«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

کوبا با رد ادعای آمریکا: هاوانا خود قربانی تروریسم واشنگتن است

کوبا اقدام آمریکا برای گنجاندن نام این کشور در فهرست حامیان تروریسم را «فرصت‌طلبی سیاسی» توصیف و با ردّ قاطعانه این ادعاها اعلام کرد که هاوانا، خود سال‌ها قربانی تروریسم واشنگتن بوده است.

 

به گزارش سه شنبه ایرنا از خبرگزاری پرنسا لاتینا، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا با «ریاکارانه» خواندن ادعاهای دولت آمریکا، اظهارات واشنگتن مبنی بر حامی تروریسم خواندن هاوانا را به شدت محکوم کرد.

 

وی همچنین در صفحه توئیتر خود این اقدام دولت ترامپ را «فرصت‌طلبی سیاسی» دانست و نوشت: این نوع رفتارهای آمریکا از سوی تمامی دغدغه‌مندان حقیقی خطرات تروریسم و قربانیان آن شناخته شده است.

 

در همین رابطه، «کارلوس فرناندز» مدیرکل امور آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا نیز در توئیتی نوشت: کوبا خود قربانی تروریسم چندین ساله دولت آمریکا بوده است.

 

وی با بیان اینکه اقدامات تروریستی آمریکا و همدستی این کشور در تامین مالی افراد و سازمان های تروریست پیشینه‌ای طولانی دارد، افزود: تعداد قربانیان کوبایی بر اثر اقدامات تروریستی واشنگتن ۳ هزار و ۴۷۸ نفر بوده است در حالی که دو هزار و ۹۹ کوبایی نیز در اثر این جنایت‌های تروریستی مجروح شده‌اند.

 

گروه هایی از داخل واشنگتن نیز ادعاهای دولت ترامپ مبنی بر قرار دادن این کشور در فهرست حامیان تروریست را تحریک آمیز و بی‌اساس خواندند و ضمن محکوم کردن این اقدام، طی نامه ای به مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، خواستار توقف چنین حملاتی به کوبا شده اند.

 

پمپئو  دیروز دوشنبه با اعلام اقدام واشنگتن برای قرار دادن نام کوبا در فهرست حامیان تروریسم ادعاهایی علیه هاوانا ازجمله پناه دادن به فراریان آمریکایی را مطرح کرد. ادعاهایی تکراری که هاوانا بارها آن را رد کرده است.

 

دولت آمریکا پیش‌تر نیز یک بانک تجاری کوبایی را بدون ارائه مدرکی با ادعای اینکه تحت کنترل ارتش کوبا بوده، تحریم کرد.

 

واشنگتن که به رغم قوانین بین‌المللی در تعیین حدود و مرزها، منطقه آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌داند، همواره با سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه درصدد ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در کشورهای چپ‌گرای این منطقه برآمده و نفرت عمومی جوامع آمریکای لاتین را نسبت به این رویکرد خود برانگیخته است.

 

تحلیل گران و کارشناسان پیشتر هشدار دادند که آمریکا همواره کوبا را هدف یک طرح جنگ رسانه‌ای در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در جهت کودتای نرم علیه هاوانا قرار داده است. این بخشی از یک ساز وکار دخالت خارجی غیرمستقیم علیه کوبا بوده که توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ایجاد شده است.

نگاه کشورهای حوزه آلبا به واکسن کوبایی کرونا

رئیس جمهوری ونزوئلا که ریاست اتحادیه کشورهای مقاومت آمریکای لاتین (آلبا) را برعهده دارد، ضمن فراخوانی دولت های آلبا برای پیشبرد روش‌های درمانی واحد، پیشنهاد امضای توافق برای دستیابی به واکسن کوبایی کرونا و آغاز مرحله کارآزمایی‌های بالینی در ونزوئلا را مطرح کرد.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, ونزوئلا

ایران؛ آمادگی۵۰هزار داوطلب، برای انجام کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن “سوبرانا-۲”

کوبا باید این واکسن را بر روی انسان‌های کشوری در خارج از کوبا نیز آزمایش کنند که میزان مبتلایان بسیار دارد. میزان ابتلا به ویروس کووید۱۹ در کوبا به دلیل مدیریت مطلوب در سطحی نازل نگه داشته شده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خبر, کوبا

اقدام انسانی دولت کوبا و تولید واکسن کرونا در ایران

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بازنشر سخنان رئیس اتاق فکر گفت وگوی بین آمریکایی، براتحاد ژئوپلیتیک ایران و کوبا در تولید واکسن کرونا تاکید کرد.

ادامه

اجتماعی, امریکای لاتین, ایران, حقوق بشر, دانش, کوبا, گزارش

کوبا سال نو را با اصلاحات پولی و ارزی آغاز کرد

با فرا رسیدن سال ۲۰۲۱، کوبا طرح «نظام مقررات پولی» این کشور را با هدف یکسان‌سازی واحدهای ارزی به اجرا درآورد. به باور تحلیل‌گران این اقدام در شرایط کنونی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا حائز اهمیت بسیار است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, ونزوئلا