«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

کوبا: سیاست‌های بایدن باج خواهی سیاسی و غیرانسانی است

دستگاه دیپلماسی کوبا با انتقاد از دولت آمریکا و نقض تعهدهای مهاجرتی بین دو کشور از سوی واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده در پی باج خواهی سیاسی است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، دستگاه دیپلماسی کوبا هشدار داد که ایالات متحده توافقنامه های مهاجرتی دوجانبه را نادیده می‌گیرد و مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان را ترویج می کند.

 

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تله سور» وزارت امور خارجه کوبا یکشنبه اتهامات دولت ایالات متحده در مورد ادعای عدم تعهد مقام‌های کوبا در مبارزه با قاچاق انسان را رد کرد.

 

وزارت خارجه کوبا اعلام کرد: «این اتهامات دروغین ناشی از گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۰ است، سندی که هاوانا آن را وسیله‌ای تنها برای اتهامات دروغین و باج خواهی سیاسی توصیف کرده است.»

 

دستگاه دیپلماسی کوبا هشدار داد که این اتهامات جدید بخشی از اقدامات دولت آمریکا برای جلوگیری از همکاری بین‌المللی کوبا در زمینه‌هایی مانند بخش بهداشت است.

 

دستگاه دیپلماسی کوبا با اشاره به نقش منفی انجام شده توسط سناتورهای آمریکایی از جمله «مارکو روبیو» و «رابرت منندز» یادآوری کرد که به نظر می‌رسد «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده به یک سیاست غیرانسانی و منسوخ در قبال ملت کوبا متعهد شده است.

 

در بیانیه وزارت خارجه کوبا آماده است: «آمریکا خود بین کشورهایی است که با بدترین مشکلات قاچاق انسان روبرو است. سیاست‌های این کشور با هدف نابود کردن اقتصاد کوبا وعدم رعایت توافق نامه‌های مهاجرتی دوجانبه است.»

 

چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

 

صدها کوبایی چندی قبل در شهر «هاوانا» پایتخت این کشور با برپایی اعتراضی خواستار پایان تحریم‌های آمریکا علیه مردم این کشور شدند. معترضان کوبایی سوار بر خودرو، دوچرخه و موتورسیکلت درحالیکه پرچم کشورشان را با خود حمل می‌کردند و شعار ضدتحریم سر می‌دادند از مقابل سفارت آمریکا در هاوانا عبور کردند.

مادورو: آمریکا به دنبال کشتن من و رهبران ونزوئلا است

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا طی سخنرانی در یک مراسم نظامی در این کشور هشدار داد، آمریکا در تلاش برای ترور او و دیگر سران ارشد سیاسی و نظامی ونزوئلا است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, برزیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا, ونزوئلا

مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر پایان تحریم آمریکا علیه کوبا را خواستار شد

مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر خواسته خود مبنی بر اینکه آمریکا به تحریم علیه کوبا خاتمه دهد، تکرار کرد. این تازه‌ترین سری از رای‌گیری سالانه است که تاکید دارد این اقدام دوره جنگ سرد متوقف شود.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, اوکراین, برزیل, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, کلمبیا, کوبا

همزمان با سرکوب خونین اعتراضات؛ انفجار خودرو بمب‌گذاری‌شده در پایگاهی نظامی در کلمبیا ۳۶ نفر مجروح شدند

حداقل ۳۶ تن ازجمله دو غیر نظامی در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در پایگاهی نظامی واقع در شرق کلمبیا، زخمی شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا