«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

کوبا: آمریکا همچنان در مسیر تقابل با هاوانا گام برمی‌دارد

وزیر خارجه کوبا روز گذشته تصریح کرد، اقدام آتی آمریکا در تشدید تحریم های چند دهه ای علیه هاوانا نشان می دهد که واشنگتن همچنان مسیر تقابل را علیه این کشور منطقه آمریکای لاتین دنبال می کند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ‘برونو رودریگز’ طی کنفرانسی خبری در هاوانا گفت: متاسف هستیم که دولت آمریکا در مسیر تقابل با کوبا رو به جلو حرکت می کند.

 

این اظهارات وزیر خارجه کوبا در حالی مطرح شده است که روابط هاوانا- واشنگتن از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری امریکا تیره و تار شد این در حالی است که در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا روابط دیپلماتیک دو کشور احیا شد و مقامات بر روابط نزدیکتر دوجانبه تاکید داشتند.

 

یک مقام دولت آمریکا چند روز پیش اعلام کرده بود که دولت ترامپ به دنبال افزایش فشارهای اقتصادی به سرویس های نظامی و اطلاعاتی کوبا و ونزوئلا است.

 

وزیر خارجه کوبا در ادامه آمریکا را به این اقدام متهم کرد که به دنبال فشار آوردن به کشورها برای رد یک قطعنامه سازمان ملل در مورد پایان دادن به تحریم ها علیه کوبا است.

 

رودریگز عنوان کرد که واشنگتن در حالی تلاش می کند از موضوع حقوق بشر به عنوان بهانه ای برای توجیه کردن تحریم ها علیه کوبا استفاده کند که خود این تحریم ها نقض حقوق مردم کوبا است.

 

از سوی دیگر وزیر خارجه کوبا اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور قرار است اوایل ماه نوامبر ( اواسط آبان) به کشورهای روسیه، چین، کره شمالی، ویتنام و لائوس سفر و با مقامات این کشور در مورد روابط دوجانبه مذاکره کند.

 

به گزارش ایرنا، میگل دیاز کانل’ رئیس جمهوری کوبا پیشتر ضمن انتقاد از تحریم های آمریکا علیه کشورش اعلام کرد که تحریم های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا علیه هاوانا مانع اصلی پیشرفت اقتصادی کوبا است.

 

دیاز کانل همچنین اخیرا گفته بود: تا زمانی که دولت فعلی آمریکا رویکرد و نگرش ‘غیرعادی و نابهنجارش’ در قبال هاوانا را تغییر ندهد؛ دولت کوبا نمی تواند با دونالد ترامپ وارد مذاکره شود.

ایرنا

تظاهرات علیه سیاست ریاضتی دولت آرژانتین به خشونت کشیده شد

پلیس آرژانتین روز گذشته از گلوله های پلاستیکی، گاز اشک آور و آب پرفشار برای متفرق کردن معترضانی که مقابل ساختمان پارلمان علیه لایحه بودجه سال ۲۰۱۹ این کشور و همچنین سیاست های ریاضتی دولت اعتراض کرده بودند، استفاده کرد.

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر

راهپیمایی هزاران برزیلی علیه بولسونارو، نامزد پیشروی جناح راست

هزاران تن از مردم برزیل روز شنبه، در خیابان‌ها نسبت به نامزدی ژایر بولسونارو، کاندیدای پیشروی دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعتراض کرده و شعار “او نه” سر دادند.

ادامه

امریکای شمالی, برزیل, جهان, خبر

دموکراسی برزیل در خطرِ دیکتاتوری فاشیستی

همان‌طور که در خبرها آمده بود، در انتخابات سراسری اخیر در برزیل که روز یکشنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر) برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون او، و همچنین اعضای مجلس نمایندگان و یک‌سوّم اعضای مجلس سنا و فرمانداران ایالتی برگزار شد،

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, مقاله