تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

کوبا: جامعه جهانی علیه مداخله آمریکا در ونزوئلا موضع گیری کند

رئیس جمهوری کوبا از جامعه جهانی خواست تا علیه مداخله آمریکا در امور سیاسی ونزوئلا موضع گیری کند.

 

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری پرنسالاتینا، ‘میگل دیاز کانل’ در صفحه توئیتر خود همچنین از جامعه جهانی خواست از آمریکا لاتین به عنوان منطقه صلح حمایت کند.

 

این درخواست در حالی مطرح شد که روز گذشته (دوشنبه) نشست گروه لیما با حضور ‘مایک پنس’ معاون رئیس جمهوری آمریکا و ‘خوان گوایدو’ رهبر مخالفان دولت کاراکاس در پایتخت کلمبیا با محوریت تحولات ونزوئلا برگزار شد تا شرکت کنندگان تحت هدایت واشنگتن بدنبال اقدامات جدید علیه دولت کاراکاس باشند.

 

همچنین ‘برونو رودریگز’ وزیر خارجه کوبا روز گذشته عنوان کرد که گروه لیما قاطعانه با هرگونه اقدام نظامی علیه ونزوئلا مخالف است.

 

رودریگز در توئیتی نوشت: اگر گروه لیما در مسیر مخالفت کامل با اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا حرکت نکند، عملا مسئولیت جدی تاریخی را برای همدستی با آغاز یک جنگ امپریالیستی در قاره امریکا می پذیرد.

 

کوبا اخیرا هشدار داده بود که واشنگتن بدنبال تحمیل بیانیه ای به گروه لیما است که در آن دولت کاراکاس به ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه متهم شده است.

 

به گزارش ایرنا، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در دیداری خارج از عرف دیپلماتیک با خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا، پیام «حمایت صد درصدی» کاخ سفید از ریاست جمهوری خودخوانده گوایدو را به وی ابلاغ کرد.

 

پنس در این دیدار که در بوگوتا پایتخت کلمبیا انجام شد، گفت که او فرستاده «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از شکل‌گیری دولت موازی گوایدو در ونزوئلا است.

 

گوایدو نیز با تهدید «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، ازکشورهای منطقه خواست که علیه مادورو دست به اقدام بزنند.

 

ونزوئلا می‌گوید که آمریکا با ارسال محموله‌هایی با عنوان دارو و غذا به مرزهای ونزوئلا، در تلاش برای ناتوان جلوه دادن دولت مادورو است.

سفیر ونزوئلا: اتحادیه اروپا به‌ دنبال تصاحب نفت ماست / کالاهای ارسالی آمریکا تاریخ‌گذشته است

سفیر ونزوئلا در روسیه با اشاره به ارسال محصولات غذایی و دارویی تاریخ‌گذشته از طرف آمریکا به این کشور، اتحادیه اروپا را به “برخورد دوگانه” با ونزوئلا متهم کرده هدف آنها را نه توسعه دموکراسی، بلکه تصاحب نفت این کشور نامید.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

با رای قاطع مردم، کوبا به سوسیالیسم آری گفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر مبنای نتایجی که دوشنبه شب (به وقت محلی کوبا) اعلام شد، ۸۶ درصد از شرکت‌کنندگان یا به عبارتی نزدیک به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، به اصلاح قانون اساسی آری گفتند. ۹ درصد از شرکت کنندگان نیز رای منفی به صندوق انداختند.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا

سه‌گانهٔ شرارتِ دولتِ ترامپ

با پیوستن اِلیوت آبرامز به تیم بولتون – پومپئو، سه‌گانهٔ شرارتِ دولتِ ترامپ با هدف دخالت مستقیم در رویدادهای ونزوئلا شکل گرفت.

ادامه

اسراییل, افریقای جنوبی, السالوادور, امریکا, امریکای لاتین, پاناما, جهان, چین, روسیه, کانادا, گواتمالا, مقاله, نیکاراگوئه, ونزوئلا