوع کرونا، ۲۱۶ پزشک و کادر درمانی را به آفریقای جنوبی اعزام می‌کند.

 

به گزارش تارنمای فرانس ۲۴، کوبا پیش از این نیز ده‌ها نفر از اعضای کادر درمانی را به سراسر جهان برای کمک‌رسانی اعزام کرده بود.

 

برخی از این اقدام کوبا به عنوان راهی برای همبستگی با کشورهای جهان در مسیر مقابله با کرونا و “دیپلماسی پزشکی” دولت هاوانا یاد کرده‌اند.

 

کوبا تاکنون حدود ۱۲۰۰ عضو از اعضای  کادر درمانی خود را به کشورهای آسیب پذیر آفریقا و حوزه  کارائیب و همچنین برخی کشورهای غربی از جمله ایتالیا اعزام کرده است.

 

در حالیکه کوبا با این اقدامش به دنبال همبستگی و کمک به کشورهای جهان در مقابله با کرونا بوده اما دولت دونالد ترامپ به دلیل دشمنی با کوبا، این اقدامات بشردوستانه هاوانا را تحمل نکرده و از کشورها خواسته هیات‌های پزشکی کوبا را نپذیرند. این در حالی است که این کشورها نسبت به این درخواست واشنگتن بی‌توجه بوده و از حضور اعضای کادردرمانی و کمک‌های درمانی کوبا استقبال کرده‌اند.

 

دولت ترامپ درصدد قطع درآمدهای کوبا با ایجاد شرایط سخت اقتصادی از طریق تحریم‌های طولانی مدت است.

 

کوبا که تاکنون ابتلای ۱۳۳۷ نفر از شهروندانش به کرونا را تایید کرده، یکی از کشورهای جهان بوده که بالاترین شمار پزشکان در یک کشور را دارا می‌باشد و تلاش کرده از این پتانسیل برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر کرونا بهره ببرد.

 

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، پزشکان و متخصصان کوبایی به رغم فشارها و تحریم‌های اقتصادی آمریکا تاکنون برای نبرد با بیماری کووید ۱۹ و ارائه خدمات پزشکی به بیماران به ۱۴ کشور سفر کرده‌اند.

 

کوبا علاوه بر ارائه خدمات پزشکی، در عرصه دارویی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. آلمان خواستار دستیابی به داروی «این‌فرک» و وارد کردن آن از کوبا است که گفته می‌شود در چین برای درمان کرونا موثر واقع شده است.

 

وزارت بهداشت کوبا اعلام کرده که به عنوان بخشی از تدابیر مقابله با ویروس کرونا، اقدام به استفاده از نوعی داروی پیشگیری‌کننده از این ویروس در کشور خواهد کرد.

 

محاصره اقتصادی چند دهه‌ای آمریکا علیه کوبا در حالی مدت‌هاست آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف این کشور وارد کرده که در بحبوحه شیوع کرونا، این کشور آمریکای لاتین با بحران در بخش بهداشتی و تجهیزات پزشکی روبرو است که جان هزاران کوبایی را در خطر قرار می‌دهد.

ایرنا

تاکید پوتین و مادورو بر اهمیت مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا

روسای جمهوری روسیه و ونزوئلا در گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت مقابله با تحریم‌های یکجانبه که روش آمریکا در مبارزه با کشورهای مخالف سیاست‌های خود است، تاکید کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ونزوئلا

سنگ‌اندازی‌های ترامپ در راه مقابلهٔ ملّت‌ها با بحران کووید-۱۹

سیاست های ضد انسانی و مداخله جویانه امپریالیسم آمریکا بر ضد مردم ونزوئلا – به مناسبت روز جهانی همبستگی با ونزوئلا (۱۹ آوریل ۲۰۲۰/۳۱ فروردین ۹۹)

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کلمبیا, مقاله, ونزوئلا

انتقاد ونزوئلا از ترامپ پس از انتقال محرمانه دارایی‌های بانک مرکزی به گوایدو

وزیر امور خارجه ونزوئلا از دولت ترامپ به دلیل انتقال دارایی های مصادره شده دولتی ونزوئلا به رهبر اپوزیسیون این کشور انتقاد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, ونزوئلا

دستاورد ونزوئلا در مقابله با کرونا به‌رغم تحریم‌ها

ونزوئلا به رغم اینکه مدتهاست با تحریم‌های آمریکا و کمبود شدید دارو و مواد غذایی روبرو بوده اما توانسته در مهار شیوع کرونا نسبتا خوب عمل کند و تدابیر موثری را در این راستا اجرایی کرده است.

ادامه

ارژانتین, اکوادور, امریکا, امریکای لاتین, برزیل, پرو, تحریم, جهان, شیلی, کلمبیا, مکزیک, ونزوئلا