پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

کوبا حمایت از حقوق‌ بشر توسط آمریکا را به چالش کشید

وزیر امور خارجه کوبا با تاکید بر بحران شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ از دولت آمریکا خواست به حدود شش دهه تحریم علیه این کشور پایان داده و بیش از ۲۴۰ اقدام خصمانه اعمال شده از سوی دولت دونالد ترامپ را لغو کند.

 

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، «برونو رودریگس» وزیر امور خارجه کوبا با انتشار پیامی در صفحه توییترش،  خطاب به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: اگر بلینکن به حقوق بشر کوبایی‌ها علاقه‌مند باشد، تحریم اقتصادی و ۲۴۳ اقدام دولت قبلی را با توجه به اینکه امروز در میانه همه‌گیری کووید-۱۹ قرار داریم، لغو خواهد کرد.

 

همچنین جوآنا تابلادا معاون مدیرکل بخش آمریکا در وزارت خارجه کوبا، حذف کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریست را خواستار شد.

 

آنتونی بلینکن روز سه شنبه در سخنانی از پیش ضبط شده در کنفرانسی درباره آمریکای لاتین گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به انتقاد از «سرکوب حقوق بشر» در کوبا ادامه می‌دهد.

 

کوبا در آخرین گزارش سالانه (اکتبر ۲۰۲۰) خود پیرامون خسارت‌های ناشی از تحریم‌ها، درآمد از دست رفته این کشور در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ (فروردین تا اسفند ۹۸) را رقم رکورد پنج میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار برآورد کرد.

 

به گفته مقام‌های کوبایی، بر اساس قیمت‌های فعلی، مجموع زیان انباشته این کشور در شش دهه محاصره اقتصادی، ۱۴۴ میلیارد و ۴۱۳ میلیون دلار است.

 

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا به تازگی اعلام کرد: سیاست ظالمانه آمریکا اگر در بیش از شش دهه گذشته، خانواده های کوبایی را با کمبودها مواجه کرده، در یکسال اخیر و در دوران بیماری همه‌گیر، (این تحریم‌ها) تقریبا خفه‌کننده بوده است.

 

در سال ۲۰۰۸ زمانی که برادر فیدل کاسترو رهبر انقلابی کوبا و اسطوره مبارزه با امپریالیسم آمریکا، «رائول کاسترو» بر سر کار آمد، اقداماتی در جهت برداشتن محدودیت‌ها برای کوبایی‌ها آغاز شد. در مقابل هم باراک اوباما تصمیم گرفت تا برخی محدودیت‌ها برای کوبایی‌ها را لغو کند، از سال ۲۰۱۴ زمزمه‌های روابط دو کشور آغاز شد. در نتیجه در همان سال در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و با ایجاد تغییرات در سیاست خارجی آمریکا، پس از نیم قرن تحریم و محاصره کامل اقتصادی کوبا، روابط دو کشور از سر گرفته شد.

 

اما این توافق دوامی نداشت و با روی کار آمدن دونالد ترامپ جمهوری‌خواه این توافق به صورت یکجانبه لغو شد و فشارها علیه این کشور ضد امپریالیست آمریکای لاتین افزایش یافت.

 

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، پیشتر در ماه مارس اعلام کرد، نزدیکی روابط با کوبا مشابه دوران ریاست اوباما از اولویت برنامه‌های جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیست اما اطمینان داد که تصمیمات گرفته شده توسط ترامپ بررسی خواهد شد.

واکنش رسانه‌های روس به‌‌افشای فایل صوتی ظریف/ دولت مصاحبه را منتشر کرده است؟

تا امروز کرملین واکنشی به اظهارات ظریف نشان نداده، اما رسانه‌های روسیه گزارش‌هایی در این باره نوشته‌اند که جالب توجه است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, مذاکرات اتمی, مقاله

چین؛ در شرایط تحریم‌های غرب؛ مسکو وپکن قاطعانه از یکدیگر حمایت کرده و خواهند کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با محکوم کردن سیاست اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا، تأکید کرد: پکن در شرایط تشدید تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه، با قاطعیت بیشتری از مسکو حمایت خواهد کرد

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا