تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

کوبا: ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا محاصره جنایتکارانه آمریکا را درهم شکست

رییس جمهوری کوبا روز دوشنبه با اشاره به ورود نفت‌کش ایرانی به سواحل ونزوئلا گفت: این اقدام محاصره “غیرقابل قبول و جنایتکارانه” تحمیل شده آمریکا بر ونزوئلا را شکست. 

 

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، “میگل دیاز کانل” رییس جمهوری کوبا در پیامی توئیتری بر ورود نخستین نفتکش از پنج تانکر ایرانی به ونزوئلا که به دلیل محاصره اجباری تحمیل شده توسط آمریکا با کمبود بنزین روبرو شده است، پرداخت.

 

رئیس دولت کوبا در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام محاصره “غیرقابل قبول و جنایتکارانه” که توسط ایالات متحده به ونزوئلا تحمیل شده است را شکست.

 

مرکز ردیابی نفتکش‌ها دقایقی پیش در پیامی توئیتری از لنگر انداختن نخستین کشتی حاوی سوخت ایران در پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا خبر داد.

 

مرکز ردیابی تانکر ترکز (TankerTrackers) در پیامی توئیتری نوشت: نفتکش ایرانی فورچون که در اواسط ماه مارس (اسفند- فروردین) در بندر شهید رجایی با ۴۳ میلیون لیتر بنزین بارگیری شده بود، هم اکنون در اسکله ۲ در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا واقع در غرب پایتخت کاراکاس لنگر انداخت.

 

این نخستین کشتی از پنج نفتکش ایرانی است که به رغم تهدیدات و تحریم‌های آمریکا در سواحل شمالی ونزوئلا پهلو می‌گیرد و آماده تخلیه محموله سوختی خود است.

 

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد نفتکش ایرانی در حال انجام عملیات پهلو گرفتن در پالایشگاه ال پالیتو با کمک دو قایق یدکش ونزوئلا اندکی پس از نیمه شب روز دوشنبه به وقت محلی می‌باشد.

 

به دنبال تهدیدهای آمریکا برای اطمینان از اینکه کشتی ایرانی بدون هیچ گونه حادثه به سواحل ونزوئلا برسد، تانکر هنگام عبور از منطقه انحصاری اقتصادی (EEZ) توسط نیروی دریایی ونزوئلا اسکورت شد.

 

دومین کشتی نیز که فارست نام دارد پیش از این روز شنبه وارد دریای کارائیب شد. سه کشتی دیگر نیز در حال عبور از اقیانوس اطلس هستند.

 

پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران بوده و راهی ونزوئلا شده‌اند.

 

روز گذشته و همزمان با ورود نخستین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا، هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا شد.

 

نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا نیز ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تأکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

 

وی، ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد.»

روسیه به خطرات استقرار ناوهای آمریکایی در مسیر نفتکش ایران هشدار داد

معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد به واشنگتن هشدار داد خطرات ناشی از حوادث را هنگام استقرار ناوهای خود در منطقه‌ای که نفتکش‌های ایران در نزدیکی ونزوئلا فعالیت‌های قانونی دارند، کاملا درک کند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, بولیوی, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

وال استریت ژورنال؛ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای توقف فروش نفت به ونزوئلا صورت گرفته است

روزنامه وال استریت ژورنال افشا کرد که تحریم‌های جدید آمریکا علیه برخی از نهادها و مقامات ایران به امید توقف روند فروش نفت این کشور به ونزوئلا بوده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خبر, سازمان ملل